AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg veier ca 53 kg og har blitt relativt sterk ettersom jeg har trent mye styrke det siste året (tar 9 pull ups, 5x5 60 kg i knebøy etc). Men det eneste jeg merker forskjell på, er at jeg er sterkere. Jeg ser det ikke på kroppen. Jeg føler jeg ser litt sånn "tynnfeit" ut, hvis det gir mening. Er jo tynn, men har litt fett på kroppen. Har langt i fra sixpack. Jeg ønsker ikke å gå ned i vekt, men jeg ønsker å gå ned i fettprosent. Er det forskjell på de to? Hva er evt forskjellen? Anonymkode: 7d697...dac
Inwe Skrevet 25. oktober 2018 #2 Skrevet 25. oktober 2018 Ja, går du ned i vekt betyr det bare at du går ned kg, helt uavhengig av om det er fett, muskler eller vann. Skal du ned i fettprosent går du ned i fettmasse. Du kan fint gå ned i fettprosent og opp i vekt. Bare fortsett å tren styrke, tenk litt på hva du putter i munn (fokuser på gode rene råvarer) og kanskje implementer litt kardio så vil du gå ned i fettprosent. Ikke tell kalorier og slikt da du ikke ha noe behov for å gå ned i vekt. Det er faktisk mulig du må spise mer så du kan bygge muskler og dermed få høyere forbrenning og ned i fettprosent. Da vil du se strammere ut!
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #3 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg har forandret min kroppsammensetning av å endre på kostholdet. Jeg har gått ned myyyye i fettprosent, og folk blir veldig overrasket når jeg sier hvor lite jeg har gått ned i kilo for det ser ut som det er mye mere. Jeg spiser moderat lavkarbo, holder meg til rene matvarer, mye grønnsaker, lite meieriprodukter, en del sunt fett, f eks avokado hver dag, laks, egg, makrell i tomat, valnøtter, chiafrø. Trener kun kardio ikke begynt med styrke enda. Så ja det er mulig å gå ned i fett uten å gå ned i vekt, en da må du være villig til å forandre på det du spiser. Anonymkode: 535d0...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #4 Skrevet 25. oktober 2018 Hva bør man spise da? Jeg er ikke interessert i lavkarbo. Er veldig glad i pasta, poteter og brød blant annet. Spiser fullkorn da. Men føler jeg spiser masse brød, blir fort 3 brødskiver til frokost, lunsj og kvelds. Det er kanskje litt mye? Anonymkode: 7d697...dac
Inwe Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva bør man spise da? Jeg er ikke interessert i lavkarbo. Er veldig glad i pasta, poteter og brød blant annet. Spiser fullkorn da. Men føler jeg spiser masse brød, blir fort 3 brødskiver til frokost, lunsj og kvelds. Det er kanskje litt mye? Anonymkode: 7d697...dac Jeg spiser høykarbo og reduserer fettprosenten betraktelig. Jeg spiser plantebasert, noe som gjør at jeg kan spise ca akkurat hva jeg vil (lager alt fra bunn).
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 3 minutter siden, Inwe skrev: Jeg spiser høykarbo og reduserer fettprosenten betraktelig. Jeg spiser plantebasert, noe som gjør at jeg kan spise ca akkurat hva jeg vil (lager alt fra bunn). Ikke noe kritikk, synes det er fascinerende hvor forskjellig kroppene våre reagerer, hadde jeg levd på høykarbo hadde jeg fått kronisk vondt i magen og gått opp i fettprosent. Ligger jeg ganske lavt på karbo og mye bra fett og proteiner så fungerer kroppen min optimalt. Jeg lager også det meste fra bunnen, spiser kjøtt men helst da hjort/elg fra jakt. Har fettprosent på 21 % og muskelmasse på 38% Anonymkode: 9ac3b...66a
Inwe Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe kritikk, synes det er fascinerende hvor forskjellig kroppene våre reagerer, hadde jeg levd på høykarbo hadde jeg fått kronisk vondt i magen og gått opp i fettprosent. Ligger jeg ganske lavt på karbo og mye bra fett og proteiner så fungerer kroppen min optimalt. Jeg lager også det meste fra bunnen, spiser kjøtt men helst da hjort/elg fra jakt. Har fettprosent på 21 % og muskelmasse på 38% Anonymkode: 9ac3b...66a Har du forsøkt å leve helt plantebasert? For når jeg spiste høykarbo og animalske produkter hadde jeg også vondt i magen og gikk heftig opp i vekt (til 120 kg). Da jeg gikk ned igjen la jeg meg lavt på karbohydratene og det funket som bare det, men jeg måtte jo passe på hva jeg spiste. Nå slipper jeg å passe på, går ned i fettprosent og opp i muskelmasse. Både jeg og samboeren øker mer i muskelmasse nå enn når vi spise høyprotein og lå lavt på karbohydratene, men spiste animalske produkter. Vi har begge trent styrke i mange år. Leser du litt om det så finner du ut at det ikke bare er oss. Han her bruker mat som doping blant annet: Så om du spiser animalske produkter fungerer det ikke på samme måte!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 7 minutter siden, Inwe skrev: Har du forsøkt å leve helt plantebasert? For når jeg spiste høykarbo og animalske produkter hadde jeg også vondt i magen og gikk heftig opp i vekt (til 120 kg). Da jeg gikk ned igjen la jeg meg lavt på karbohydratene og det funket som bare det, men jeg måtte jo passe på hva jeg spiste. Nå slipper jeg å passe på, går ned i fettprosent og opp i muskelmasse. Både jeg og samboeren øker mer i muskelmasse nå enn når vi spise høyprotein og lå lavt på karbohydratene, men spiste animalske produkter. Vi har begge trent styrke i mange år. Leser du litt om det så finner du ut at det ikke bare er oss. Han her bruker mat som doping blant annet: Så om du spiser animalske produkter fungerer det ikke på samme måte! Aldri prøvd å leve helt plantebasert, egg utgår også da? Kan jo være noe i det at om du spiser helt plantebasert så gjør det noe med fettforbrenningen. Anonymkode: 9ac3b...66a
Inwe Skrevet 26. oktober 2018 #9 Skrevet 26. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Aldri prøvd å leve helt plantebasert, egg utgår også da? Kan jo være noe i det at om du spiser helt plantebasert så gjør det noe med fettforbrenningen. Anonymkode: 9ac3b...66a Ja, egg, melk og alt annet animalsk utgår. Om man gjør det riktig og ikke spiser for mye halvfabrikata går man opp i muskelmasse og ned i fettprosent. Jeg spiser flere kalorier nå, blir strammere og strammere, men holder omtrent samme vekt
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #10 Skrevet 26. oktober 2018 8 timer siden, Inwe skrev: Ja, egg, melk og alt annet animalsk utgår. Om man gjør det riktig og ikke spiser for mye halvfabrikata går man opp i muskelmasse og ned i fettprosent. Jeg spiser flere kalorier nå, blir strammere og strammere, men holder omtrent samme vekt Er du med andre ord veganer? Anonymkode: 7d697...dac
Inwe Skrevet 27. oktober 2018 #11 Skrevet 27. oktober 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du med andre ord veganer? Anonymkode: 7d697...dac Jeg spiser vegansk eller plantebasert. Forsøker å leve vegansk ellers også, men jeg gjør det hovedsaklig for helse så maten er viktigst for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå