AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Så det blir lettere å få det ned! Anonymkode: 02b5d...273
exictence Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Spis det på havre og oppskjært frukt og rosiner. Eller på musli. Lag chigrøt med kefirmelk.
T-Rex Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 Flatbrødbiter med kefir og sukkerdryss (eller noe annet søtt) er kjempegodt! 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 Hvorfor må du drikke kefir hvis du ikke liker det? Anonymkode: 421bb...ab3 7
Ponyo Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 Kefir synes jeg er helt jævlig. Kan kun brukes i sveler med etbart resultat. Hvorfor må du få i deg kefir? 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 3 minutter siden, T-Rex skrev: Flatbrødbiter med kefir og sukkerdryss (eller noe annet søtt) er kjempegodt! Åh det stemmer! Husker jeg spiste det med sukker da jeg var liten. Det er godt 😄 Anonymkode: 02b5d...273
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 Kefir hører sammen med kavring. Brekk kavringen i biter, strø sukker på, hell på kefir, ta evt på litt ekstra sukker. Det og væske i brød tror jeg er de to eneste bruksområdene for kefir. Anonymkode: a9724...d8d 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #9 Skrevet 26. oktober 2018 du kan blande i litt syltetøy Anonymkode: b0f10...5df
T-Rex Skrevet 26. oktober 2018 #10 Skrevet 26. oktober 2018 (endret) Kefir er også godt som tørstedrikke, om den tynnes ut med vann. Kan også smaksettes med litt saft (vil da gjerne skille seg litt på grunn av syren, men kan røres eller ristes sammen). Endret 26. oktober 2018 av T-Rex
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #11 Skrevet 26. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må du drikke kefir hvis du ikke liker det? Anonymkode: 421bb...ab3 6 minutter siden, Ponyo skrev: Kefir synes jeg er helt jævlig. Kan kun brukes i sveler med etbart resultat. Hvorfor må du få i deg kefir? Jeg har forstoppelse som aldri før og kroppen skriker etter kefir og yoghurt. Skikkelig merkelig. Har ikke spist kefir siden jeg var liten og hadde helt glemt at det fantes også våkner jeg opp med at det har jeg kjempe lyst på! Så tenker at det er noe kroppen vil ha. Blir bare dårlig av annen mat nå. Har opplevd dette før og. Feks jeg spiser nesten aldri fisk. Synes det er veldig utfordrende. Og etter en lang stund uten fisk begynte kroppen på samme måte som nå og ville ha fisk. Og da smakte fisken himmelsk. Det gjør ikke fisk nå i dag for nå prøver jeg å få i meg fisk litt oftere enn aldri 😄 Anonymkode: 02b5d...273
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #12 Skrevet 26. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: du kan blande i litt syltetøy Anonymkode: b0f10...5df 3 minutter siden, T-Rex skrev: Kefir er også godt som tørstedrikke, om den tynnes ut med vann. Kan også smaksettes med litt saft. Takk for tips 😄 sendte min kjære på butikken og ba h*n kjøpe med grov kavring. Håper det finnes 🤔 Anonymkode: 02b5d...273
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #13 Skrevet 26. oktober 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forstoppelse som aldri før og kroppen skriker etter kefir og yoghurt. Skikkelig merkelig. Har ikke spist kefir siden jeg var liten og hadde helt glemt at det fantes også våkner jeg opp med at det har jeg kjempe lyst på! Så tenker at det er noe kroppen vil ha. Blir bare dårlig av annen mat nå. Har opplevd dette før og. Feks jeg spiser nesten aldri fisk. Synes det er veldig utfordrende. Og etter en lang stund uten fisk begynte kroppen på samme måte som nå og ville ha fisk. Og da smakte fisken himmelsk. Det gjør ikke fisk nå i dag for nå prøver jeg å få i meg fisk litt oftere enn aldri 😄 Anonymkode: 02b5d...273 Kifir har ingenting i en forstoppet tarm å gjøre. Få i deg rå frukt, gulrøtter og andre rotfrukter og kiwi. I tillegg solsikkefrø og sndre frø samt rikelig med vann. Anonymkode: 09f0d...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #14 Skrevet 26. oktober 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kifir har ingenting i en forstoppet tarm å gjøre. Få i deg rå frukt, gulrøtter og andre rotfrukter og kiwi. I tillegg solsikkefrø og sndre frø samt rikelig med vann. Anonymkode: 09f0d...4c6 Jeg er litt allergisk mot melk og sånn så tror det skal funke. Har prøvd svisker og frukt uten hell. Så nå hiver jeg innpå det kroppen gir beskjed at den vil ha 🤔 Anonymkode: 02b5d...273
exictence Skrevet 26. oktober 2018 #15 Skrevet 26. oktober 2018 Kefir har bakterier som er gode for tarmen. Samme har yoghurt, men dessverre har det vist seg at fruktyoghurt er det for mye sukker i, og sukker og yoghurt gjør noe som ikke er så bra for fordøyelsen. Tror jeg ville holdt meg til kefir. 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #16 Skrevet 26. oktober 2018 Hva med Biola tilsatt smak? Tynnere konsistens enn kefir, veldig forfriskende og inneholder melkesyrebakterier som er bra for tarmen Anonymkode: 421bb...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #17 Skrevet 26. oktober 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kifir har ingenting i en forstoppet tarm å gjøre. Få i deg rå frukt, gulrøtter og andre rotfrukter og kiwi. I tillegg solsikkefrø og sndre frø samt rikelig med vann. Anonymkode: 09f0d...4c6 Kefir er det som fungerer for meg når jeg er forstoppet. Et par glass med kefir og ting kommer i gang igjen omtrent umiddelbart. Anonymkode: 5a83e...198
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #18 Skrevet 26. oktober 2018 Hva med å prøve den nye kefir med smak? https://www.tine.no/merkevarer/tine-kefir/produkter/TINE Kefir Økologisk Skogsbær Anonymkode: 29c93...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #19 Skrevet 26. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med Biola tilsatt smak? Tynnere konsistens enn kefir, veldig forfriskende og inneholder melkesyrebakterier som er bra for tarmen Anonymkode: 421bb...ab3 For noen fungerer Biola, og for andre fungerer Kefir, mens for andre igjen er det helt andre ting som fungerer. Man må bare prøve seg fram til man finner det som fungerer akkurat på ens egen mage. Anonymkode: 5a83e...198
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #20 Skrevet 27. oktober 2018 Flatbrød brytes i små biter, sleng de opp i en dyp tallerken, på med kefir og spis spekeskinke ved siden av!! Min favoritt på sommeren!! Anonymkode: 12aad...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå