Gå til innhold

Er så møkk lei av å ikke komme med bussen med barnevogn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag igjen, nei du får ta neste buss. 2 ganger skjedde det at det ikke var mulig å få plass på bussen med vogn. Og jeg kom for sent på jobb igjen! Jeg er avhengig av buss for å komme til barnehagen og barnet er avhengig av vogn. Jeg har ryggproblemer, så bæring er ikke løsningen. 

Arg! Bare en utblåsning fra meg i dag🤬

Anonymkode: ff97e...63e

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du planlegge bedre, og reise hjemmefra tidligere. 

Anonymkode: aa494...87b

• Liker 37
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da risikerer jeg å plutselig komme på 1. Buss og komme frem før barnehagen er åpen. Jeg vet aldri hvor lang tid det tar.

Ts

• Liker 10
Skrevet

Du får prøve å klage til busselskapet. Det er virkelig ikke så mye du får gjort. 

Anonymkode: 3ab8e...a42

• Liker 9
Skrevet (endret)

Det har hendt mange ganger at jeg ikke har kommet med bussen, med bare meg selv og uten vogn, fordi bussen har vært stappfull av folk og barnevogner. Det er ikke så mye å gjøre med det, utover å anmode busselskapet om å sette opp flere avganger på ruta i rushtidene.

Endret av T-Rex
  • Liker 25
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det alternativet er da bedre enn å komme for sent på jobb. Ikke lag flere problemer av dette enn det allerede er. Du kan da fint vente til barnehagen åpner. Gå en tur frem til de åpner.

Anonymkode: 72d2b...1e0

Nei virkelig ikke. Å stå utenfor en barnehage med en ettåring og hutre i 40 min er ingen god løsning. 

Ts

• Liker 49
Skrevet

Hvorfor må du bruke vogn? Forstår du ikke kan bære men kan du ikke bruke en paraplytrille da? Barnet kan vel gå selv, vi sluttet med vogn når barnet var 1 år.

Anonymkode: 04db1...564

• Liker 13
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei virkelig ikke. Å stå utenfor en barnehage med en ettåring og hutre i 40 min er ingen god løsning. 

Ts

Du trenger ikke stå å hutre, du kan gå tur. 

Du får skaffe deg bil da, hvis du er så totalt hjelpesløs og lite løsningsorientert. 

• Liker 40
Skrevet

Vil anbefale å kjøpe en stasjonsvogn og komme deg ut av det sosialdemokratiske kollektivtransport-helvetet 

Anonymkode: cacf0...193

• Liker 15
Skrevet

Hvorfor må du bruke vogn? Forstår du ikke kan bære men kan du ikke bruke en paraplytrille da? Barnet kan vel gå selv, vi sluttet med vogn når barnet var 1 år.

Vi har en veldig liten trille, men det spiller ingen rolle. det er ikke lov med mer enn to vogner uansett størrelse på bussene her. Jeg begynte å gråte i dag da jeg ikke kom med buss nr. 2 heller. Barnet kan ikke gå selv og jeg kan ikke bære hele veien. 

Ts

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke stå å hutre, du kan gå tur. 

Du får skaffe deg bil da, hvis du er så totalt hjelpesløs og lite løsningsorientert. 

Har ikke råd til bil og å gå tur i kulden om morgenen er ingen god løsning. Da må vi i tillegg spise frokost hjemme og stå opp enda tidligere, jeg er oppe 05:45 allerede. 

Ts

• Liker 13
Skrevet

Vil anbefale å kjøpe en stasjonsvogn og komme deg ut av det sosialdemokratiske kollektivtransport-helvetet 

Anonymkode: cacf0...193

Ja, den som hadde hatt råd til det...

ts

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

1. Snakk med busselskapet 

2. Ta første buss, og gjør det beste ut av det(ta med kaffe og trille tur).

3. Kom for sent til jobb.

Hadde villet prøvd 1 og 2 om jeg var deg, selv om det er kjipt. Enten hjelper busselskapet på et vis, eller at arb.giver er så grei å tilrettelegger  arb.tiden din :)

Anonymkode: 24319...2e2

• Liker 11
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke råd til bil og å gå tur i kulden om morgenen er ingen god løsning. Da må vi i tillegg spise frokost hjemme og stå opp enda tidligere, jeg er oppe 05:45 allerede. 

Ts

Kan du gå til barnehagen da? I stedet for å vente 40 minutter utenfor en stengt barnehage, så kan du heller gå i 40 min hjemmefra? 

Sykkel med henger til barnet eller vogn foran? 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det alternativet er da bedre enn å komme for sent på jobb. Ikke lag flere problemer av dette enn det allerede er. Du kan da fint vente til barnehagen åpner. Gå en tur frem til de åpner.

Anonymkode: 72d2b...1e0

Det får da være grenser på hvor tidlig man drar avgårde om morgenen.

Belys problemet hos busselskapet, ts. Frem behovet for flere busser. Her hvor jeg bor har busstilbudet økt til å bli ganske tilfredsstillende. Klart det er fullt om morgenen, men viss folk bare trekker fremover og bakover fremfor å stå midt i bussen, så går det alltid greit. 

Om mulig, og viss avstanden ikke er så stor, kan du jo gå til noen busstopp før ditt for å sikre deg plass?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en veldig liten trille, men det spiller ingen rolle. det er ikke lov med mer enn to vogner uansett størrelse på bussene her. Jeg begynte å gråte i dag da jeg ikke kom med buss nr. 2 heller. Barnet kan ikke gå selv og jeg kan ikke bære hele veien. 

Ts

Kan du ikke kjøpe en slik du klapper sammen, så klapper du den sammen før bussen kommer og tar ungen med deg inn. Går det. :)

• Liker 23
Skrevet

Uff, kjenner til det. I to år hadde jeg barnehageplass i Oslo sentrum og skulle hjem i ettermiddagsrushen. Så ofte buss nr. 2, 3 og 4 gå forbi, med to grinete småtasser på slep. Ikke gøy.

Løsningen for min del var å bytte til bane, selv om det betydde mye gåing i begge ender, særlig hjem. Men alt var bedre enn å stå der og surne, og måtte trøkke seg inn blant sure, oppgitte folk som også var lei av dårlig plass på bussen.

Har du overhodet ingen alternativer til akkurat denne busslinjen? Vet jo ikke hvor du bor, men på mitt mer landlige hjemsted der alternativene til buss er få, pleier de ikke være så stappfulle. Bor du litt øde til og bussen alltid er full, ville jeg sendt en mail til selskapet. I mitt tilfelle var det meningsløst å klage, bussen gikk hvert tiende minutt og var alltid full likevel (det hendte vi ikke kom med t-banen heller, men det var langt sjeldnere).

Anonymkode: 23d4b...4b7

• Liker 7
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser lett at du ikke bruker buss til vanlig.

Anonymkode: 2c3a2...0c9

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...