Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30 år og ble gravid når jeg var 21 år. Har nå ei datter på 8 år. Dette var altså uten å prøve. Det var mye komplikasjoner under fødselen, som endte i hastekeisersnitt, på grunn av skjevt bekken. Jeg fikk da beskjed om at hvis jeg eventuelt skulle bli gravid igjen må jeg sykemeldes fra dag 1.

Jeg og barnefaren til datteren min, prøvde å bli gravide igjen et par år etter hun ble født. Vi var aktive prøvere i et halvt år. Jeg ble altså ikke gravid - noe som var like greit, for vi gikk fra hverandre. 

For et år siden ble det påvist celleforandringer hos meg og jeg måtte konsieres. Jeg ble konsiert i april dette året. Jeg har samboer, og vi har prøvd aktivt siden mai, uten hell. Det skal og sies at jeg brukte spiral frem til nyåret. 

Mensturasjonssyklusen virker normal og jeg er ganske sikker på at jeg har EL som normalt og. 

Men hvor lang tid kan man prøve før man kanskje burde oppsøke hjelp? Jeg hadde nok ikke stresset så mye med det, om det ikke var for at jeg har prøvd før og uten å lykkes. 

Noen erfaringer? 

Anonymkode: 0cc18...8a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør prøve i 1 år slik som anbefalt.

Du har jo aldri prøvd lenge uten hell - alt under 1,5 år regnes som helt normalt. 6 mnd prøving er ingen indikasjon på noe unormalt, og du relativt nylig tatt ut spiral.

I tillegg er du relativt ung.

Men som du sier så må du jo ha oppfølging fra positiv test og utoveret svangerskap. 

Anonymkode: ee057...658

Skrevet

Det er 1 år likevel da det er ny partner.

Anonymkode: 7df65...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...