AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Hei. Skal begynne å studere neste år og vurderer landskapsingeniør på NMBU, men finner lite info om dette på nett. Noen som studerer/har studert dette og kan fortelle om studiene? Hvordan er jobbmulighetene og lønn? Lurer på de samme spørsmålene for landskapsarkitekt også, da jeg også vurderer dette! Anonymkode: 4a1ef...dc0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg kan ikke så mye om de utdanningene, men jeg utdanner meg til å bli arealplanlegger (ligner studiet by og regionplanlegging på NMBU) og folk som har landskapsbakgrunn kan også jobbe innen dette. Du bør uansett ha master for å få jobb, så jeg mener du må ta en master som kan passe til landskapingeniør om du velger dette. Landskapsarkitekt er mer kreativt i forhold til å "designe" landskapet innen planlegging, mens landskapsingeniør er mer teknisk rettet (det kan du se på fagene). Anonymkode: 437e2...664
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #3 Skrevet 27. oktober 2018 Noen som vet om landskapsarkitekt krever gode tegnekunnskaper? Er nemlig ikke noe flink til å tegne:/ Anonymkode: 4a1ef...dc0
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #4 Skrevet 27. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om landskapsarkitekt krever gode tegnekunnskaper? Er nemlig ikke noe flink til å tegne:/ Anonymkode: 4a1ef...dc0 Nope. Anonymkode: 4f94c...06b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #5 Skrevet 27. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om landskapsarkitekt krever gode tegnekunnskaper? Er nemlig ikke noe flink til å tegne:/ Anonymkode: 4a1ef...dc0 Du øver på skolen så du trenger ikke å være flink fra før Anonymkode: 437e2...664
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #6 Skrevet 27. oktober 2018 Ikke gå for et fag du ikke har ferdigheter til. Det blir tøft. Anonymkode: 55ab1...496
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå