Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er godt overvektige og som ønsket ned i vekt før baby, slanket dere dere før dere begynte prøvingen? 

Jeg skulle gjerne gått ned 15-20 kg og er i gang med prosessen. Men vi har begynt prøvingen sånn smått rett og slett fordi vi ikke aner hvor lang tid det vil ta.. likevel er jeg litt redd for å bli gravid også fordi jeg vet jeg er stor og kommer til å hate kroppen min enda mer enn jeg allerede gjør. 

Også redd komplikasjoner og lignende.

andre i samme situasjon?

Anonymkode: 8d4f3...c6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor rund du er?

Anonymkode: d347c...e9c

Skrevet

Jepp. Skal ned 15 kilo

Håper å begynne å prøve på baby nr 2 neste sommer

Anonymkode: 536a9...8f7

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvor rund du er?

Anonymkode: d347c...e9c

Hvor rund jeg er?

jeg er ikke spesielt rund selvom jeg er overvektig. Jeg har vekten ganske jevnt fordelt og mister alltid mest cm rundt magen først når jeg slanker meg. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Skal ned 15 kilo

Håper å begynne å prøve på baby nr 2 neste sommer

Anonymkode: 536a9...8f7

Var du overvektig når du fikk nr 1? 

Skrevet

Nei. Men jeg skulle ønske jeg hadde gjort det. Det var veldig tungt å gå gravid og være tung og i dårlig form. Med nr. 2 var jeg i bedre form siden jeg hadde vært i altivitet ved å gå lange turer med vogna med nr. 1, så da var jeg både i bedre form og 10 kilo lettere enn da jeg ble gravid med førstemann. 

Anonymkode: 5ba68...0d5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men jeg skulle ønske jeg hadde gjort det. Det var veldig tungt å gå gravid og være tung og i dårlig form. Med nr. 2 var jeg i bedre form siden jeg hadde vært i altivitet ved å gå lange turer med vogna med nr. 1, så da var jeg både i bedre form og 10 kilo lettere enn da jeg ble gravid med førstemann. 

Anonymkode: 5ba68...0d5

Sitter ikke på rumpa døgnet rundt selvom jeg er overvektig jeg da. Jobben min er passe aktiv pluss at vi har hund så jeg går rundt 1 time med den hver dag etter jobb. Kunne fått inn mer styrke..

blir så usikker på om jeg skal stoppe opp prøvingen helt eller bare fortsette som nå.

Skrevet

Vi har prøvd å bli gravide litt over ett år nå, men pga endometriose og pcos er det vanskelig. Jeg er godt trent, spiser for det meste sunt, men jeg er per definisjon overvektig. Jeg holder på å gå ned i vekt nå samtidig som vi prøver å bli gravide. For første gang på flere måneder håper jeg faktisk at vi ikke blir gravide før jeg har gått ned en del mer i kilo, så langt har jeg gått ned 5,5 kilo. Det skal sies at grunnen til at jeg bestemte meg for å gå ned i vekt er i forbindelse med IVF-prosessen da jeg ble rådet av legen til det. Jeg tørr ikke risikere å forbli barnløs, og om vektnedgang kan hjelpe er jeg mer enn villig til å legge om kosten. 

Uansett; det var kjipt i starten å kutte ut alt som er søtt, men det går fint nå og jeg har funnet motivasjon fra kiloene som har forsvunnet. Jeg håper å ha gått ned 8 kilo til 1. januar, men realistisk sett blir det kanskje 5 kilo. 

Jeg hadde rådet deg til å prøve å bli gravid og samtidig spise sunt om du som meg har fertilitetsproblemer, men siden du ikke har det (så vidt vi vet) råder jeg deg til å spise sunt og gå ned i vekt resten av året og så begynne prøvingen på full guffe i januar :) 

Skrevet

Ville prøvd og bli gravid samtidig som du går ned i vekt.

Anonymkode: 1a70d...114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...