Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kanskje litt misvisende overskrift, men klipper meg jevnlig hos frisør ca hver 3-4  måned. Samtidig som jeg striper etterveksten. Ser på etterveksten at håret vokser noen cm mellom hver gang.

Men så på et bilde av meg selv fra 2 år tilbake og håret er akkurat like langt nå som da. Jeg vil spare det lengre og frisøren får alltid beskjed om å klippe minst mulig. Men må ta noen cm hver gang pga at tuppene er slitt. Og dermed blir det aldri lengre. Lurer på om hun ikke kunne klipt litt mindre? 

Har sett ei på jobb som ikke klipte seg på 1 år og da ble håret synlig mye lengre. Samme med søstra mi og vi har samme type hår og hennes er mye lengre enn mitt og ser ikke usunt ut, selv om det ikke er klipt på ett år. Og hennes var kortere enn det mitt er nå, når hun begynte å bare la det vokse ut for ett år siden ca. 

Er det mulig frisøren min klipper for mye? Skjønner jo at det slitte bør fjernes men nå har håret mitt aldri blitt lengre enn til øverst på bh'en de siste årene.. vil at det skal bli litt lengre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potensiell hårlengde såvel som negle lengde ligger innprentet i DNA. Alle har en maksimum lengde men den varierer fra person til person.

Anonymkode: b8681...c17

• Liker 3
Skrevet

hvor langt er håret ditt? jeg får aldri håret til korsryggen f.eks. Men jeg kan få det ganske langt, men da ser det ekstremt slitt og flatt ut. virker enda tynnere. 
Faktisk er det bare en kvinne i min slekt som har veldig langt hår. 

Anonymkode: 0a068...41b

Skrevet

Du klipper jo av alt det vokser.

Anonymkode: baf7b...b8d

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Potensiell hårlengde såvel som negle lengde ligger innprentet i DNA. Alle har en maksimum lengde men den varierer fra person til person.

Anonymkode: b8681...c17

Ja, sant. Men skulle tro det var mulig å få det litt lengre enn til rett nedenfor skuldrene. Når søstra mi og andre i slekta kan det.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor langt er håret ditt? jeg får aldri håret til korsryggen f.eks. Men jeg kan få det ganske langt, men da ser det ekstremt slitt og flatt ut. virker enda tynnere. 
Faktisk er det bare en kvinne i min slekt som har veldig langt hår. 

Anonymkode: 0a068...41b

Litt nedenfor skuldrene. (Eller til toppen av bh skålene foran. )

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du klipper jo av alt det vokser.

Anonymkode: baf7b...b8d

Men alle ambefaler jo å klippe seg minst hver 4 måned for å få lengre og tykkere hår.. mulig jeg må gå sjeldnere til frisør.

Skrevet

Mitt hår har aldri vært lengre enn til skuldrene.  Det er i tillegg svært tynt og det vokser sakte.  Det detter av før det rekker å bli langt og jeg har bare noen fjoner nederst om jeg sparer.  Alle har forskjellige vekstfaser på håret, noen har hår som kan vokse i mange år uten å falle av, noen har hår som bare vokser i noen år før det faller av.  Si til frisøren at hun bare skal klippe en halv cm hver gang.  Klipper hun mye av tuppene hver gang er det jo ikke rart det aldri blir langt. 

• Liker 3
  • 3 uker senere...
Skrevet

jeg har hår til rett over brystet, og slik har det vært i mange år nå. jeg klipper ytterste tupper ett par ganger i året. det eneste smblir lengre er det bakerse underhåret, og det ser bare tynt og rart ut, når det andre ikke følger etter :( bruker gode produkter av høy kvalitet, og tar virkelig vare på det, men har i det siste innsett at jeg mest sannsynlig aldri kommer ti å få det lange håret til under brystene som jeg alltid har drømt om. mulig spesiellt vitaminer kan booste veksten noe, har ikke prøvd siden de er så dyre.

Gjest Klodrian
Skrevet
På 25.10.2018 den 22.26, Nimbi skrev:

Men alle ambefaler jo å klippe seg minst hver 4 måned for å få lengre og tykkere hår.. mulig jeg må gå sjeldnere til frisør.

Man får ikke lengre og tykkere hår av å klippe seg oftere. Håret vokser jo fra røttene. Håret vil hos mange se klart sunnere ut om man stusser det med jevne mellom, men om man ikke sliter med slitte tupper, så er det bortkastet. 
Da jeg ville la håret mitt vokse ut, så sørget jeg for å få gode råd hos frisør om hvilken shampoo, balsam og hårkur som ville passe håret mitt, også lot jeg være å gå til frisøren på en stund. 

Skrevet

Takk for svar. Vil gjerne stripe etterveksten nå. Skal prøve kontakte frisøren og be om det men ingen klipp. Selv om det per nå er litt tynt i tuppene så er det ok. Bruker ofte kur. Og det er merkbart lengre. Men hvis hun stusser slik hun bruker så er jeg tilbake der jeg var (selv om jeg sier hun må ta minst mulig).

Skrevet

Be kun om farge/striping og ikke noe klipping. 

Anonymkode: bf0f6...259

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...