AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Hei, lurer på hvordan dagene er i fiskeoppdrett? Tenker å søke fiskeri og havbruksvitenskap i Tromsø, eller havbruksdrift og ledelse i Bodø. Anonymkode: fd361...c74
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Hei Jeg jobber med fiskeoppdrett. Det er forskjellige typer utdannelse og valg du kan gjøre. Spørs hva du vil jobbe med innen oppdrett. Selv gikk jeg akvakultur på VGs, og var lærling i 2 år. Det jeg driver med nå er å være på ett fóringssenter og forer fisk. Da er jeg ikke ute på selve anleggene men på land. Vi fórer anleggene på sjø derifra og bestiller inn fór. Men hvis du vil jobbe ute på anlegg reiser du ut og tar den daglige driften. Tar dødfisk, og ser at alt er OK. Så kan det til tider bli mye overtid med levering av fisk og behandlinger. Ellers er det jo settefisk anlegg, der er det mye tekniske ting om du liker det. Stamfisk er det stor fisk som skal brukes i avl, og du er med på stryking og avler rett slett frem fisk. Så da er det jo å passe på rogn og litt diverse. Men det er jo mange andre jobber også om du vil bli vætrinær eller fiskehelsebiolog. Så det spørs veldig hvor du vil jobbe, og hva du vil jobbe med. Mye å velge i Bare å spørre om det er noe konkret du vil ha svar på, så skriver jeg gjerne mer. Fantastisk arbeidsplass og mye kjekt å lære 😄 Anonymkode: 6bef3...05a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå