AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Det er en vennegjeng i kretsen min som er slik i mot meg. Selv om jeg ønsker å føre ordentlige samtaler med dem, så blir dem slik. Jeg har ikke gjort dem noe eller sagt et eneste vondt ord. Likevel svarer de meg på en spydig måte, når jeg snakker med dem. Står jeg der i mot og prater med en annen bekjent av dem (som liker å snakke med meg"), så kan de finne på å stå og se/oppføre seg normalt rundt meg. Da har det roet seg. Hva kan slik oppførsel fra deres side bety? Anonymkode: 6eb3f...834
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #2 Skrevet 25. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er en vennegjeng i kretsen min som er slik i mot meg. Selv om jeg ønsker å føre ordentlige samtaler med dem, så blir dem slik. Jeg har ikke gjort dem noe eller sagt et eneste vondt ord. Likevel svarer de meg på en spydig måte, når jeg snakker med dem. Står jeg der i mot og prater med en annen bekjent av dem (som liker å snakke med meg"), så kan de finne på å stå og se/oppføre seg normalt rundt meg. Da har det roet seg. Hva kan slik oppførsel fra deres side bety? Anonymkode: 6eb3f...834 Vi er alle i 30 årene forresten. ts Anonymkode: 6eb3f...834
Cuntzilla Skrevet 25. oktober 2018 #3 Skrevet 25. oktober 2018 Tenker det betyr at den personen ikke liker deg så godt.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #4 Skrevet 25. oktober 2018 De høres ikke ut som spesielt hyggelige mennesker. Tenker også at de sikkert forsterker atferden til hverandre. Anonymkode: 0d3f3...08b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #5 Skrevet 25. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: De høres ikke ut som spesielt hyggelige mennesker. Tenker også at de sikkert forsterker atferden til hverandre. Anonymkode: 0d3f3...08b Hvordan kan jeg "riste" dem av meg, eller få dem til å oppfatte meg som sterk? Jeg blir trolig oppfattet som svak fordi jeg er snill, og ikke greier å være ekkel tilbake. Nå tenker jeg det er på høy tid med en forandring, men hvordan gå fram? Anonymkode: 6eb3f...834
TheGirlWhoWaited Skrevet 25. oktober 2018 #6 Skrevet 25. oktober 2018 Og du er sikker på at de faktisk oppfører seg slik mot deg, så det ikke bare er noe du synes? 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #7 Skrevet 25. oktober 2018 6 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev: Og du er sikker på at de faktisk oppfører seg slik mot deg, så det ikke bare er noe du synes? De får meg til å føle meg dårlig. Får vondt i magen av å være rundt dem, og gruer meg alltid til å møte på dem.. Har et vitne som har fått med seg nok til å tro på at de er stygge mot meg. Anonymkode: 6eb3f...834
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #8 Skrevet 25. oktober 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan jeg "riste" dem av meg, eller få dem til å oppfatte meg som sterk? Jeg blir trolig oppfattet som svak fordi jeg er snill, og ikke greier å være ekkel tilbake. Nå tenker jeg det er på høy tid med en forandring, men hvordan gå fram? Anonymkode: 6eb3f...834 Du trenger ikke å være ekkel for å sette dem på plass, altså i gi tilbake med samme mynt. Du er ikke snill når du ikke står opp for deg selv, du viser deg som litt svak og at du aksepterer at andre oppfører seg dårlig til deg. Prøv deg på andre metoder, f.eks: rett deg opp, skuldrene bakover, sett øynene bestemt i frekkasen, spør "hva du mener med det" mens du lener deg litt nærmere. Eller svar bestemt og tydelig at det synes du ikke var noe fint sagt. Mye ligger i kroppsspråk og tone. Vis indirekte at du ikke lar deg pirke på nesa. Øv deg foran speilet hjemme for å bli litt vant. Stå litt bredbent, armene ned og ut, pust dypt, power-stance. Du vil sikkert synes det er litt nervepirrende de første gangene, men dytt det ned og gjennomfør. Anonymkode: 64d28...89b 1
Ritter Skrevet 25. oktober 2018 #9 Skrevet 25. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De får meg til å føle meg dårlig. Får vondt i magen av å være rundt dem, og gruer meg alltid til å møte på dem.. Har et vitne som har fått med seg nok til å tro på at de er stygge mot meg. Anonymkode: 6eb3f...834 Hvorfor gidder du å være sammen med mennesker som du gruer deg til å møte? De er jo ikke venner når du må finne på spydigheter å svare tilbake, og planlegge hvordan du skal møte den oppførselen som virker som mobbing av deg. Fortell dem gjerne akkurat hvordan du oppfatter dem, og gå så videre til andre, hyggeligere mennesker. 2
SunnivaOslo Skrevet 26. oktober 2018 #10 Skrevet 26. oktober 2018 Opplevde noe lignende da jeg gikk på skole. Det var en fyr i klassen som ofte kom med sleivete bemerkninger og når man ignorerte det så ble han bare verre fordi han ønsket så inderlig en reaksjon. Jeg tror det beste er å bare innse at sånne mennesker har komplekser og de fleste av dem ville aldri tålt å få tilbake med samme mynt. De føler de MÅ trykke ned andre for å løfte seg selv opp Han fyren jeg nevnte var visst keen på meg fant jeg ut etter at han fortalte det i fylla,og da sa jeg at jeg ikke synes at han var noe hyggelig. Tiden etterpå så la han meg for hat,dvs at han skulte på meg når han gikk forbi og aldri tok kontakt igjen,rett og slett fordi han ikke tålte å høre sannheten og ikke hadde selvinnsikt nok til å forstå at oppførselen hans ikke var ok. Han var også en av disse som kaller seg selv for snill mann, derfor har jeg lært at når folk kaller seg selv snille(som om de skal få en medalje for å være det?) Er som regel det motsatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå