Gå til innhold

Symaskin - tilbud


Lythande

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det skal være her eller på forbruker og økonomi forumet.

Jeg skal ha ny symaskin, og har vært og tittet. Valget har mer eller mindre falt på en Janome Decor Computer 3050. Det jeg lurer på er om jeg bør slå til på et tilbud hvor den er inkludert med en overlock maskin. Nå lurer jeg på om jeg skal slå til på det tilbudet. Hva sier dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke Janome-maskinene i det hele tatt, så jeg har egentlig ikke peiling... Men maskinen ser veldig bra ut, er i alle fall ikke noen ting som "mangler" i den lista ut i fra mine behov.

Men overlock-maskin, har du behov for det da? Hvordan er prisen hvis du feks kjøper uten og så må kjøpe en ved siden av senere? Jeg tror jeg hadde slått til, liker å kjøpe ting jeg *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke Janome-maskinene i det hele tatt' date=' så jeg har egentlig ikke peiling... Men maskinen ser veldig bra ut, er i alle fall ikke noen ting som "mangler" i den lista ut i fra mine behov.[/quote']

Har hørt mye bra om Janome masikene, så det er ikke det det står på. Og denne maskinen er bedre enn den jeg har hatt inntil nylig - så det blir den maskinen jeg skal kjøpe. Spørsmålet var det med overlock-maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva brukes en overlock maskin til :oops:

Overlockmaskinen syr sammen med rettsøm, renskjærer klippekanten og kaster over denne i en og samme operasjon. Den samme sømmen som vi finner på all ferdigkonfeksjon. Maskinen er enkel både å tre og å bruke. I tillegg til vanlig overlock har du bl.a. rynking, rullorsøm (faldekant), usynlig opplegg, trikot søm og lappeteknikksøm. Utvendig justering av både stinglengde og differensial gir perfekte sømmer i alle typer stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Overlockmaskinen syr sammen med rettsøm, renskjærer klippekanten og kaster over denne i en og samme operasjon. Den samme sømmen som vi finner på all ferdigkonfeksjon. Maskinen er enkel både å tre og å bruke. I tillegg til vanlig overlock har du bl.a. rynking, rullorsøm (faldekant), usynlig opplegg, trikot søm og lappeteknikksøm. Utvendig justering av både stinglengde og differensial gir perfekte sømmer i alle typer stoff.

Blir sannelig imponert over utviklingen jeg. Kjøper den stoff også? :ler:

Jeg humper rundt med en Husquarna fra 1975 jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir sannelig imponert over utviklingen jeg. Kjøper den stoff også? :ler:

Jeg humper rundt med en Husquarna fra 1975 jeg. :)

Den kjøper nok ikke stoffet for deg - dessverre :ler: Jeg har de siste drøye tre årene hatt en Pfaff sysmaskin fra 70-80 tallet, men den har dessverre takket for seg - så det er på tide med en ny en for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg hadde slått til!!! Overlock hadde jo vært så praktisk! Janome-maskinene er gode, hadde flere der jeg jobbet før. Det eneste jeg har å utsette på Janome er at de er litt lette, slik at de kan forskyve seg endel når man syr. Men når man først blir vant til det, er det ikke noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlockmaskinen syr sammen med rettsøm, renskjærer klippekanten og kaster over denne i en og samme operasjon. Den samme sømmen som vi finner på all ferdigkonfeksjon. Maskinen er enkel både å tre og å bruke. I tillegg til vanlig overlock har du bl.a. rynking, rullorsøm (faldekant), usynlig opplegg, trikot søm og lappeteknikksøm. Utvendig justering av både stinglengde og differensial gir perfekte sømmer i alle typer stoff.

Takk for svar. Det hørtes jo veldig kjekt ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på den overlock maskinen fortsatt. Vet liksom ikke helt hvor mye jeg har behov for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har å utsette på Janome er at de er litt lette' date=' slik at de kan forskyve seg endel når man syr. Men når man først blir vant til det, er det ikke noe problem![/quote']

Det har jeg faktisk ikke merket noe til med min Janomemaskin (som jeg er kjempefornøyd med). Men jeg husker hvordan jeg slet med å få den hjem fra t-banen, jeg syntes den var kjempetung!

Selv hadde jeg nok satset på den éne maskinen og droppet den andre. Jeg tror du får bra nok sømmer, og vel så det, med den ene maskinen, og personlig hadde jeg absolutt ikke hatt behov for en overlockmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh.. jeg elsker overlockmaskiner, kjappe, enkle og praktiske!!

hadde jeg hatt pengene til pakketilbudet, så hadde jeg slått til garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg Janome DC3050, ikke til 6.000,-, men til 5.000,-. Har prøve sydd litt og er kjempe fornøyd så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint :)

Får vi se hva du har sydd da?

Har ikke sydd noe spesielt ennå, men så fort jeg har sydd noe så skal jeg legge ut bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...