AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg vil studere dette, men jeg ser at det er noen tester man må ha 100% riktig for å få godkjent. Denne testen var legemiddelutregning(?) og jeg er elendig i matte! Altså jeg er helt ubrukelig, og tviler på jeg får godkjent om man ikke kan ha noen feil. Bør jeg velge noe annet å studere? Anonymkode: 725b0...38c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #2 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg er nyutdannet. Mediksmentregningen gikk fint for min del, og jeg er ikke spesielt god i matte. Det er veldig enkel matte, og du får undervisning. Man har tre forsøk, og man må ha 100 % riktig. Men det var ikke mer enn ca 6 oppgaver, og som sagt, veldig enkel matte! Anonymkode: 43580...d11 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #3 Skrevet 25. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nyutdannet. Mediksmentregningen gikk fint for min del, og jeg er ikke spesielt god i matte. Det er veldig enkel matte, og du får undervisning. Man har tre forsøk, og man må ha 100 % riktig. Men det var ikke mer enn ca 6 oppgaver, og som sagt, veldig enkel matte! Anonymkode: 43580...d11 Takk for svar ☺️ Tar man testen på skolen og får man hjelpemidler? Hvordan ellers gikk studiet? Jeg liker best muntlig eksamen og er ikke spesielt skoleflink. Er det mye pugging? Anonymkode: 725b0...38c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar ☺️ Tar man testen på skolen og får man hjelpemidler? Hvordan ellers gikk studiet? Jeg liker best muntlig eksamen og er ikke spesielt skoleflink. Er det mye pugging? Anonymkode: 725b0...38c Jeg studerer det nå:) har ikke hatt medikamentregning enda, men har hørt at det pleier å gå fint😄 1 året er det faktisk en del hjemmeeksamen via insperia. Jeg har bare hatt en skriftlig skoleeksamen. I tillegg skal du i praksis første våren du starter på studiet, og da er det en eksamen ifb med det. Mange spennende emner som du lett kommer deg igjennom om du er interessert nok! Jeg skulle egntl studere sosionom, men endte opp med vernepleie pga medisinkompetansen (ergo flere jobbmuligheter) det er en god blanding mellom helse-og sosialfag. Du får begge deler. Anonymkode: ff024...057 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 Arbeidskravene er som oftest muntlig, så du presenterer en oppgave for hele klassen. Dette er noe du må igjennom for å kunne gå opp til eksamen❤️ Anonymkode: ff024...057 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 23 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vil studere dette, men jeg ser at det er noen tester man må ha 100% riktig for å få godkjent. Denne testen var legemiddelutregning(?) og jeg er elendig i matte! Altså jeg er helt ubrukelig, og tviler på jeg får godkjent om man ikke kan ha noen feil. Bør jeg velge noe annet å studere? Anonymkode: 725b0...38c Jeg er også helt elendig i matte, men jeg er vernepleier i dag:) Matten er veldig basic, men mange hauser opp dette fordi man må ha alt riktig og lager masse drama av det. Og det er gjerne litt fremmede elementer i oppgaven osv., som kan virke forvirrende. Hadde stykket kun blitt satt opp med tall hadde det vært bedre. Som regel er årsaken til de som stryker bare en slurvefeil. Mitt råd er å be faglærer om å legge ut tidligere eksamensoppgaver, skrive ut alle disse, sett dem i en perm, og regn. Stokk gjerne om på dem etterhvert så du ikke lærer svarene utenat. Når du kan regne alle oppgavene uten feil, så er du klar til eksamen:) Funka for meg. Du kan regne oppgaver i starten fra læreboka, men gå over til gamle eksamensoppgaver etterhvert, bruk da heller boka som et oppslagsverk. Oppgavene der er ikke så representative for hva man får på eksamen. MYE går igjen der, så regn for gudsskyld eksamensoppgaver:P Prøv gjerne også å ikke tenk for teoretisk; hva ville du ha gjort i praksis? Anonymkode: c80fa...efd 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #7 Skrevet 30. oktober 2018 Studerte i Trondheim og 10 stykker klarte ikke medikamenteksamen, dessverre og de fikk ikke fortsette. Så det er ikke enkelt for alle. Anonymkode: ce288...ac6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #8 Skrevet 30. oktober 2018 Er det mulig å jobbe ved siden av studie? Mye obligatorisk oppmøte? Anonymkode: 5230a...a7b
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #9 Skrevet 30. oktober 2018 På 26.10.2018 den 13.23, AnonymBruker skrev: Arbeidskravene er som oftest muntlig, så du presenterer en oppgave for hele klassen. Dette er noe du må igjennom for å kunne gå opp til eksamen❤️ Anonymkode: ff024...057 Da er det gjort store endringer siden jeg gikk vernepleier(5 år siden). Eller det er mulig det er ulike fra skole til skole? Vi hadde arbeidskrav og det var mye gruppearbeid. Mener det var i hvert emne. Men i tillegg var det skriftlig. Det var det skriftlige som var i fokus. Eksamen var skriftlig. Samme var bachelor oppgaven, ingen muntlig fremlegg der. Anonymkode: 60992...de0
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #10 Skrevet 31. oktober 2018 Bacheloren er ihvertfall skriftelig, men ser ihvertfall at i Sogndal er flere av eksamene muntlig. Anonymkode: 725b0...38c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #11 Skrevet 31. oktober 2018 Mamma er vernepleier, og var en hårsbredd unna å stryke i matte på videregående. Sånn, hun er virkelig elendig. Men at medikamenteksamen var så vanskelig fnøs hun av, det var visst mest common sense som skulle til. 😉 Anonymkode: 8645f...a36 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #12 Skrevet 31. oktober 2018 På 25.10.2018 den 14.27, AnonymBruker skrev: Takk for svar ☺️ Tar man testen på skolen og får man hjelpemidler? Hvordan ellers gikk studiet? Jeg liker best muntlig eksamen og er ikke spesielt skoleflink. Er det mye pugging? Anonymkode: 725b0...38c Man tar testen på skolen, og får utdelt kalkulator. Studiet ellers var relativt lett. Vi hadde vel ingen muntlige eksamener. 50/50 hjemmeeksamen og skoleeksamen. Det var ikke spesielt mye pugging, kun litt i helsefagene. I alle emner var det arbeidskrav man måtte bestå, og det var mye muntlige foredrag første året. De to andre årene var det mest skriftlig, i gruppe. Jeg gikk på oslomet, det er stor forskjell på skolene! Anonymkode: 43580...d11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå