Gå til innhold

Verv i studentforening - trives ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig blitt valgt inn i styret i studentforeningen min, og har et verv som jeg synes er veldig interessant. Vervet innebærer også at jeg sitter i en komité, hvor jeg samarbeider med andre ansvarlige rundt omkring på de ulike universitetene med samme verv. Problemet er at jeg ikke trives i det hele tatt i lokallaget mitt. Jeg føler ikke at jeg har blitt tatt godt i mot eller at de andre er genuint interessert i å bli kjent med meg. De andre medlemmene er en stor vennegjeng, og jeg opplever at jeg bare ble valgt inn for å fylle en plass. I tillegg er det organisatoriske rundt alt et eneste stort rot, det er elendig informasjonsflyt, mye drittprat om de andre nasjonale lokallagene, lite produktive styremøter, rølpefyll under kurshelger etc. Opplæringen må vel også kunne kalles svært mangelfull.

Jeg søkte meg til vervet i håp om å bli del av et stimulerende miljø, gjøre noe meningsfullt og bli kjent med fremtidige kolleger. Skal ikke legge skjul på at det ser bra ut for CVen også, og man har jo godt av å lære seg å jobbe sammen med mange ulike personlighetstyper. Men de siste dagene har jeg tenkt seriøst på om all tiden jeg kommer til å måtte bruke på dette er verdt det, og at jeg kanskje burde trekke meg før mistrivselen blir for stor og de andre ''kaster'' bort tid på å lære meg opp (hvis de uansett må erstatte meg før vervsperioden er over). Noen andre som har vært i likende situasjon? 

Anonymkode: 54c0b...b03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...