AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg får innimellom hele tungespissen rød og sår, har ingen sår,men bare rød og svir. Har heller ikke mangler av noe slag,tatt blodprøve,har nevnt dette for legen,og legen menr det kommer av stress.. Har litt vanskelig å tro at stress kan gjøre halve tungen sår og rød. Noen som har hatt dette,er litg bekymret av at det kan være farlig,hva tror dere?,😀 Anonymkode: 103a0...815
Ian Skrevet 25. oktober 2018 #2 Skrevet 25. oktober 2018 Stress kan forårsake mye forskjellig, men i ditt tilfelle, uten å proklamere meg som noen fagutdannet person innen helse, kan være så enkelt at du tvinner tungen når du stresser som mest. Selv kløp jeg meg rett over adamseplet, og fikk blåmerke.
Alivamale Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 Det kan komme av at du ubevisst presser tungespissen mot tennene. Det finnes også noe som heter «burning mouth syndrome», eller spesifikt «glossodynia» når tungen er affisert. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/burning-mouth-syndrome/symptoms-causes/syc-20350911 Du kan spørre tannlegen din, som også har kompetanse på munnhulen generelt (ikke bare tennene).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå