AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Vi har så veldig lyst på tredemølle hjemme, noen som har og kan si noe om det? Jeg vil ikke gå for en veldig billig, for enten så er den så bra at vi ikke blir irriterte ellers blir den neppe brukt, og da er det bortkastede penger uansett hvor billig det var. Tanker og tips? Anonymkode: d1164...687
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #2 Skrevet 25. oktober 2018 Stakkars nabo hvis dere har nabo under dere Anonymkode: 7bde2...97d 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #3 Skrevet 25. oktober 2018 Må ta hensyn om det bor folk under dere ja. Har ikke så mye personlig erfaring i grunn, her i hus kjøpte vi tredemølle som ekstra trening for et par huskyer. Anonymkode: 04f5c...e65 2
j86 Skrevet 25. oktober 2018 #4 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg la inn søk på Finn og ventet ganske lenge. Plutselig kom det en veldig lite brukt mølle for salg som jeg fikk prutet ned til 1/3 pris. Anbefaler å kjøpe en som har kraftig nok motor og bredt nok bånd. Har hatt min ett års tid og brukt den 2-4 ganger i uken. 1
Pearl2.0 Skrevet 25. oktober 2018 #5 Skrevet 25. oktober 2018 Vil bare anbefale å ha masse sterke mannfolk til å bære🙈 det er schtøggtungt😉 1
Chablis Skrevet 25. oktober 2018 #6 Skrevet 25. oktober 2018 Hos oss endte den som et dyrt klesstativ. 🙄 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #7 Skrevet 25. oktober 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars nabo hvis dere har nabo under dere Anonymkode: 7bde2...97d Det har vi heldigvis ikke, bare garasje! Men bråker det så masse? Hva med naboene ved siden av, bråker det for de også? 4 minutter siden, j86 skrev: Jeg la inn søk på Finn og ventet ganske lenge. Plutselig kom det en veldig lite brukt mølle for salg som jeg fikk prutet ned til 1/3 pris. Anbefaler å kjøpe en som har kraftig nok motor og bredt nok bånd. Har hatt min ett års tid og brukt den 2-4 ganger i uken. Ja, har lest meg frem til at det er smart Du er fornøyd, da, det er bra! Hvilken har du? 4 minutter siden, Pearl2.0 skrev: Vil bare anbefale å ha masse sterke mannfolk til å bære🙈 det er schtøggtungt😉 Er litt derfor det frister å bestille ny, med levering... TS. Anonymkode: d1164...687 2
j86 Skrevet 25. oktober 2018 #8 Skrevet 25. oktober 2018 Reebok GT60 mener jeg den heter 👍 krevde litt hjelp å få i hus ja.. tung! 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #9 Skrevet 25. oktober 2018 Plassert den strategisk så du kan henge klær på den og lett å få inn i en bod når du innser at du ikke kommer til å bruke den noe allikevel. Anonymkode: 3f65f...db9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #10 Skrevet 25. oktober 2018 Tja. Er du glad i den type trening? Er du flink til å trene på dager der du absolutt egentlig ikke har lyst? Hvis ikke, så kan du spare deg de pengene og heller gå/løpe ute når du føler for det. Viktig å kjøpe en stor og solid mølle. Og mulighet for å kunne heve den, så du kan bruke den med motbakke også. Ja naboene ved siden av kan komme til å høre det når du/dere løper på den. Anonymkode: ca596...f58
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #11 Skrevet 25. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vi heldigvis ikke, bare garasje! Men bråker det så masse? Hva med naboene ved siden av, bråker det for de også? TS. Anonymkode: d1164...687 Bor naboen vegg i vegg med det rommet som tredemøllen skal stå på, så er det mulig at de vil høre den. Undersøk om hvor god lydisolering det er mellom boligene. Anonymkode: 7bde2...97d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #12 Skrevet 25. oktober 2018 Vi har tredemølle på treningsrommet i kjelleren. Den er veldig mye brukt, av hele familien. Sååå deilig å løpe/gå en tur på mølla med musikk på øret når været er dårlig/det er stappmørkt ute osv Anonymkode: ce15f...f0c 7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #13 Skrevet 25. oktober 2018 Takk for svar! Ja, vi kommer til å bruke den, trener mye og liker det! Er avhengig av det helsemessig også, funker dårlig uten. Jeg har bare ofte lyst til å løpe, men så synes jeg ikke det er noe å løpe alene i mørket og halve året er det jo så kaldt og enten har jeg for mye eller for lite på meg osv. Ofte har jeg rett og slett trent med høye kneløft og hopping hjemme, bare fordi jeg trenger litt blodsirkulasjon og ikke har tid til å stikke på trening eller lyst til å gå ut. Da har jeg savnet en mølle, men vi hadde ikke plass der vi bodde før. Det har vi nå. Jeg trener på Sats nå og liker å ta med ipaden og se på Netflix, da løper jeg mye lenger enn uten, og det virker på ungdommene i huset også! Men plage naboene vil jeg jo ikke... TS. Anonymkode: d1164...687 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #14 Skrevet 25. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Ja, vi kommer til å bruke den, trener mye og liker det! Er avhengig av det helsemessig også, funker dårlig uten. Jeg har bare ofte lyst til å løpe, men så synes jeg ikke det er noe å løpe alene i mørket og halve året er det jo så kaldt og enten har jeg for mye eller for lite på meg osv. Ofte har jeg rett og slett trent med høye kneløft og hopping hjemme, bare fordi jeg trenger litt blodsirkulasjon og ikke har tid til å stikke på trening eller lyst til å gå ut. Da har jeg savnet en mølle, men vi hadde ikke plass der vi bodde før. Det har vi nå. Jeg trener på Sats nå og liker å ta med ipaden og se på Netflix, da løper jeg mye lenger enn uten, og det virker på ungdommene i huset også! Men plage naboene vil jeg jo ikke... TS. Anonymkode: d1164...687 Det kan gå bra. Undersøk litt angående lyddemping + undersøk hvor god lyddemping det allerede er mellom boligene. Undersøk også om det vil hjelpe å legge en lyddempende plate under tredemøllen. Om du spør på forum https://byggebolig.no/forum får du helt sikkert gode tips og råd. Anonymkode: 7bde2...97d 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #15 Skrevet 25. oktober 2018 Er dette på et soverom, og har naboen også soverom vegg i vegg? Evt hva slags rom er det der du skal ha tredemøllen? Hvor er naboens soverom i forhold til tredemøllerommet ditt? Anonymkode: 7bde2...97d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #16 Skrevet 25. oktober 2018 Bestevenninnen min har hatt i mange år, ognden har blitt brukt så det holder, og hun har til og med slitt ut en og fått ny. Vet ikke merket. Jeg selv har ikke, men trener det 2-4 ganger pr uke på treningssenter, og har gjort det et par år. Er også på utkikk etter en til å ha hjemme. Om våren, sommeren og begynnelsen på høsten trener jeg 3-4 ganger i fjellet, men om vinteren er jeg på treningssenter. Er avhengig av å kunne løpe på den om vinteren, så jeg vet den blir brukt hos oss. Hadde før en ergometersykkel hjemme, og den ble brukt i alle år den virket. Anonymkode: 83df1...c26 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #17 Skrevet 25. oktober 2018 " Hos de fleste sportsforretninger finnes egne treningsmatter, som skal legges under treningsapparater for å beskytte gulvet og dempe støy. Jeg tok et eksempel her, fra xxl.no, men det finnes mange å velge i. Slike matter vil bidra til mindre risting i apparatet, som igjen fører til mindre støy og bedre beskyttelse av gulvet. I tillegg anbefales å plassere mølla i nærheten av en bærevegg, for å redusere risting i huset/leiligheten. Det er nok lurt å sjekke og sammenligne litt mellom de ulike leverandørene før du eventuelt kjøper en slik matte. Litt støy og risting må du riktignok regne med, men jeg håper ikke det hindrer deg fra å bruke apparatet. Plassering i kjelleren vil fjerne problemet med risting, hvis du har plass til apparatet der." https://www.ung.no/oss/trening/53589.html Anonymkode: 7bde2...97d 2
Pearl2.0 Skrevet 26. oktober 2018 #18 Skrevet 26. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har vi heldigvis ikke, bare garasje! Men bråker det så masse? Hva med naboene ved siden av, bråker det for de også? Ja, har lest meg frem til at det er smart Du er fornøyd, da, det er bra! Hvilken har du? Er litt derfor det frister å bestille ny, med levering... TS. Anonymkode: d1164...687 Selv om du bestiller med levering, så setter de den ikke inn for dere. Det gjorde de ikke her iaff, de bare lempet pallen utenfor..
skruf Skrevet 26. oktober 2018 #19 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg kjøpte tredemølle for endel år siden (5 tror jeg), og jeg bruker den mye. I snitt 4 ganger i uken. Liker å løpe og synes det er helt genialt med mølle hjemme. Liker best å trene om morgenen, rett fra pysj til treningstøy Vi bor i enebolig, så ingen under oss som blir plaget. Og den bråker ikke så mye at naboene hører den. Har denne: https://www.sportsmaster.no/kondisjon/tredemolle/c-33/p-209/sportsmaster-tredemolle-t70 Det jeg liker med den er at den er solid, har bredt løpebånd, flere programmer, vifte som kjøler ned overkroppen litt, bra helling, stort display. Og den var enkel å montere. Ikke bråker den noe særlig heller. Den kan også slås opp hvis man har dårlig plass. Er dog blytung, måtte tre mannfolk til for å bære den inn og på plass. 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #20 Skrevet 26. oktober 2018 Anbefaler, som alle andre her, å kjøpe en som er bra nok. Solid, stor løpeflate, sterk motor, stilig display, direkteknapper for hastighet og incline er blant mine krav. Kan spare veldig mye på å kjøpe på tilbud, det gjorde i hvert fall jeg - men har ikke sett så mange gode tilbud de siste månedene/året. Jeg bruker min mølle flere ganger i uken, i alle fall i deler av året, men ettersom jeg har god demping og TV med netflix foran mølla, så foretrekker jeg ofte å trene på den på sommeren også, fremfor å begi meg ut i regn, mørke og hard asfalt... Jeg har mølla på eget treningsrom i første etasje i eneboligen. Når jeg trener sent på kveldene, velger jeg å ha vinduet lukket, for å spare naboene for litt støy. Støydempingsmatter o.l. har jeg ikke hatt behov for å styre med. (Har ikke barn selv, men naboene har.) Anonymkode: 59f8a...796 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå