AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #41 Skrevet 4. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine hverdags-middager koster fra ca.15 til 30 kroner for en person. Det er heller ikke noe problem å få til det med rene kjøtt- og fiskeprodukter, men da må man ha fryser og følge med på gode tilbud. En del retter lages i større porsjoner og fryses ned, evnt. fordeles på to dager. Noen eksempler på hva jeg spiser til middag: Laks- eller ørretfilèt med stekt ris og grønnsaker. Pasta med kjøttsaus/ grønnsakssaus. Fiskeboller i hvit saus med potet og gulrot. Gratinert brokkoli m/ hvitløksbrød. Karbonadesmørbrød med ertestuing og stekt løk. Resteomelett/ pytt i panne. Lapskaus. Kylling- og grønnsakswok. Mange forskjellige rimelige og gode supper, som f.eks ertesuppe, blomkålsuppe, løksuppe, gulrot- og linsesuppe som serveres med grovt brød. Kjøp linser, tørkede bønner og ris i innvanderbutikker. Det er ofte gode tilbud på kylling, kjøttdeig og fisk, fyll frysern. Ha også rimelige frosne grønnsaker som brokkolitopper, spinat og amerikansk blanding i frysern. Hører stadig vekk at mat er så dyrt, men det er masse rimelig, sunn og god mat å få kjøpt hvis man bare gidder å lage måltidene selv og holder seg unna ferdig-retter og saus/suppeposer. Planlegg måltider og skriv handleliste (og følg den!) så er mye gjort, og du kan spare inn mye på matbudsjettet Anonymkode: 8661c...c1c takk for god og ryddig beskrivelse. Jeg har forstått jeg må kjøpe en fryser som holder mellom -18 og -25 grader. Dessuten er det å lage mat jeg må gjøre fra bunn for at jeg endelig kan se at budsjettet skal holde seg nede. 465 kr i månedsbudsjett på middag må jeg si er meget bra. Dessuten kjøper jeg brød i fra baker hansen til 48 kr. Jeg ønsker meg veldig en kone. Anonymkode: be276...d1a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #42 Skrevet 4. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: takk for god og ryddig beskrivelse. Jeg har forstått jeg må kjøpe en fryser som holder mellom -18 og -25 grader. Dessuten er det å lage mat jeg må gjøre fra bunn for at jeg endelig kan se at budsjettet skal holde seg nede. 465 kr i månedsbudsjett på middag må jeg si er meget bra. Dessuten kjøper jeg brød i fra baker hansen til 48 kr. Jeg ønsker meg veldig en kone. Anonymkode: be276...d1a Hvis du kjøper brød hos Coop exstra får du to valgfrie brød for 46 kroner (Prix har samme deal til 48 kroner ) Anonymkode: 8661c...c1c 1
visp Skrevet 4. november 2018 #43 Skrevet 4. november 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: takk for god og ryddig beskrivelse. Jeg har forstått jeg må kjøpe en fryser som holder mellom -18 og -25 grader. Dessuten er det å lage mat jeg må gjøre fra bunn for at jeg endelig kan se at budsjettet skal holde seg nede. 465 kr i månedsbudsjett på middag må jeg si er meget bra. Dessuten kjøper jeg brød i fra baker hansen til 48 kr. Jeg ønsker meg veldig en kone. Anonymkode: be276...d1a 1
visp Skrevet 4. november 2018 #44 Skrevet 4. november 2018 11 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Uhm, bare en biff koster jo 140? Kan tenke meg du er dyr i drift, ja! 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #45 Skrevet 4. november 2018 De fleste synes det å være sparsommelig er en god egenskap, men det å lage mat etter prisen er ikke nødvendigvis positivt. Ja, det er fint å ikke overforbruke, det er flott å kjøpe på tilbud og etter sesong, men det å bestemme seg for at middag skal koste x kroner og kun forholde seg til det, blir for sært for veldig mange. Å sjarmere den rette kvinnen til å ville bli kona di, er ikke så vanskelig: 1. Vær deg selv. 2. Lag god mat. 3. Ikke forvent at hun tømmer oppvaskmaskinen din på første date. 4. Om det ikke funker, gå videre til neste dame inntil du finner noen som liker deg. Anonymkode: 50aec...22f 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #46 Skrevet 4. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste synes det å være sparsommelig er en god egenskap, men det å lage mat etter prisen er ikke nødvendigvis positivt. Ja, det er fint å ikke overforbruke, det er flott å kjøpe på tilbud og etter sesong, men det å bestemme seg for at middag skal koste x kroner og kun forholde seg til det, blir for sært for veldig mange. Å sjarmere den rette kvinnen til å ville bli kona di, er ikke så vanskelig: 1. Vær deg selv. 2. Lag god mat. 3. Ikke forvent at hun tømmer oppvaskmaskinen din på første date. 4. Om det ikke funker, gå videre til neste dame inntil du finner noen som liker deg. Anonymkode: 50aec...22f Takk, dette var meget bra beskrivelse. Anonymkode: be276...d1a
Perelandra Skrevet 4. november 2018 #47 Skrevet 4. november 2018 Tråden er ryddet for spekulasjon. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #48 Skrevet 4. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du kjøper brød hos Coop exstra får du to valgfrie brød for 46 kroner (Prix har samme deal til 48 kroner ) Anonymkode: 8661c...c1c kvaliteten er som baken. Brød i butikken inneholder svært mye salt, og brødene er ikke ferske. Men bakt flere måneder i forveien, og lagt deigen i fryseboks. Anonymkode: be276...d1a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #49 Skrevet 4. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: kvaliteten er som baken. Brød i butikken inneholder svært mye salt, og brødene er ikke ferske. Men bakt flere måneder i forveien, og lagt deigen i fryseboks. Anonymkode: be276...d1a Ja, men om du faktisk har planer om å leve rimelig er dette slike kompromisser du bare må finne deg i. Evt. kan du bruke ventetiden til du finner deg en kone til å lære deg å bake brød selv. Anonymkode: da9cb...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #50 Skrevet 7. november 2018 bør jeg spise mindre? jeg har kjøpt kjøtt til 21 kr. Garnityr blir sjampingjong, grønnebønner og rødløk. Med mandelpotet. 21+15+6+10=52kr. Det er til en person. Anonymkode: be276...d1a
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #51 Skrevet 13. november 2018 Det er ikke prisen som avgjør om du bør spise mer eller mindre. Men hvordan kroppsvekten og helsen er. Er du fornøyd med vekten? Ligger den stabilt? Føler du deg passe mett etter maten? Isåfall bør du ikke endre på mengde. Prisen virker forsåvidt helt grei for et fornuftig måltid, det koster jo litt hvis man skal ha greie og sunne råvarer. Kjøp gjerne ting som poteter og rødløk i løsvekt fremfor de dyre strømpene så sparer du noen kroner her og der. Alternativet er jo å erstatte gode råvarer med kjipere og mindre sunne råvarer som ris og pasta fra billigmerker, pølse og annen farsemat. Det blir billigere, men også mindre sunt og mindre spennende. Så må du jo velge hva du vil prioritere, eller om du unner deg bedre mat og god helse. Hvis det er økonomien som kniper så ville jeg nok heller sett på andre utgiftsposter enn det som går utover helse og matkvalitet. Anonymkode: 86dc2...2de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå