Ayesh Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Hei Jeg trenger å kjøpe en stekepanne til å lage speilegg. Den må være såpass stor at jeg får stekt to egg om gangen. Hvilken anbefaler du? Anbefal gjerne lignende stekespade ogaå som gjør at belegg ikke blir ødelagt så fort.
Antoinette Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Telfonpanne og stekepsade i silikon. hVorfor gjøre dette så komplisert? 3
Ayesh Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2018 30 minutter siden, Antoinette skrev: Telfonpanne og stekepsade i silikon. hVorfor gjøre dette så komplisert? Jeg vet ikke hva som er best
Ayesh Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2018 Burde jeg kjøpe denne? https://www.jernia.no/produktkatalog/kjøkken/matlaging/stekepanne/stekepanne/tefal-stekepanne-aluminium-28cm/p/58016324?gclid=EAIaIQobChMI2dLtkdij3gIVDeJ3Ch3pMAfoEAQYASABEgIJ2_D_BwE
Ayesh Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2018 41 minutter siden, Ayesh skrev: Burde jeg kjøpe denne? https://www.jernia.no/produktkatalog/kjøkken/matlaging/stekepanne/stekepanne/tefal-stekepanne-aluminium-28cm/p/58016324?gclid=EAIaIQobChMI2dLtkdij3gIVDeJ3Ch3pMAfoEAQYASABEgIJ2_D_BwE Kan noen hjelpe meg? Burde jeg kjøpe denne?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 Akkurat nå, Ayesh skrev: Kan noen hjelpe meg? Burde jeg kjøpe denne? Ja, den er bra til å steke egg i Anonymkode: d2aa0...847
Ayesh Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, den er bra til å steke egg i Anonymkode: d2aa0...847 Takk da bestiller jeg den☺. Hvilken stekespade burde jeg kjøpe til den?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 Å herregud! Man trenger vel ikke å være ingeniør akkurat for å kjøpe en stekespade. Tuller du med oss? Anonymkode: 4042c...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #9 Skrevet 26. oktober 2018 3 minutter siden, Ayesh skrev: Takk da bestiller jeg den☺. Hvilken stekespade burde jeg kjøpe til den? En i silikon Anonymkode: d2aa0...847
Ayesh Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å herregud! Man trenger vel ikke å være ingeniør akkurat for å kjøpe en stekespade. Tuller du med oss? Anonymkode: 4042c...9d2 Det er ikke alle som er flinke med kjøkkenutstyr. Det skader ikke å gi råd til noen ☺ 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #11 Skrevet 30. oktober 2018 On 10/26/2018 at 11:15 AM, Ayesh said: Takk da bestiller jeg den☺. Hvilken stekespade burde jeg kjøpe til den? https://www.clasohlson.com/no/Coline-stekespade/44-1502 Veldig fornøyd med den, men t il egg så passer enhver stekespade - bare pass på at den er i silikon eller et annet mykt nok materiale til å ikke skrape opp belegget. Ellers kan du ta på deg voksenbuksene og kjøpe en panne i karbonstål Anonymkode: b8e02...a34
Ayesh Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #12 Skrevet 30. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.clasohlson.com/no/Coline-stekespade/44-1502 Veldig fornøyd med den, men t il egg så passer enhver stekespade - bare pass på at den er i silikon eller et annet mykt nok materiale til å ikke skrape opp belegget. Ellers kan du ta på deg voksenbuksene og kjøpe en panne i karbonstål Anonymkode: b8e02...a34 Er denne i silikon? Jeg bruker vanlig stekespade som gjør at jeg har ødelagt mange stekepanner. Og så lurer jeg på hvordan man skal rengjøre etter å ha brukt stekepanne? Hvis maten setter seg litt så bruker jeg rengjørings skrubb i stål for å skrape bort. Jeg vet det er helt feil men hvordan gjør folk det?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #13 Skrevet 30. oktober 2018 6 timer siden, Ayesh skrev: Er denne i silikon? Jeg bruker vanlig stekespade som gjør at jeg har ødelagt mange stekepanner. Og så lurer jeg på hvordan man skal rengjøre etter å ha brukt stekepanne? Hvis maten setter seg litt så bruker jeg rengjørings skrubb i stål for å skrape bort. Jeg vet det er helt feil men hvordan gjør folk det? En teflonpanne vil garantert bli ripete og ødelagt av slik behandling. En vanlig oppvaskbørste holder. Det er litt delte meninger om man skal bruke såpe eller ikke, men jeg pleier bruke Zalo, vamt vann og oppvaskbørste. Og når maten begynner å sette seg fast så dette ikke holder er det som oftest et godt tegn på at det er på tide med ny panne. Teflonpanner holder sjelden veldig lenge, jeg tror jeg har en personlig rekord på 4 år. De fleste har holdt ca 2-3, men jeg har en tendens til å varme dem opp for fort og hardt. Hva mener du forresten med "vanlig" stekespade? Den i linken er ikke av silikon, men burde funke fint og være skånsom mot panna likevel. En tommelfingerregel er at plasttyper, silikon og tre er skånsomt, mens stål lager riper. Alle redskaper av stål bør holdes langt unna. Anonymkode: 21ea9...13a
LittDiva Skrevet 30. oktober 2018 #14 Skrevet 30. oktober 2018 Vi har 2 Fiskars hard face, veldig fornøyd. Helt vanlig plast stekespade.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #15 Skrevet 31. oktober 2018 16 hours ago, Ayesh said: Er denne i silikon? Jeg bruker vanlig stekespade som gjør at jeg har ødelagt mange stekepanner. Og så lurer jeg på hvordan man skal rengjøre etter å ha brukt stekepanne? Hvis maten setter seg litt så bruker jeg rengjørings skrubb i stål for å skrape bort. Jeg vet det er helt feil men hvordan gjør folk det? De stekepannene tåler litt altså. Den er i hardplast og fungerer fjell for min del. Du vil helst unngå å hakke kjøttdeig og lignende om du bryr deg om pannen - noe som utgår etter et års tid med min panne. Når det gjelder vask av panner, ligger stikkordet i at pannen slipper ting lett, så vann og børste holder i massevis. Om du kjører på med veldig høy temperatur, er ikke teflon å anbefale i det hele tatt. Anonymkode: b8e02...a34
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #16 Skrevet 31. oktober 2018 Og husk gradvis oppvarming av panna. Ikke sett plata på full guffe! Anonymkode: 86bc1...c90 1
Rullestolbruker Skrevet 31. oktober 2018 #17 Skrevet 31. oktober 2018 17 timer siden, Ayesh skrev: Er denne i silikon? Jeg bruker vanlig stekespade som gjør at jeg har ødelagt mange stekepanner. Og så lurer jeg på hvordan man skal rengjøre etter å ha brukt stekepanne? Hvis maten setter seg litt så bruker jeg rengjørings skrubb i stål for å skrape bort. Jeg vet det er helt feil men hvordan gjør folk det? Er faktisk mulig å spørre i butikken. Enten Jernia, kitchn, eller til Bords. (de to siste er samme eier). Er ikke vanskelig. Men det er vel lettere å trolle?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå