AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Noe en venn sa(chat) utløste et sammenbrudd(jeg er psykisk syk og går i behandling). Det han sa har egentlig ingenting med saken å gjøre, dette er bare hjernen min som ikke funker som den skal. Så nå har det gått 6t siden han sendte siste melding med at jeg plutselig ble så stille. Nå forsøker han igjen og jeg føler jeg må svare noe. Han vet jeg har litt problemer, men ikke hva det dreier seg om. Kan jeg bare si at jeg ikke bør snakke med noen pga. min mentale tilstand akkurat nå? Eller er det teit? Anonymkode: 70123...aac
Million Skrevet 25. oktober 2018 #2 Skrevet 25. oktober 2018 Si at du fikk dundrende hodepine, og må avslutte chatten for i dag. Du trenger ikke utbrodere noe om din mentale tilstand hvis du ikke absolutt vil. Det er noe som helst bør fortelles ansikt til ansikt, ville jeg mene, ikke over en tekstmelding. Men du gjør som vil. Si det som det er om du føler for det, eller si bare at du fikk fryktelig skallebank plutselig og må legge deg og avslutte chatten. Ferdig med det. Betroelsene om din psykiske tilstand kan du invitere han på middag for å fortelle senere....? 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #3 Skrevet 25. oktober 2018 Just now, Million said: Si at du fikk dundrende hodepine, og må avslutte chatten for i dag. Du trenger ikke utbrodere noe om din mentale tilstand hvis du ikke absolutt vil. Det er noe som helst bør fortelles ansikt til ansikt, ville jeg mene, ikke over en tekstmelding. Men du gjør som vil. Si det som det er om du føler for det, eller si bare at du fikk fryktelig skallebank plutselig og må legge deg og avslutte chatten. Ferdig med det. Betroelsene om din psykiske tilstand kan du invitere han på middag for å fortelle senere....? Vi bor ikke på samme sted, ses toppen en gang i året. Og chatten har jo ikke vært i gang på over 6t. Bare at nå har han sendt en ny melding hvor han uttrykker bekymring for at jeg brått ble så stille. Anonymkode: 70123...aac
Gjest COSL Innovator Skrevet 25. oktober 2018 #4 Skrevet 25. oktober 2018 Si du fikk besøk og de ble der hele kvelden. Hvorfor i det hele tatt nevne din psykiske tilstand før dere har blitt veldig godt kjent? Det bør isåfall komme face to face.
Salvie Skrevet 25. oktober 2018 #5 Skrevet 25. oktober 2018 Herlighet, krever han full oppmerksomhet fra deg over chat? Si du er trøtt og at dere snakkes senere. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #6 Skrevet 25. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi bor ikke på samme sted, ses toppen en gang i året. Og chatten har jo ikke vært i gang på over 6t. Bare at nå har han sendt en ny melding hvor han uttrykker bekymring for at jeg brått ble så stille. Anonymkode: 70123...aac Du kan jo bare skrive at du ikke er helt i form og at du ikke føler deg opplagt til chatting nå og at du trenger å hvile mye for tiden? Anonymkode: c77d3...44c 1
Skilpadden Skrevet 25. oktober 2018 #7 Skrevet 25. oktober 2018 Hvor nær relasjon har dere? Du må ikke svare hverken det ene eller det andre hvis du ikke føler for det. Hva sa han egentlig? 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #8 Skrevet 25. oktober 2018 2 minutter siden, COSL Innovator said: Si du fikk besøk og de ble der hele kvelden. Hvorfor i det hele tatt nevne din psykiske tilstand før dere har blitt veldig godt kjent? Det bør isåfall komme face to face. Vi kjenner hverandre veldig godt selv om vi nå ikke kan ses så ofte, han er en veldig god venn. Men jeg tror flere her misforstår; tidligere i dag satt vi å hadde en samtale via chat mens jeg sitter på kafe. Så sier han noe som trigger meg, men som han ikke vet om. Jeg måtte dra hjem for jeg kunne ikke være ute blant folk. Så gikk det 6t. Kl. 21 forsøkte han å sende meg en melding om alt var ok, og enda en like etter hvor han også uttrykker sin bekymring. Jeg pleier å svare ofte og raskt, jeg har ikke så mange venner og dette vet han godt. Mao. gjør jeg noe veldig uvanlig nå når jeg ikke svarer. Og siden jeg ikke har så mange venner så kan jeg ikke si ting som at jeg fikk besøk eller noe. Anonymkode: 70123...aac
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #9 Skrevet 25. oktober 2018 Hvis han visste at du var på kafé så kan du jo bare si at du møtte noen du kjente og ble sittende å prate med de. Etter det glemte du å svare/hadde hodepine/var opptatt. Eller bare droppe det med at du møtte noen, og si du fikk hodepine eller følte deg litt kvalm eller «følte meg brått litt dårlig» (det er jo ikke løgn en gang). Med mindre du ønsker å fortelle ham at du sliter altså. Anonymkode: 60a56...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #10 Skrevet 25. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis han visste at du var på kafé så kan du jo bare si at du møtte noen du kjente og ble sittende å prate med de. Etter det glemte du å svare/hadde hodepine/var opptatt. Eller bare droppe det med at du møtte noen, og si du fikk hodepine eller følte deg litt kvalm eller «følte meg brått litt dårlig» (det er jo ikke løgn en gang). Med mindre du ønsker å fortelle ham at du sliter altså. Anonymkode: 60a56...b6a Han vet jo at jeg sliter, bare ikke nøyaktig med hva og antakelig heller ikke alvorlighetsgraden. Jeg tror det er for vanskelig for ham å relatere, hvis ikke hadde jeg "spilled the beans" til ham for lenge siden. Men han vet at jeg ikke har truffet på noen kjente, det vil han skjønne er løgn med en gang. Generelt vil jeg helst unngå en helt renspikka løgn. Uansett, jeg endte opp med å bare svare det jeg skrev lengre opp her. Ser ut som det gikk greit, selv om han fremdeles er bekymret. Anonymkode: 70123...aac
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #11 Skrevet 25. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han vet jo at jeg sliter, bare ikke nøyaktig med hva og antakelig heller ikke alvorlighetsgraden. Jeg tror det er for vanskelig for ham å relatere, hvis ikke hadde jeg "spilled the beans" til ham for lenge siden. Men han vet at jeg ikke har truffet på noen kjente, det vil han skjønne er løgn med en gang. Generelt vil jeg helst unngå en helt renspikka løgn. Uansett, jeg endte opp med å bare svare det jeg skrev lengre opp her. Ser ut som det gikk greit, selv om han fremdeles er bekymret. Anonymkode: 70123...aac Sender en virtuell klem ❤️ Hvis han fortsatt er bekymret, kan du jo kanskje legge til noe ala «du trenger ikke være bekymret altså, jeg bare trenger å være litt alene akkurat nå» eller noe. Håper du snart føler deg bedre og at du har gode folk rundt deg! Hvis du trenger noen vil han helt sikkert stille opp hvis han er en god venn, selv om han ikke forstår det helt! Anonymkode: 60a56...b6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå