Gå til innhold

Feminister føler seg krenket av en bilreklame

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff og huff, en reklame som sikter seg inn mot målgruppen sin? Virkelig ille.. 

Tenk om det fantes reklamer ment for kvinner.. 

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, Example skrev:

Huff og huff, en reklame som sikter seg inn mot målgruppen sin? Virkelig ille.. 

Tenk om det fantes reklamer ment for kvinner.. 

Så kvinner kjører ikke bil?

Jeg synes sånne ting er så IDIOTISK!!!! å sutre over. Det er ingen krenking eller den typiske kvinne som objekt som det pleier å være, bare en reklame om en bil "for menn"..

• Liker 1
Skrevet

Tullete å lage en reklame som sier at bilen bare er for menn. Men det er direkte idiotisk å bli krenket av det.

Men det er den verden vi lever i nå. En verden hvor alle blir krenker for alt og ingenting.

• Liker 3
Skrevet

2 kommentarer på facebook kvalifiserer visst til å klage over at "feminister blir krenka". Ingen av kommentarene ser ut til å komme fra folk som er krenka engang, de bare synes reklamen var teit.

Det må være slitsomt å leve når man blir så fort trigga at man blir krenka av at ett par kvinner rolig sier meningen sin i et kommentarfelt. 

• Liker 13
Skrevet
5 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Tullete å lage en reklame som sier at bilen bare er for menn. Men det er direkte idiotisk å bli krenket av det.

Men det er den verden vi lever i nå. En verden hvor alle blir krenker for alt og ingenting.

Det du skriver her er "Jeg er enig i kritikken, men de som er enige i kritikken er alt for lettkrenka og burde ta seg sammen."

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg får lyst til å kjøpe den bilen. Jeg er feminist, men jeg blir ikke krenket av reklamen. Jeg bare tenker at det er en ganske tåpelig reklame hvis du vil selge flest mulig biler. :huh: 

• Liker 8
Skrevet

Med mindre kvinner blir nektet å kjøpe denne bilmodellen så ser jeg ikke problemet.
Og hvis det er bare to personer som har kommentert at de synes reklamen er teit, ser jeg ikke helt problemet med det heller. Reklamen er jo teit, litt fordi den retter seg kun mot menn men også fordi man knapt ser hvordan bilen ser ut i all møkka og støvskyene.
Er dette forresten en reklame som er rettet spesielt mot det egyptiske markedet? Isåfall er det jo ikke rart den henvender seg utelukkende til menn.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Ardwinna skrev:

Er dette forresten en reklame som er rettet spesielt mot det egyptiske markedet? Isåfall er det jo ikke rart den henvender seg utelukkende til menn.

Så ikke det selv. Det gir litt mer mening i så fall. :P Toyota er jo også et japansk selskap, så overrasker mindre at det er deres reklame. 

Skrevet (endret)

De selger ikke nødvendigvis flere biler av å fokusere på alle og enhver. Det at de fokuserer på den målgruppen (menn) kan faktisk gjøre at flere menn får lyst til å kjøpe bilen, enn om det var en en reklame rettet mot begge kjønn... ser uansett ikke problemet. Alle som selger produkter selger til visse målgrupper....

Endret av Gnurr
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Så kvinner kjører ikke bil?

Jeg synes sånne ting er så IDIOTISK!!!! å sutre over. Det er ingen krenking eller den typiske kvinne som objekt som det pleier å være, bare en reklame om en bil "for menn"..

Enig. Ikke noe å sutre over. Ellers må denne også dømmes nedenom og hjem på KG, for menn løper, de også:

«Reebok is setting its sights squarely on female consumers with its biggest ever campaign targeting women.

And the sportswear giant's secret weapon in its battle for the hearts and purses of women is hip-hop superstar Missy Elliott.»

Skrevet
12 minutter siden, Påkrevd skrev:

Enig. Ikke noe å sutre over. Ellers må denne også dømmes nedenom og hjem på KG, for menn løper, de også:

«Reebok is setting its sights squarely on female consumers with its biggest ever campaign targeting women.

