AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Og i så tilfelle - hva? Tips om gode oppskrifter tas imot med takk. Anonymkode: 30e57...88d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Gresskarpai. Det er så fantastisk godt! Anbefaler det på det sterkeste! Anonymkode: 75d4d...137
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 1 minutt siden, Tvist skrev: gresskarsuppe er veldig godt. Oppskrift, og hva smaker det? Kunne tenkt meg å prøve. Anonymkode: 24feb...af8
Tvist Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppskrift, og hva smaker det? Kunne tenkt meg å prøve. Anonymkode: 24feb...af8 Husker ikke helt hvilken jeg lagde sist, finnes mange oppskrifter, og jeg bytter gjerne fra gang til gang, evt lager jeg litt etter hva jeg har i kjøleskapet. Denne er en grei oppskrift: https://vegetarmat.org/oppskrift/gresskarsuppe/ og om jeg føler for det har jeg oppi blomkål. Søtpotet passer også bra, og gulrot (som i oppskriften). Har av og til i litt lime eller sitron på slutten. Nan brød eller foccacia er godt til. Synes det smaker litt som søtpotet eller gulrotsuppe.
T-Rex Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 Har ikke prøvd, men ristete gresskarkjerner er jo innmari godt, så jeg lurer på å kjøpe et gresskar i år, bare for å prøve å lage det. På nettet er det masse oppskrifter (på engelsk: roasted pumpkin seeds).
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gresskarpai. Det er så fantastisk godt! Anbefaler det på det sterkeste! Anonymkode: 75d4d...137 Å, det ville ikke ramla meg inn engang hvordan blir det - kakepai eller middagspai...? Anonymkode: 30e57...88d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å, det ville ikke ramla meg inn engang hvordan blir det - kakepai eller middagspai...? Anonymkode: 30e57...88d Kake, gjerne med pisket krem til. Anonymkode: 43cb8...fab
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #9 Skrevet 26. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å, det ville ikke ramla meg inn engang hvordan blir det - kakepai eller middagspai...? Anonymkode: 30e57...88d Kake som en skriver ovenfor. Det er ikke så vanskelig å lage det. Tror det er den beste kaken jeg har spist og jeg er kake elsker Anonymkode: 75d4d...137
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #10 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg liker å kombinere gresskar med hvit fisk. Enten som puré, dvs ovnsbakt eller dampet gresskar kjøres til glatt puré med litt smør i blender, smaksett med muskat og cayenne. Eller som en del av fiskeform sammen med andre grønnsaker (feks løk, paprika, tomat... ) og fiskefilet som tilsettes de siste minuttene av steketiden. I begge tilfeller passer det med salviesmør til, dvs man bruner smør, tilsetter salvieblader som sprøsteker i smøret, og avslutter med en skvis sitron. Biter av gresskar passer også godt i vegetarisk curry med kokosmelk som basis, eller gratinert sammen med masse fløte og smaksrik ost: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/squash-mustard-gruyere-gratin Anonymkode: 1fbec...db6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #11 Skrevet 26. oktober 2018 Syltet gresskar er en gammel klassiker fra vestlandet. Veldig godt til kjøtt (i stedet for eller i tillegg til tyttebær), men også godt til retter av bønner og linser. Kjempegodt til all mat med indisk-inspirert krydder! Gresskarmarmelade er godt på ristet brød eller sammen med ost. Jeg har ikke oppskrifter tilgjengelig, men det er lett å finne på nettet. Anonymkode: 90cdc...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå