AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg har 3 barn annenhver uke. Jeg forstår det på min ex at han sliter med tidsklemma, da jeg i forbindelse med fotballtrening til yngste fikk en mld om " kanskje du kan se på han på trening innimellom. Ikke hver gang selvfølgelig. Det har ingen tid til" og vedrørende en ekstra aktivitet på eldste fikk jeg " ja det kan jo gå. Men da må han komme seg på trening selv. Vi har ikke tid til å kjøre han hit og dit hele tiden." Bare jeg som ikker merker den tidsklemma? Hva driver egentlig folk med etter skole/jobb? Den uken jeg har barn er det jo selvfølgelig lekser, aktiviteter , middager og sånt. Mens eg stresser ikke. Jeg rekker alt jeg skal gjøre, og ofte tenker jeg bare " eh okei. Skal det være så rolig? Hva skal jeg gjøre nå?" Den uken jeg ikke har barna kjeder jeg meg 95% av tiden mellom jobb og god natt. Jeg fyller dagene med trening, venner, besøk, tv-titting. Jeg føler at mine venninner som også har barn bare stresser rundt, og klager på at alt de ikke rekker å gjøre. Jeg forstår ikke hva folk er så oppskaket og stresset over jeg.... Bare meg? Anonymkode: cfd29...3e8
exictence Skrevet 25. oktober 2018 #2 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg tenker også på det. Eller ikke det med at jeg kjeder meg. For det gjør jeg aldri. Nyter å ha rolige dager og ha mulighet for å gjøre det jeg vil, om det så er ingenting. Leste et sted at man har tid nok, men man har ikke ro nok. Men jeg vet ikke. Jeg tenker at jeg har tid nok bla fordi jeg ikke har barn. Jeg har mange aktiviteter, mye å gjøre. Rekker alt jeg skal. Klager aldri på at jeg har det travelt. Føler mange klager på at de har det travelt. Har lurt på om de egentlig har det travelt, eller om det er noe de sier, eller ikke planlegger sin tid godt nok? Men så tror jeg jo og det er mange som virkelig har det travelt med å gjennomføre alt de skal gjøre. Hm, jeg lurer egentlig litt, ja. Man har da valg og prioriteringer ved siden av sin jobb? Samtidig vil barna på ulike aktiviteter. Men jeg tror jo mange familier hadde satt stor pris på at de ikke alltid hadde det så travelt, men fant ro og tid med hverandre til å bare være.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #3 Skrevet 25. oktober 2018 De få jeg kjenner som er sånn har godt over snittet mye energi - så de opplever ikke mange oppgaver og sjonglering av ting som slitsomt/utmattende. De fleste andre opplever det som mer utfordrende å få til. Så er det jo også forskjeller å hva ulike jobber krever, og hvordan man takler stress der. Det skjønner vel du og? Anonymkode: 2993b...3cb
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #4 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg er og alene med 3barn. Og jeg kjenner ikke på tidsklemma lengre! Vi har selvsagt dager der det går i ett fra middag til aktiviteter og vi løper bena av oss, men det er fortsatt en ro over oss alle. Jeg stresser ikke. Her tror jeg mye av grunnen er at jeg styrer alt selv. Jeg slipper å måtte snakke med en annen en, planlegge dagen med en som ikke er med på laget, og klare alt selv om jeg hadde en som kunne hjulpet. Slipper å irritere meg! Xn min var ett rotehode som aldri stilte opp og hjalp til med noe, så når det stresset med å ordne opp for han forsvant, så forsvant tidsklemma. Jeg stresset i tillegg med at huset skulle vært perfekt til enhver tid, og når du har små unger og en mann som ikke løftet en finger så blir det mye mer stress, og man får lite tid til alt. Og det slipper jeg nå! Deilig å ha det rent og ryddig hele tiden, og derfor ha ork og tid til å farte rundt med ungene.. Anonymkode: bc1d1...59e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå