Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som avgjør denne scoren egentlig? Tror jeg hadde 5 før men ligger på langt høyere nå. Te-skje forklaring takk.

Anonymkode: 837d4...3e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulike selskap har ulike tabeller for kredittscore. Noen går fra 1 til 5, andre fra 1 til 100 igjen andre fra 1 til 1000. At du har hatt 5 en gang hos en spesiell leverandør sier ingenting om din økonomi uten at man kjenner til tabellen den skal inn i. Det som påvirker er inntekt, formue, alder og eventuelle betalingsanmerkninger. Mulig også bosted (hvilken by/bygd) og gjeld også slår inn, her er jeg usikker. Ulike selskap vektlegger ulike ting, så du kan få en god score hos ett selskap og middels hos et annet. 

Anonymkode: 31e75...226

Skrevet

De som kredittvurderer vil heller aldri gå ut med alt som påvirker scoren din. Men som nevnt av brukeren over er det jo en del åpenbare ting som spiller inn.

Anonymkode: 58bb1...212

Skrevet

Det som slår ut desidert mest er betalingsanmerkninger.

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som påvirker er inntekt, formue, alder og eventuelle betalingsanmerkninger. Mulig også bosted (...)

I tillegg til at bosted i seg selv er en faktor, så teller det visstnok også hvor lenge du har bodd på nåværende sted og/eller hvor ofte du har flyttet de siste x antall år. Det er ikke positivt å ha vært mye på flyttefot.

Næringsinteresser er også kjent for å være en faktor, og det er et tveegget sverd. Det er nemlig slik at selv om personer som eier aksjer og/eller har ulike styreverv ofte har bedre betalingsevne, så er de etter sigende overrepresentert hva gjelder dårlig betalingsvilje.

Skrevet

Jeg ligger på 65 av 100.Det er ganske mye.

Anonymkode: 24161...fb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...