AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Dette er kanskje litt tabu å snakke om, men er det noen som har erfart det å ikke lykkes med et studie på første forsøk? Jeg er i en livssituasjon nå der jeg ikke får lest nok og har fått fravær av noen grunner. Tror jeg må ta igjen en del til neste høst. Anonymkode: 74da6...714 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Det er veldig vanlig på mitt studie å bruke mer tid. Jeg har brukt normert tid til nå, men av de jeg skriver master med, er nærmere 60 % studenter som opprinnelig gikk ett eller flere kull over meg. Anonymkode: 41fd8...f27
Gjest studentmammaen Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er kanskje litt tabu å snakke om, men er det noen som har erfart det å ikke lykkes med et studie på første forsøk? Jeg er i en livssituasjon nå der jeg ikke får lest nok og har fått fravær av noen grunner. Tror jeg må ta igjen en del til neste høst. Anonymkode: 74da6...714 Det tenker jeg er helt innafor. Ikke føl presset fra andre,tenk på deg selv.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 Det er selvsagt helt ok. Jeg vil si at det er flere enn du aner som bruker lengre tid - så det er ingenting å skamme seg over. På universitet jeg går på er det rundt 49,3% som fullfører bachelorgraden sin på nominert tid. https://www.dn.no/utdannelse/universitetet-i-oslo/ntnu/universitetet-i-bergen/kun-3-av-10-uio-studenter-fullforer-bachelor-pa-normert-tid/2-1-340499 Anonymkode: 0585e...8ef
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 Takker for svar alle sammen! Skal snakke med en studierådgiver i dag, så får vi legge en plan for hvordan jeg skal ta igjen det tapte. Anonymkode: 74da6...714 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 Avhenger jo av studiet. Konting og det å ta opp igjen eksamener tror jeg de fleste jeg kjenner har gjort en eller annen gang, av en haug med forskjellige grunner - barn, sykdom, latskap, annet engasjement, uhell på eksamen. Det er ingen dramatikk i det. De bare tok et ekstra fag et år, eller en konteeksamen etter en sommer. Kjenner også noen som strøk på mer strukturerte studier med strengere progresjon (sykepleie, medisin), og der er det litt forskjeller i hvordan det ble håndtert. Noen gikk ned et kull og tok året om igjen, andre tok det de manglet tillegg alt annet. Løste seg. Anonymkode: 4499c...0e8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 På studiet mitt var det nesten 1/3 av kullet som enten droppet ut eller tok året på nytt igjen 1. studieår. Det er veldig, veldig normalt og IKKE tabu. Ta den tiden du trenger. Anonymkode: 2f426...710
Duff Skrevet 27. oktober 2018 #8 Skrevet 27. oktober 2018 Det viktigste er at du føler du har havnet på rett utdannelse. Har du det bruker du den tiden som må til,- helt uten å skamme deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå