AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg har ett barn som blir mobbet! 😪 Har snakket med skolen, og noen av foreldrene. Skolen setter i gang tiltaksplan. Spørsmålet mitt er om noen har erfaring med at det hjelper? Man hører så mye om de tilfellene hvor det ikke gjør det, jeg trenger noen solskinnshistorier! Anonymkode: 3e576...a02
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #2 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg bare håper at de snart begynner å flytte disse jævla mobberne til andre skoler, så mobbede barn kan få fred!! Anonymkode: 38b16...f0d 5
Ulrikke Skrevet 25. oktober 2018 #3 Skrevet 25. oktober 2018 Hvilket trinn er det snakk om? Men JA, det finnes solskinnshistorier. Det finnes skoler som tar skikkelig tak, og det finnes foreldre som faktisk tar grep om ungene sine og er tydelige nok til at de får bedre tanker. Det finnes tafatte skoleansatte og det finnes tafatte foreldre som ikke innser at deres barn gjør noe galt, for de er jo SÅÅÅÅ greie hjemme og blant andre. Men jeg krysser fingre for at på ditt barns skole er det ansatte som tar tak i skoletiden, og som forlanger av mobbernes foreldre at de tar tak i holdninger hjemme. Min datter ble ikke direkte mobbet, men hun ble frosset ut og til tider lugget/kløpet av ei i hovedsak som fikk med seg noen innimellom (ikke ofte). Ikke helt det samme som hos TS da, men her hos oss var skolen tafatt, jeg snakket med foreldrene som ikke helt så problemet men sa de riktige tingene på de rette stedene. Det som hjalp her var at de ble eldre, at jentungen etter et års gråting hjemme, over et år uten at det noen gang ringte på døra til henne, fikk innpass hos andre venner. Skolen hjalp ikke nevneverdig til, heller ikke foreldrene til barnet det gjaldt. Stå på kravene for barnet ditt, TS! Jeg ble på grensa til ufin med foreldrene til den som plaget min datter, jeg var saklig, men MYE mer ufin enn jeg pleier å være - først da gikk det ørlite inn.... Jeg stilte krav til skolen, sa at "Jeg forventer at"... Jeg spurte dem ikke, jeg krevde.... Jeg forklarte objektivt hvordan min datter hadde det ut fra hva hun fortalte - uten at de spurte. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #4 Skrevet 25. oktober 2018 Uff, stakkars jenta di! Slik skal ingen barn trenge og ha det!!! Vi snakker 5. trinn, på en generelt litt tafatt skole, men følte jeg ble tatt på alvor da jeg tok det opp. Føler også at enkelte foreldre tar det på alvor! Anonymkode: 3e576...a02 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #5 Skrevet 25. oktober 2018 Ja, det kan bli bedre! Men det tar tid å snu ting. Så lenge skolen tar det på alvor, kan det bli bedre for alle. Anonymkode: 28af9...730
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #6 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg har vært på begge sider av bordet, har 5 barn. Dilemmaet i noen tilfeller, er at det du får høre hjemme, er sett fra DITT BARN sin synsvinkel. Og den er ikke alltid riktig og nøytral informasjon. Jeg ble oppringt gjentatte ganger, av en sint mor som mente mitt barn utestengte hennes barn. Etter undersøkelser fra skolen, viste det seg at det var hennes barn som ikke tålte å dele venninnen sin med mitt barn. Hun ble sjalu og desperat, og gikk dag etter dag hjemme og fortalte historier, som moren slukte. Så viktig å lytte til sitt eget barn også, en sak har ofte flere sider. Men ja - mobbing foregår - og man skal definitivt ta tak i eget barn når man får beskjed om sånt. Men gå frem med vett. Anonymkode: cd3dc...c0e 1
Rullestolbruker Skrevet 25. oktober 2018 #7 Skrevet 25. oktober 2018 En nevø av meg ble mobbet. Men etter jeg snakket direkte til dem, ble det slutt. Jeg var ikke truende eller sint. Men et var mange år siden og i dag er vel ikke det heller lov kansje?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 Min søster gikk tilslutt fullstendig bunnyboiler på skolen som ikke tok tak i mobbingen til jentungen. De skjønte tydeligvis at de var på tynn is ovenfor kommunen og gikk i motangrep mot henne å meldte hun til barnevernet. Barnevernet henla saken mot henne, snudde øynene mot skolen og forlangte tiltak. Det hjalp ingenting for hennes barn, men skolen har satt inn mye tiltak nå mot mobbing. Hun tok med seg jentungen å flyttet til en annen kommune og nå blir hun ikke mobbet lenger. Jenta har fått flere venner og blomstrer som bare det, samtidig som bølla hennes fortsetter å bølle på gamle skolen. Anonymkode: e1834...702
Mari Y Skrevet 26. oktober 2018 #9 Skrevet 26. oktober 2018 15 timer siden, Rullestolbruker skrev:  En nevø av meg ble mobbet. Men etter jeg snakket direkte til dem, ble det slutt. Jeg var ikke truende eller sint. Men et var mange Ã¥r siden og i dag er vel ikke det heller lov kansje? Joda. Og du gjorde det rette der. I noen tilfeller boer man ogsÃ¥ foelge det opp, selv om det av og til hjelper bare og Ã¥ si ifra. Det kan gi mennesker en oppvekker der de innser at de mobber, og det fÃ¥r dem til Ã¥ endre seg. Der det ikke hjelper sÃ¥ boer man sikkert se andre loesninger.Â
Mari Y Skrevet 26. oktober 2018 #10 Skrevet 26. oktober 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev:  Min søster gikk tilslutt fullstendig bunnyboiler pÃ¥ skolen som ikke tok tak i mobbingen til jentungen. De skjønte tydeligvis at de var pÃ¥ tynn is ovenfor kommunen og gikk i motangrep mot henne Ã¥ meldte hun til barnevernet. Barnevernet henla saken mot henne, snudde øynene mot skolen og forlangte tiltak. Det hjalp ingenting for hennes barn, men skolen har satt inn mye tiltak nÃ¥ mot mobbing. Hun tok med seg jentungen Ã¥ flyttet til en annen kommune og nÃ¥ blir hun ikke mobbet lenger. Jenta har fÃ¥tt flere venner og blomstrer som bare det, samtidig som bølla hennes fortsetter Ã¥ bølle pÃ¥ gamle skolen. Anonymkode: e1834...702 Vi fÃ¥r bare haape at tiltakene hjelper. Det er sÃ¥ mye problemer med dagens skoleverk at jeg kunne skrevet en bok om det. Bl a dette med at barna skal bruke mer tid pÃ¥ faglig laering nÃ¥r skolen burde dreie seg om mye mer enn dette. Det tar sÃ¥ alt for mye plass, samtidig som det sosiale er minnst like viktig, egentlig. Det er selvsagt bra at man har kommet lenger. At skoler nÃ¥ straffes for Ã¥ overse mobbing. Men tydeligvis er det fortsatt et stykke aa gÃ¥ for at det skal bli bedre.Â
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #11 Skrevet 26. oktober 2018 DEN DAGEN NÅR VOKSNE SLUTTER Å MOBBE VOKSNE! Anonymkode: 43044...a8b 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 26. oktober 2018 #12 Skrevet 26. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev:  DEN DAGEN NÅR VOKSNE SLUTTER Å MOBBE VOKSNE! Anonymkode: 43044...a8b Dette er faktisk sant. Så lenge voksne driver og mobber så kommer ikke barn til å slutte.  Jeg ble mobbet på skolen an han som mobbet meg sluttet da jeg banket han opp.  1
Mari Y Skrevet 26. oktober 2018 #13 Skrevet 26. oktober 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev:  Ja, det kan bli bedre! Men det tar tid Ã¥ snu ting. SÃ¥ lenge skolen tar det pÃ¥ alvor, kan det bli bedre for alle. Anonymkode: 28af9...730 Har en misstanke om at og Ã¥ flytte mobberne kan gjøre problemet verre. I stedet for Ã¥ ta tak i aarsaken som gjør at vedkommende mobber. PÃ¥ en annen side, hvis det skulle vise seg og Ã¥ fÃ¥ mobberen til Ã¥ endre atferd, sÃ¥ kanskje det er en fordel. Det er en praksis bl a visse stater i USA. SÃ¥ kanskje man boer se hvordan det har fungert i andre land. PÃ¥ en annen side, er det enkelte mobbeofre som forteller at de har fÃ¥tt det verre dersom man flytter en av mobberne, sÃ¥ dette er ogsÃ¥ noe man boer ta i betraktning.Â
