AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #21 Skrevet 26. oktober 2018 Min har forresten en drøss av programmer man kan velge mellom/lage, men den funksjonen bruker jeg aldri. Den har også innebygde høyttalere, men de bruker jeg heller ikke. Foretrekker lyd fra ordentlige høyttalere (fra TV, eller musikk) eller bluetooth-headset. Det er altså funksjoner som jeg ikke ville lagt noe vekt på hvis (når) jeg skulle kjøpt mølle på nytt. Anonymkode: 59f8a...796
skruf Skrevet 26. oktober 2018 #22 Skrevet 26. oktober 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min har forresten en drøss av programmer man kan velge mellom/lage, men den funksjonen bruker jeg aldri. Den har også innebygde høyttalere, men de bruker jeg heller ikke. Foretrekker lyd fra ordentlige høyttalere (fra TV, eller musikk) eller bluetooth-headset. Det er altså funksjoner som jeg ikke ville lagt noe vekt på hvis (når) jeg skulle kjøpt mølle på nytt. Anonymkode: 59f8a...796 Samme her, jeg bruker ikke programmer lengre, løper manuelt og styrer farten med hurtigknapper når jeg løper intervall. Ikke innebygd høyttaler på min, men er god plass til å sette fra seg høyttaler foran displayet, så har egne løpelister på Spotify. Pluss det er en kant der som holder iPaden på plass hvis jeg kjører langkjøring og ser serie
bettsa Skrevet 27. oktober 2018 #23 Skrevet 27. oktober 2018 Kjøpte mølle fra xxl og den blir brukt ca 2-3 ganger i uka. Vi bor i hus så ingen som blir forstyrret. Bestilte med levering men de monterte den ikke, det måtte vi gjøre selv. Vil bare minne deg på at dørstokkmila eksisterer også selv om man har tredemølle i hus.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #24 Skrevet 27. oktober 2018 Kjøpte mølla på xxl, bringmannen og meg bærte den inn. Den veide over 100 kg. Jeg monterte den selv, alene. Går bra det. Ingen bråk, den har god demping. Har den plassert på et soverom rett ved vinduet, har også kjøpt en ekstra vifte som jeg kan bruke da den på mølla blåser for høyt opp og treffer kun luggen min. Angrer kun på at jeg ikke kjøpte tidligere 😊 Anonymkode: 41191...246
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #25 Skrevet 27. oktober 2018 På 26.10.2018 den 17.37, AnonymBruker skrev: Min har forresten en drøss av programmer man kan velge mellom/lage, men den funksjonen bruker jeg aldri. Den har også innebygde høyttalere, men de bruker jeg heller ikke. Foretrekker lyd fra ordentlige høyttalere (fra TV, eller musikk) eller bluetooth-headset. Det er altså funksjoner som jeg ikke ville lagt noe vekt på hvis (når) jeg skulle kjøpt mølle på nytt. Anonymkode: 59f8a...796 Samme her. De innebygde høyttalerne er for dårlige. Programmene bruke heller ikke da jeg kjører egne. Skulle dog ønske en hvor jeg kunne lagt inn program selv. Anonymkode: 41191...246
miore Skrevet 13. november 2018 #26 Skrevet 13. november 2018 Jeg har samme mølla som @skruf og eeelsker den. Den nærmer seg 5 år gammel nå, og er brukt 3-5 ganger i uka - i snitt rundt mila per gang. Eneste vedlikehold er smøring én gang i året, og den funker fremdeles som fjell. Uansett hva du lander på anbefaler jeg å kjøpe en med AC-motor om du skal bruke den hyppig og/eller lenge av gangen. Jeg fikk den levert på døra, men trengte hjelp av mannen + svigerfar for å bære inn på rett rom og montere 😅 Vi har ikke naboer under eller på siden, men om man har kjellerdøren lukket hører man ikke at jeg løper om man sitter i stua, i følge mannen. Jeg bruker heller ingen fancy funksjoner, jeg foretrekker å variere fart og incline manuelt ved hjelp av +/- eller hurtigknappene. 1
retrej Skrevet 16. oktober 2019 #27 Skrevet 16. oktober 2019 (endret) Jeg har kjøpt en mølle fra X-life, veldig fornøyd med den! Det er denne her, synes den var verdt penga. https://www.getfitness.no/test-av-tredemoller-for-hjemmebruk-best-i-test/ Endret 2. april 2020 av retrej
