Gå til innhold

julekalender på TV.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilke som skal gå i år? Hadde et lite håp om skomaker Andersen. Den desidert beste som har gått på TV og som neppe kan matches igjen.

Anonymkode: 27751...2ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NRK skal vise Julekongen.

De har uttalt at Jul i Skomakergata ikke skal vises igjen, men man vet jo aldri.

Skrevet

Man får Jul i Skomakergaten på dvd. På tv skal den aldri mer komme sier statskanalen. Synes også Skomakergaten var koselig, men nå er jo den ikke politisk korrekt lengre, tror jeg.

Skrevet

Jul i Skomakergata vises ikke igjen sier nrk. Eneste den er morsom for er de voksne, de fleste av dagens barn syns den er drit kjedelig. Tidene forandrer seg. 

Anonymkode: a8815...3aa

Skrevet

Et tips er å gjøre som jeg gjør, kjøp den på dvd og sett på en episode hver dag :) 

Har mange gode julekalendere her hjemme, blant annet Amalies Jul :) en av mine favoritter som barn :) 

Men blir kanskje gjensyn med Snøfall i år :) (den var virkelig fantastisk!) 

Skrevet

Kan aldri tenke meg at Jul i Skomakergata noen gang kommer tilbake på TV. Veldig synd, men jeg kjøpte DVD for noen år tilbake, så det ser jeg hvert år. Barna mine på 10 og 9 er ikke like begeistret. 🙈

Anonymkode: 463a8...404

Skrevet
7 minutter siden, Ariana807 skrev:

Et tips er å gjøre som jeg gjør, kjøp den på dvd og sett på en episode hver dag :) 

Har mange gode julekalendere her hjemme, blant annet Amalies Jul :) en av mine favoritter som barn :) 

Men blir kanskje gjensyn med Snøfall i år :) (den var virkelig fantastisk!) 

Har flere vi også. I år blir det nok blåfjell som nylig er kjøpt inn, i tillegg til den som vises på TV.😊

Skrevet (endret)

Jul i Skomakergata er helt utdatert, og det har den vært i 15-20 år allerede.. Den var skikkelig koselig for omtrent 35 år siden, men funker ikke i det hele tatt i dag. Handler ikke om hva som er PK, men bl.a. at det går såååå saaaaaaakte der. Det skjer ingen verdens ting, og etter en ganske lang stund med ingenting er episoden over. Verden har utviklet seg, og det samme har måten man lager adventskalendere på TV på. Det må man bare innse. Jeg har sett noen episoder for å sjekke, og jeg synes den er drittkjedelig nå. Og jeg er blant de som faktisk husker serien fra den gikk på tv for første gang, og jeg elsket den da. Men altså: for ihuga nostalgikere kan jeg informere at den ligger på NRKs nett-tv, så den kan sees når som helst. 

Endret av Ullvott
Skrevet

Jeg er i slutten av tjueårene og har aldri likt jul i skomakergata. Gørr kjedelig ... broren min på snart førti likte den.

Anonymkode: 6767e...855

Skrevet

Håper bare at TV Norge viser nissene på låven/over skog og hei i år også.

Anonymkode: 393b0...a06

Skrevet

Savner vazelina, olsenbanden jr, og sesam stasjon! Sistnevnte kjøpte jeg på DVD for noen år siden, såå koselig å se igjen!

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jul i Skomakergata vises ikke igjen sier nrk. Eneste den er morsom for er de voksne, de fleste av dagens barn syns den er drit kjedelig. Tidene forandrer seg. 

Anonymkode: a8815...3aa

Jeg er voksen. Godt voksen også ☺️ og jeg synes Jul i Skomakergata er drit kjedelig.  Jeg synes Snøfall er veldig bra. Har den på DVD 📀 

Endret av OPIgirl
Gjest Kariannne
Skrevet

Amalies Jul, Jul i Skomakergata er nostalgi! Savner de. Julekongen har jeg ikke sett, så vell sånn 5 min sist den ble sendt, men nå er vel ikke jeg på 28 år målgruppen heller. Av de andre liker jeg Olsenbanden, Jul med Fleksnes, The Julekalender. Jul er minner og det som gir meg julefølelse.

Skrevet

For meg som er godt voksen er Jul i Skomakergata nostalgi. Blir helt salig når jeg hører introen. Men det handler jo om en god barndomsjul, ikke at den er så veldig bra. 

Amalies jul har jeg aldri fått helt tak på, var nok over den riktige alderen da. 

Så Julekongen første gangen den kom ut, med barna mine. Den traff. Men etter den så har ikke julekalendere vært interessant for dem. 

Likte Jul med Fleksnes, The Julekalender og den som gikk på tvnorge i fjor som jeg ikke husker akkurat nå hva heter. 

Anonymkode: a88bb...48b

Skrevet
2 timer siden, Ullvott skrev:

Jul i Skomakergata er helt utdatert, og det har den vært i 15-20 år allerede.. Den var skikkelig koselig for omtrent 35 år siden, men funker ikke i det hele tatt i dag. Handler ikke om hva som er PK, men bl.a. at det går såååå saaaaaaakte der. Det skjer ingen verdens ting, og etter en ganske lang stund med ingenting er episoden over. Verden har utviklet seg, og det samme har måten man lager adventskalendere på TV på. Det må man bare innse. Jeg har sett noen episoder for å sjekke, og jeg synes den er drittkjedelig nå. Og jeg er blant de som faktisk husker serien fra den gikk på tv for første gang, og jeg elsket den da. Men altså: for ihuga nostalgikere kan jeg informere at den ligger på NRKs nett-tv, så den kan sees når som helst. 

Den var koselig når jeg var barn på slutten av 90 tallet

Anonymkode: 2e040...2f2

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg som er godt voksen er Jul i Skomakergata nostalgi. Blir helt salig når jeg hører introen. Men det handler jo om en god barndomsjul, ikke at den er så veldig bra. 

Amalies jul har jeg aldri fått helt tak på, var nok over den riktige alderen da. 

Så Julekongen første gangen den kom ut, med barna mine. Den traff. Men etter den så har ikke julekalendere vært interessant for dem. 

Likte Jul med Fleksnes, The Julekalender og den som gikk på tvnorge i fjor som jeg ikke husker akkurat nå hva heter. 

Anonymkode: a88bb...48b

Du mener vel unge fleksnes?

Anonymkode: 2e040...2f2

Skrevet

Kanskje dagens barn har godt av å se litt sakte-TV med Skomakergata:) 

Anonymkode: d2bcc...c28

Skrevet

Hatet skomakergata, var gammeldags allerede da jeg var liten, er 35.

Anonymkode: df9f4...e2b

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvilke som skal gå i år? Hadde et lite håp om skomaker Andersen. Den desidert beste som har gått på TV og som neppe kan matches igjen.

Anonymkode: 27751...2ce

De selger den på dvd. Jeg har den iallefall på dvd. Jeg må nå ærlig innrømme at jeg syns snøfall var den beste som har gått. Den slo skomakergata. Men skomakergata er på 2 plass

Endret av Maleficenta
Skrevet

Juuuuleefeeeergå!!!

Anonymkode: 36e13...c12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...