Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man blande pulver og vann og legge i kjøleskap til det skal varmes og brukes på natta? 

Hva er en alternativ til enklest mulig blanding om natten? 

Anonymkode: d234f...c9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

det enkleste er å ha en maskin som blander for deg, f.eks. Babybrezza. Eller ha ferdig kokt vann på termos, én med varmt og én med kaldt, så blande 50/50 og helle i pulver :) 

Anonymkode: f332e...5b5

• Liker 2
Skrevet

Nei, den skal blandes når baby skal spise. For flaske på natt kan du gjøre klart riktig mengde pulver, koke opp vann i termos og ha en annen beholder med ferdig avkjølt kokt vann. Så blander du på natta. 

Anonymkode: 09c94...8ff

• Liker 3
Skrevet

Nei, det skal man ikke gjøre ihht Mattilsynet anbefalinger.

Du kan bruke ferdigblandet i butikk, men ikke blande fra pulver selv for å spare til siden. 

Anonymkode: 2a991...e50

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den skal blandes når baby skal spise. For flaske på natt kan du gjøre klart riktig mengde pulver, koke opp vann i termos og ha en annen beholder med ferdig avkjølt kokt vann. Så blander du på natta. 

Anonymkode: 09c94...8ff

Jeg har lest i veileder at dette heller ikke skal gjøres.

En 2-3 timer med termosvann er OK - men bakterieveksten øker og tempen faller gjennom en hel natt.

Så om man mater 2-3 timer etter egen leggetid er det helt OK, men ikke om måltidet er i 3-06tiden.

Selv hadde jeg rutine med å vekke barnet forsiktig for mat i 24/01 tiden (ferskt måltid), da slapp jeg unna at barnet ville ha mat type 03-04 tiden.

Anonymkode: 2a991...e50

Skrevet

Vi har ferdigkokt, avkjølt vann på tåteflasken. Om natten setter vi flasken i mikroen i ca 20 sekunder, varmer opp til ca 40 grader, blander i pulveret, og så er det serveringsklart. 

Skrevet

Min jente drikker 1-2 flasker i løpet av natten.Før vi legger oss fyller jeg ferdig mengde med mme-pulver på to tørre flasker (viktig at de er helt tørre på innsiden så pulveret ikke klumper seg).Har dette stående på soverommet sammen med et målebeger og to små termoser (en med kaldt kokt vann og en med varmt.).Vet hvor mye jeg skal blande av hver for å få riktig temperatur så synes det går kjapt og greit.

Samboeren synes min metode er mye stress om natten og har funnet en annen måte å gjøre det på.Han tar med 1-2 tomme tåteflasker og en liten kartong ferdigbandet NAN til soverommet.Babyen er over 6 mnd,så hun kan drikke kald mme nå.(står bakpå NAN-pakningen at den ikke trenger å varmes opp).  

Skrevet
8 timer siden, Holille skrev:

Vi har ferdigkokt, avkjølt vann på tåteflasken. Om natten setter vi flasken i mikroen i ca 20 sekunder, varmer opp til ca 40 grader, blander i pulveret, og så er det serveringsklart. 

Hvordan vet du den er ca 40grader? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du den er ca 40grader? 

Vi bruker et febertermometer 😂 (som kun er og blir brukt til måling av vannet)

Merke er Braun. Går kjempefort å måle.  Men smaker selvfølgelig alltid på mme'n, i tilfelle den skulle måle feil. 

Skrevet
11 timer siden, Holille skrev:

Vi bruker et febertermometer 😂 (som kun er og blir brukt til måling av vannet)

Merke er Braun. Går kjempefort å måle.  Men smaker selvfølgelig alltid på mme'n, i tilfelle den skulle måle feil. 

Lurt! Skal investere i et nytt termometer 😊 takk! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...