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #14 Skrevet 26. oktober 2018 4 minutter siden, Mari Y skrev:  Har en misstanke om at og å flytte mobberne kan gjøre problemet verre. I stedet for å ta tak i aarsaken som gjør at vedkommende mobber. På en annen side, hvis det skulle vise seg og å få mobberen til å endre atferd, så kanskje det er en fordel. Det er en praksis bl a visse stater i USA. Så kanskje man boer se hvordan det har fungert i andre land. På en annen side, er det enkelte mobbeofre som forteller at de har fått det verre dersom man flytter en av mobberne, så dette er også noe man boer ta i betraktning. Jatte Jatte Jatte. Mobbing tar slutt når voksne slutter å mobbe. Anonymkode: 43044...a8b
Mari Y Skrevet 26. oktober 2018 #15 Skrevet 26. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev:  DEN DAGEN NÃ…R VOKSNE SLUTTER Ã… MOBBE VOKSNE! Anonymkode: 43044...a8b Dette er ogsÃ¥ noe som irriterer meg grenseloest: Barn skal pÃ¥ ingen mÃ¥te slippe unna aa mobbe, men voksne har ogsÃ¥ et ansvar. For hvilke holdninger de laerer barna sine. Samfunnet er utrolig dobbeltmoralsk sÃ¥nn sett.Â
Mari Y Skrevet 26. oktober 2018 #16 Skrevet 26. oktober 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev:  Jatte Jatte Jatte. Mobbing tar slutt når voksne slutter å mobbe. Anonymkode: 43044...a8b Det og. Du kan jo f eks tenke foer du skriver bare til tips...  Det jeg skriver er ikke bare 'jatte jatte', det er et spoersmaal som man boer droefte. Er flytting av mobberen egentlig riktig, er det en kilde til forverring, osv. Endret 26. oktober 2018 av Mari Y
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #17 Skrevet 26. oktober 2018 1 minutt siden, Mari Y skrev:  Dette er også noe som irriterer meg grenseloest: Barn skal på ingen måte slippe unna aa mobbe, men voksne har også et ansvar. For hvilke holdninger de laerer barna sine. Samfunnet er utrolig dobbeltmoralsk sånn sett. Ja! Eneste tiltaket som kommer til å fungere er at voksne sluttet åmobbr voksne. At voksne oppfører seg som voksne. Skolen skulle hatt et eget fag som lærte dem respekt, menneskeverd, hva som skjer om mobbing pågår (selvmord) feks vist en ekte fortelling og bilde av den som tok selvmord osv. Dette skaper sterke barn og til slutt sterke voksne. Anonymkode: 43044...a8b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #18 Skrevet 26. oktober 2018 3 minutter siden, Mari Y skrev:  Det og. Du kan jo f eks tenke foer du skriver bare til tips... Se opp Anonymkode: 43044...a8b
Mari Y Skrevet 26. oktober 2018 #19 Skrevet 26. oktober 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev:  Ja! Eneste tiltaket som kommer til å fungere er at voksne sluttet åmobbr voksne. At voksne oppfører seg som voksne. Skolen skulle hatt et eget fag som lærte dem respekt, menneskeverd, hva som skjer om mobbing pågår (selvmord) feks vist en ekte fortelling og bilde av den som tok selvmord osv. Dette skaper sterke barn og til slutt sterke voksne. Anonymkode: 43044...a8b Veldig viktig at voksne også tenker på hva de sier. Samtidig tror jeg folk er bevisste på det også, men selvinnsikt er også viktig. Mange kan nok dessverre mobbe uten å forstå at de selv er en mobber.  Vi tror at 'de vet godt hva de gjør'. Jeg tror at det også skjer ubevisst hos endel mennesker. Mange av de fortellingene jeg har lest fra dem som har mobba, baade i Norge og i andre land, forteller at det var gjerne noe de ikke så selv. De så ikke seg selv i rollen som mobber, mange av dem. På en annen side hadde det også en sammenheng med daarlig oppdragelse hjemmefra, bl a at foreldrene mobber barna, som igjen mobber andre barn. Eller mobbing, dvs at mobberen var selv på ett eller annet tidspunkt utsatt for mobbing. Endret 26. oktober 2018 av Mari Y
Mari Y Skrevet 26. oktober 2018 #20 Skrevet 26. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev:  Se opp Anonymkode: 43044...a8b PÃ¥ hva da?Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå