Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal begynne å studere neste år og vurderer landskapsingeniør på NMBU, men finner lite info om dette på nett. Noen som studerer/har studert dette og kan fortelle om studiene? Hvordan er jobbmulighetene og lønn? Lurer på de samme spørsmålene for landskapsarkitekt også, da jeg også vurderer dette!

Anonymkode: 4a1ef...dc0

Skrevet

Jeg kan ikke så mye om de utdanningene, men jeg utdanner meg til å bli arealplanlegger (ligner studiet by og regionplanlegging på NMBU) og folk som har landskapsbakgrunn kan også jobbe innen dette. Du bør uansett ha master for å få jobb, så jeg mener du må ta en master som kan passe til landskapingeniør om du velger dette. Landskapsarkitekt er mer kreativt i forhold til å "designe" landskapet innen planlegging, mens landskapsingeniør er mer teknisk rettet (det kan du se på fagene). 

Anonymkode: 437e2...664

Skrevet

Noen som vet om landskapsarkitekt krever gode tegnekunnskaper? Er nemlig ikke noe flink til å tegne:/

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om landskapsarkitekt krever gode tegnekunnskaper? Er nemlig ikke noe flink til å tegne:/

Nope.

Anonymkode: 4f94c...06b

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du øver på skolen så du trenger ikke å være flink fra før :)

Anonymkode: 437e2...664

Skrevet

Ikke gå for et fag du ikke har ferdigheter til. Det blir tøft.

Anonymkode: 55ab1...496

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...