And the sportswear giant's secret weapon in its battle for the hearts and purses of women is hip-hop superstar Missy Elliott.»

Enig. Samme med disse "verktøy for kvinner" altså det er et verktøy,bare med rosa håndtak...

Skrevet
1 time siden, Nicathv skrev:

2 kommentarer på facebook kvalifiserer visst til å klage over at "feminister blir krenka". Ingen av kommentarene ser ut til å komme fra folk som er krenka engang, de bare synes reklamen var teit.

Det må være slitsomt å leve når man blir så fort trigga at man blir krenka av at ett par kvinner rolig sier meningen sin i et kommentarfelt. 

Så enig i det du sier på slutten der. Om man gir sin mening og denne meningen er en motsatt av en mann sin, så er man stemplet som en krenket hysterisk feminist..

• Liker 3
Skrevet

Krenking er kult. Tenker på å lage NM i krenka 

Skrevet

Jeg bryr meg katta om at det retter seg mot menn. Synes bare det er litt artig å se at mennene i reklamen er så gamle og lite kjekke. DET hadde aldri skjedd om reklamen var rettet mot kvinner. Da hadde garantert alle vært unge og svært attraktive. Jeg håper vi også får sånne reklamer for kvinner også en dag. Med vanlige kvinner. Jeg synes det er fint å se :) 

Skrevet

Knis. Og menn føler seg krenket av at kvinner syns de er tåpelige :ler2:

• Liker 3
Skrevet

Synes personlig ikke den bilen er noe fin uansett ;)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Nicathv skrev:
Det du skriver her er "Jeg er enig i kritikken, men de som er enige i kritikken er alt for lettkrenka og burde ta seg sammen."

Å bli krenket er ikke det samme som å ha en kritisk mening. 

Denne reklamen krenker ikke meg som mann, selv om bygger på en idee om å være mann jeg ikke har noe forhold til

Men jeg kan likevel kritisere reklamen basert på at de lager en  presentasjon som aktivt ignorerer viktige kundegrupper. Det er jo ikke sånn at det ikke finnes kvinner som er barske eller kvinner som er i målgruppen for denne bilen.

Det er ett alvorlig problem om all kritikk ender opp med å bli markert som krenking, for da mister vi muligheten til å problematisere den store bølgen av folk som faktisk bruker krenket som maktmiddel.

• Liker 5
Skrevet (endret)
30 minutter siden, Druid skrev:

Å bli krenket er ikke det samme som å ha en kritisk mening. 

Denne reklamen krenker ikke meg som mann, selv om bygger på en idee om å være mann jeg ikke har noe forhold til

Men jeg kan likevel kritisere reklamen basert på at de lager en  presentasjon som aktivt ignorerer viktige kundegrupper. Det er jo ikke sånn at det ikke finnes kvinner som er barske eller kvinner som er i målgruppen for denne bilen.

Det er ett alvorlig problem om all kritikk ender opp med å bli markert som krenking, for da mister vi muligheten til å problematisere den store bølgen av folk som faktisk bruker krenket som maktmiddel.

Tja, den kan jo sikte seg inn mot kvinner bakveien da. Kvinner som vil ha en barsk mannfolkbil, og kvinner som gjør stikk motsatt av det reklamen sier.  De oppnådde å bli vist på kvinneguiden, som eneste bilreklame :)  Sånn sett når denne ut til flere kvinner enn konkurrentene.

Ignorering kan skape attraksjon. Dette er iallfall noe pickupartistene har påstått. 

Det var jo noen lekre mannfolk i reklamen også, og det kan jo fange kvinners interesse.

Endret av I Grosny
Skrevet

Hvilke målgruppe reklamen skal appellere til er bilmerket sitt valg. Kvinner som liker biler, lar seg ikke stoppe av at det er mannfolk den appellerer mest til, hvis de vil ha den bilen.

Syntes folk tar ting altfor personlig for tiden. Virker som at de bare lasher ut på alt og alle, fordi de har vel noen underliggende problemer de ikke facer. Lett å legge problemer over på andre :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...