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #28 Skrevet 16. oktober 2019 Selv om tredemøller kanskje er effektive for kondisjonstrening/fettforbrenning og praktiske for dem som ikke så lett kan komme seg ut av huset (f.eks. forelder med små barn) så er det likevel en ganske "kjedelig" og ensformig trening som man fort blir lei av. Av det jeg har sett med folk som har tredemøller, så er det litt slik at folk bruker det en liten stund, men så mister de interessen og den blir til, ja, nettopp et klesstativ som andre nevner. Det er vel ikke uten grunn at de selges ganske billig på finn. Ihvertfall etter min mening så føles 20 minutter med løping på mølle som en evighet, og de fleste som har mulighet vil ha mer glede av å ta en joggetur i nabolaget eller annen mer varierende trening. Men hvis man lager et eget treningsrom som man kan trekke seg unna til, og den ikke blir stablet full av rot og klær som må ryddes før en økt, så kan man kanskje distrahere seg med å sette opp en TV/PC til å se ting på så tiden går litt fortere. Alt er jo opp til en selv og hvor motivert man er. Anonymkode: e41d7...dcf
skruf Skrevet 17. oktober 2019 #29 Skrevet 17. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om tredemøller kanskje er effektive for kondisjonstrening/fettforbrenning og praktiske for dem som ikke så lett kan komme seg ut av huset (f.eks. forelder med små barn) så er det likevel en ganske "kjedelig" og ensformig trening som man fort blir lei av. Av det jeg har sett med folk som har tredemøller, så er det litt slik at folk bruker det en liten stund, men så mister de interessen og den blir til, ja, nettopp et klesstativ som andre nevner. Det er vel ikke uten grunn at de selges ganske billig på finn. Ihvertfall etter min mening så føles 20 minutter med løping på mølle som en evighet, og de fleste som har mulighet vil ha mer glede av å ta en joggetur i nabolaget eller annen mer varierende trening. Men hvis man lager et eget treningsrom som man kan trekke seg unna til, og den ikke blir stablet full av rot og klær som må ryddes før en økt, så kan man kanskje distrahere seg med å sette opp en TV/PC til å se ting på så tiden går litt fortere. Alt er jo opp til en selv og hvor motivert man er. Anonymkode: e41d7...dcf Det tror jeg er veldig individuelt, jeg har hatt tredemølla mi i mange år nå og enda ikke gått lei. Bruker den ofte, 3-4 ganger i uka i snitt, så den står ikke å støver ned (eller har fått funksjonen klesstativ 😄) Jeg varierer mølleløpinga en del, av og til kjører jeg på med intervaller og av og til langkjøring. Alltid musikk på ørene (løpe uten musikk funker ikke), er flink til å endre løpelista mi på Spotify sånn at jeg ikke går lei av musikken på spillelista mi. Har prøvd å se serier på iPad mens jeg løper, men det funket ikke for meg. Jeg liker ikke å løpe rundt i nabolaget, liker ikke å løpe blant naboer. Når jeg løper ute så liker jeg best å løpe i naturen, f.eks en skogsvei eller opp et fjell. Eller turstier. Men på fortau i nærområdet eller i bysentrum utgår. Nå driver jeg ikke bare med mølleløping, trener også styrke på treningssenter 3 ganger i uken, så jeg får variasjon i treningen. Mulig det er derfor jeg ikke har gått lei av tredemølla etter mange år. Jeg synes fortsatt det er helt supert med tredemølle hjemme; så lettvint å gå rett fra pysj til treningstøy og få unnagjort et løpeøkt før dagen starter og resten av familien våkner Sånn som nå; jeg har fri i dag, våkner alltid tidlig av meg selv, og var allerede ferdigtrent klokka sju. Men det med å gå lei av tredemølle er kanskje personavhengig, mannen min f.eks løper i perioder regelmessig på den, men så får han plutselig lange perioder der han ikke bruker den i det hele tatt. Kan gjerne gå et halvt år uten før han plutselig begynner å løpe på tredemølla igjen (da gjerne om vinteren når det er skikkelig holkeføre ute) Jeg har forresten samme tredemølle fra sportsmaster som jeg linket til tidligere i tråden, og den fungerer fortsatt like bra. Har smurt båndet av og til, ellers så har det ikke vært behov for reparasjoner. Så er veldig fornøyd med den. Dog; jeg har skikkelig lyst på en annen tredemølle fra sportsmaster etter å ha prøvd den på treningssenteret, den er sinnsyk god å løpe på, kan nesten løpe i det uendelige uten å bli sliten pga det spesielle løpebåndet som ligner på bildekk. Men den er også veldig dyr.. 58 000kr er litt i overkant. https://www.sportsmaster.no/kondisjon/tredemolle/c-33/p-1366/sportsmaster-alpha-runner-hd
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #30 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg har slitt ut en tredemølle, og er på min andre nå. Begge av merket pro-form. Den første varte i 7 år før den ble ujevn i farten, og ustabil. Den andre har jeg hatt i 8 år, og den er like god ennå. Litt vedlikehold kreves, men det er verd det. Der som er viktig for meg er at den har et bredt og langt løpebånd, at den kommer raskt opp og ned i den farten jeg vil, og at den føles stabil. (Jeg hadde en anben mølle, og den måtte jeg bytte inn fordi den føltes ustabil ut når jeg brukte den) Jeg har den i 2.etasje, og selv om den bråker litt, er den ikke forstyrrende for resten av familien når jeg bruker den. Anonymkode: 8b170...c0b
miore Skrevet 17. oktober 2019 #31 Skrevet 17. oktober 2019 Helt enig med @skruf. Jeg har hatt tredemølla mi i seks år snart, og er på ingen måte lei - jeg bruker den i snitt 3-5 ganger i uka fremdeles, i tillegg til styrketrening på senter og en løpetur ute i ny og ne. Jeg har for øvrig også den samme tredemølla jeg nevnte tidligere i tråden (som tilfeldigvis er den samme som skruf sin). Den går som en klokke fremdeles, med minimalt behov for vedlikehold. 1
Pia Sofia Skrevet 17. oktober 2019 #32 Skrevet 17. oktober 2019 På 25.10.2018 den 23.26, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Ja, vi kommer til å bruke den, trener mye og liker det! Er avhengig av det helsemessig også, funker dårlig uten. Jeg har bare ofte lyst til å løpe, men så synes jeg ikke det er noe å løpe alene i mørket og halve året er det jo så kaldt og enten har jeg for mye eller for lite på meg osv. Ofte har jeg rett og slett trent med høye kneløft og hopping hjemme, bare fordi jeg trenger litt blodsirkulasjon og ikke har tid til å stikke på trening eller lyst til å gå ut. Da har jeg savnet en mølle, men vi hadde ikke plass der vi bodde før. Det har vi nå. Jeg trener på Sats nå og liker å ta med ipaden og se på Netflix, da løper jeg mye lenger enn uten, og det virker på ungdommene i huset også! Men plage naboene vil jeg jo ikke... TS. Anonymkode: d1164...687 Jeg er helt som deg, men bor i blokk, så kjøpte ellipsemaskin, en som kostet litt, ville ikke ha billig drit av samme grunn som deg, det hadde blitt klesstativ. Både jeg og tenåringen bruker den masse, selv om "alle" advarte oss og sa den bare ville bli til pynt. Så deilig å slippe å tenke på å kle seg riktig om høsten f eks. Før bodde jeg i første og da drev jeg også med hopping hjemme, men det er ikke noe hyggelig for de som bor under meg om jeg skulle gjøre det nå. Ofte bruker jeg mølla bare 10-15 min for å få blodsirkulasjon. Det har jeg lettere tid til enn å skulle dra ut og jogge og se an klærne o.l.
addict Skrevet 17. oktober 2019 #33 Skrevet 17. oktober 2019 Vi kjøpte fra en treningssenterkjede som skulle bytte ut møllene sine. Den vi har koster vel 86000 kr ny, men vi betalte 2500 kr for den rett fra service. Så det kan jo være et tips. Den er massiv da, men vi har eget treningsrom. Skal dog ikke skryte av at den brukes voldsomt mye til trening da vi heller går ut i marka. Vi bruker den mer til å gå varm kroppen før styrketrening. Til vinteren så regner jeg med at den blir brukt mer.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #34 Skrevet 17. oktober 2019 Jeg har tredemølle fra Sportsmaster hjemme, bestilte ny og fikk den levert. Funker knallbra og blir mye brukt! Bråker jo noe, men vi har den i første etasje og barna sover i andre etasje. De har aldri våknet av den. Anonymkode: 5777c...d6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå