Gå til innhold

Gjest i bryllup: Klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Invitasjonen sier smoking/mørk dress.

Betyr det lang kjole for damene?

Noen forslag til butikker hvor de har flotte, lange kjoler og hvor betjeningen gir god hjelp i Oslo?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

SMOKING

Smoking er ensbetydende med sort smoking, hvit smokingskjorte, matchende magebelte og sløyfe samt sorte lakksko.

For damene en meget pen kjole eller skjørt som absolutt ikke skal være for kort. Liten eller ingen utrigning.

MØRK DRESS

En mørk blå eller sort dress med diskret slips og sorte sko.

Damene stiller i pen kjole eller skjørt evnt. en meget pen buksedress.

Skrevet

:-) Bjørnsdatter: Tusen takk. Da må jeg gå for en meget pen kjole (det har jeg ønsket meg så lenge, og nå har jeg en glimrende unnskyldning til å bruke penger på en :ler: )

Skrevet

..og takk, Kverula. Da fikk jeg klarhet i om mannen min kan bruke bunaden sin. Jeg kommer ikke til å bruke bunad. Er det ok, mon tro, at bare en i paret bruker bunad? (Det er jo en sann jungel av regler og oppfatninger om hva som er pent, greit, og etter boken...)

Skrevet

Kan da ikke være noe problem at bare den ene i paret kommer i bunad (med mindre det er veldig viktig for dere å matche..). Det er jo i alle fall ikke uvanlig med mann i dress og jente i bunad...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg anbefaler i hvert fall å ta en tur innom Lychi i Oslo. Ligger i Prinsensgate. Masse lekre selskapskjoler til bra pris og hjelpsom betjening. De har også systue dersom du trenger å tilpasse kjolen.

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med kjølen jeg kjøpte der...

Skrevet

Det er en liten butikk i Akersgata (husker ikke hva den heter, men den ligger ovenfor Deichmanske bibliotek) som det er greitt å holde seg unna. De har kjempefine kjoler, men vanvittig dårlig service. Jeg kjøpte kjole til 2500 som ble ødelagt etter at jeg hadde brukt den en gang. Da jeg klagde på dette fikk jeg beskjed om at årsaken var at jeg hadde lagt på meg etter at jeg kjøpte kjolen. Utrolig frekt uansett om jeg hadde lagt på meg eller ikke, noe jeg forøvrig ikke hadde.

Gjest Anonymous
Skrevet

Snutus: Setter stor pris på sånne svar også! Jeg skjønner ikke at butikker med en slik betjening overlever, jeg :o

Skrevet
Snutus: Setter stor pris på sånne svar også! Jeg skjønner ikke at butikker med en slik betjening overlever' date=' jeg :o[/quote']

Dette er meg!

Jeg gjorde forøvrig et søk på Lychi, og jeg fikk opp adressen Akersgata 16 - er det samme sted det snakkes om her?

Skrevet

Jeg husker ikke navnet, men det var helt sikkert ikke Lychi. Det er en kombinert kjolebutikk, frisør og reisebyrå.

Gjest Anonymous
Skrevet

Butikken du snakker om heter "Be U", mener jeg, eller noe svært likt.

Har vært der selv og sett på kjoler, men aldri funnet noe. Var innom og spurte om frisør i forbindelse med bryllupet mitt (gifter meg tvers over gata) men de var ikke i stand til å svare på spørsmålene mine engang...

Litt språkproblemer med i bildet, tror jeg.

Fine kjoler, ser ikke ut til å være så god kvalitet (har bittelitte grann peiling) og prisene varierer sterkt.

Skrevet
Butikken du snakker om heter "Be U", mener jeg, eller noe svært likt.

Har vært der selv og sett på kjoler, men aldri funnet noe. Var innom og spurte om frisør i forbindelse med bryllupet mitt (gifter meg tvers over gata) men de var ikke i stand til å svare på spørsmålene mine engang...

Litt språkproblemer med i bildet, tror jeg.

Fine kjoler, ser ikke ut til å være så god kvalitet (har bittelitte grann peiling) og prisene varierer sterkt.

Dette er butikken jeg snakket om, ja. Den anbefales absolutt ikke.

Gjest Gjesta
Skrevet

Søsteren min kjøpte seg også kjole på den kombibutikken til vårt bryllup. Kjolen var nydelig, hun var alldeles strålende og prisen var levelig :wink:

Skrevet

For de som bor utenfor byen, evnt. kan ta seg en tur, kan jeg anbefale "Streets of London"-butikken på Borg storsenter.

Nydelige kjoler, og veldig greit sortert etter farge. :wink:

Også en del 'alternative' klær, 'goth'-antrekk i mørk fløyel og blonde, etc.

Til og med noen brudekjoler.

Søsteren min, som har hatt problemer med å finne kjole (hun skal være forlover) fordi hun er veldig høy og tynn, fant kjole der etter å ha trålet Oslo uten hell.

Skrevet

:-) Jeg har slekt i Østfold, så da kan jeg jo sjekke ut Streets of London neste gang jeg er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...