AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Hva er galt med dem? Er de av den samme dårlige sorten som barna sine? Anonymkode: 475ff...8b9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #2 Skrevet 25. oktober 2018 Det kan de jo være (folk er virkelig forskjellig altså!) Eller så er de usikre, tafatte , skammer seg 😕 Anonymkode: 8a084...a08 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #3 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg har vært involvert i mange mobbesaker som lærer i over ti år. Felles for dem alle er at mobberne enten ikke vet at de mobber, eller at de sliter selv. De fleste foreldrene gjør så godt de kan (med unntak, selvsagt! Men de tar barna sine ut av skolen om man presser nok) Anonymkode: ae3d0...114 2
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 25. oktober 2018 #4 Skrevet 25. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært involvert i mange mobbesaker som lærer i over ti år. Felles for dem alle er at mobberne enten ikke vet at de mobber, eller at de sliter selv. De fleste foreldrene gjør så godt de kan (med unntak, selvsagt! Men de tar barna sine ut av skolen om man presser nok) Anonymkode: ae3d0...114 Ingen var bare drittsekker?
Tatja Skrevet 25. oktober 2018 #5 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg har ikke barn som mobber, men blir sjokkert over slike uttalelser. Mitt barn har opplevd utestengelse periodevis, og jeg har vært både sint og frustrert. Men jeg har ALDRI tenkt at det var foreldrene sin skyld! Unger er unger, de trenger voksenstøtte i hvordan de skal oppføre seg. Når jeg har tatt ting opp med foreldrene, har jeg opplevd empatiske voksne som blir lei seg og fortvilet, og tar tak. Unger er født med en personlighet, og de påvirkes av mange ting. Foreldrene er bare en faktor. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #6 Skrevet 25. oktober 2018 1 time siden, Tatja skrev: Jeg har ikke barn som mobber, men blir sjokkert over slike uttalelser. Mitt barn har opplevd utestengelse periodevis, og jeg har vært både sint og frustrert. Men jeg har ALDRI tenkt at det var foreldrene sin skyld! Unger er unger, de trenger voksenstøtte i hvordan de skal oppføre seg. Når jeg har tatt ting opp med foreldrene, har jeg opplevd empatiske voksne som blir lei seg og fortvilet, og tar tak. Unger er født med en personlighet, og de påvirkes av mange ting. Foreldrene er bare en faktor. Jeg tror barn som mobber er et produkt av foreldrene. Foreldrene har dårlige holdninger og er gjerne mobbere selv. Barna lærer at det er greit å mobbe. Ellers er de tafatte som ikke tar skikkelig tak i barna som mobber. Jeg kjøper ikke den der at mobbere sliter som regel hjemme selv, beklager. Gjerne et fåtall, men de fleste er rett og slett bare onde/drittsekker. Anonymkode: 1efeb...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #7 Skrevet 25. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror barn som mobber er et produkt av foreldrene. Foreldrene har dårlige holdninger og er gjerne mobbere selv. Barna lærer at det er greit å mobbe. Ellers er de tafatte som ikke tar skikkelig tak i barna som mobber. Jeg kjøper ikke den der at mobbere sliter som regel hjemme selv, beklager. Gjerne et fåtall, men de fleste er rett og slett bare onde/drittsekker. Anonymkode: 1efeb...6eb De absolutt færreste, jeg vil påstå ingen barn, er drittsekk uten at det ligger noe bak. Barn uten diagnoser eller tilstander, som er sunne og fornøyde, er faktisk ikke ond eller drittsekk. Jeg vet om flere mobbere som har åpnet seg. Samtlige slet med noe selv, som skilsmisse, usikkerhet, lav selvfølelse, atferdsforstyrrelse, misunnelse, diagnoser som ble satt etterhvert eller savn etter noe i hjemmet. Anonymkode: 385fb...8d7 1
wintergirl Skrevet 25. oktober 2018 #8 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg har hørt foreldre som er fortvilet fordi barnet deres mobber. Dette er flotte mennesker som behandler andre bra. Må huske på at barn selv er egne individer. De kan også ta etter hvis de havner i sånn type miljø, har dårlige venner. Så nei, jeg tror ikke alltid foreldrene har lagt opp til at barna mobber andre. 3
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 25. oktober 2018 #9 Skrevet 25. oktober 2018 (endret) På 25.10.2018 den 23.45, AnonymBruker skrev: Jeg tror barn som mobber er et produkt av foreldrene. Foreldrene har dårlige holdninger og er gjerne mobbere selv. Barna lærer at det er greit å mobbe. Ellers er de tafatte som ikke tar skikkelig tak i barna som mobber. Jeg kjøper ikke den der at mobbere sliter som regel hjemme selv, beklager. Gjerne et fåtall, men de fleste er rett og slett bare onde/drittsekker. Anonymkode: 1efeb...6eb Ja Endret 4. desember 2018 av Jegskulleønskeat
wintergirl Skrevet 25. oktober 2018 #10 Skrevet 25. oktober 2018 Også har vi foreldre som rett og slett er fæle. De eier ikke respekt for omgivelsene, tar kun hensyn til seg selv, egosentriske og ikke gjør annet enn å snakke dritt om andre, men barna deres kan være verdens nydeligste. De er inkluderende, snille og forsvarer de som blir urettferdig behandlet. Har sett begge tilfeller. 2
Ritter Skrevet 25. oktober 2018 #11 Skrevet 25. oktober 2018 Det er absolutt nyanser i dette. Jeg har en venninne der barnet hennes ble utsatt for en del mobbing i barneskolen. Lærer kalte inn til møte med foreldrene, og min venninne opplevde at enkelte av foreldrene ble sure på henne og mannen etterpå. Gullungen deres var naturligvis ingen mobber, de nektet å ta til seg det som ble tatt opp på møtet. Dette er ressurssterke foreldre, så det er nevnt. Det sagt, vil jeg tro de aller fleste foreldre tar sånne tilbakemeldinger på alvor. 2
wintergirl Skrevet 25. oktober 2018 #12 Skrevet 25. oktober 2018 (endret) 21 minutter siden, Chaya skrev: Det er absolutt nyanser i dette. Jeg har en venninne der barnet hennes ble utsatt for en del mobbing i barneskolen. Lærer kalte inn til møte med foreldrene, og min venninne opplevde at enkelte av foreldrene ble sure på henne og mannen etterpå. Gullungen deres var naturligvis ingen mobber, de nektet å ta til seg det som ble tatt opp på møtet. Dette er ressurssterke foreldre, så det er nevnt. Det sagt, vil jeg tro de aller fleste foreldre tar sånne tilbakemeldinger på alvor. Det som kan være typisk disse ressurssterke, er at de skal være best i alt. De lever for at andre skal se på dem som de beste. Lite ydmyke og noen av dem ser ned på de som ikke er like ressurssterk. Endret 25. oktober 2018 av wintergirl 1
Ritter Skrevet 25. oktober 2018 #13 Skrevet 25. oktober 2018 3 minutter siden, wintergirl skrev: Det som kan være typisk disse ressurssterke, er at de skal være best i alt. De lever for at andre skal se på dem som de beste. Lite ydmyke og noen av dem ser ned på de som ikke er like ressurssterk. Jo, til dels enig i det, men så har vi også disse rølpete typene foreldre som mener ungene må "tåle å stå for en støyt", og som nesten synes det er kult at ungen deres er det de selv karakteriserer som "tøff mot andre". Folk har mange ulike oppfatninger av hva som er mobbing, og en del av dem som selv mobbet i sin oppvekst er ikke klar over den skaden de påførte ofrene sine. 3
wintergirl Skrevet 26. oktober 2018 #14 Skrevet 26. oktober 2018 6 timer siden, Chaya skrev: Jo, til dels enig i det, men så har vi også disse rølpete typene foreldre som mener ungene må "tåle å stå for en støyt", og som nesten synes det er kult at ungen deres er det de selv karakteriserer som "tøff mot andre". Folk har mange ulike oppfatninger av hva som er mobbing, og en del av dem som selv mobbet i sin oppvekst er ikke klar over den skaden de påførte ofrene sine. Det er sant
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #15 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg har et barn som ble mobbet. Skolen tok raskt tak i det, så de fleste sluttet å mobbe. Men det var 2 jenter som aldri ga seg, de holdt på i 4 år, med mest skjult mobbing. Og foreldrene der er ufordragelige, de bor i samme borettslag som meg. Og her ble døtrene deres belønnet med shopping, hver gang de hadde gjort noe som var så ille, at de måtte på rektors kontor, og hvor rektor trakk foreldrene inn. Så jeg tror de fleste foreldre, er vel kanskje uvitende om det, men får de vite det, så gjør de noe med det. Men så har du de som mener at barna sine aldri gjør noe galt, og det er alle andre. Anonymkode: f67c3...5c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå