Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er midt i 3. ivf-forsøk, og har bestemt oss for at dette blir det siste. I alle fall med egne egg. Har i en stund tenkt på eggdonasjon som mulighet. Ønsker primært eggdonasjon i Danmark/Sverige, men har forstått at det er lengre ventetid. 

Noen som har erfaringer de kan dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid nå med eggdonor. Er i uke 37 og har prøvd i 8 år å bli gravid. Har hatt to forsøk med eggdonor og ble gravid begge ganger, men mistet den første. Jeg var på AVA i Riga og var veldig fornøyd med legen der. Hadde nok aldri blitt gravid uten eggdonor.

Anonymkode: f87c5...ee5

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid nå med eggdonor. Er i uke 37 og har prøvd i 8 år å bli gravid. Har hatt to forsøk med eggdonor og ble gravid begge ganger, men mistet den første. Jeg var på AVA i Riga og var veldig fornøyd med legen der. Hadde nok aldri blitt gravid uten eggdonor.

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å dele! Hvor lenge tok det fra dere kontaktet AVA til dere kunne sette i gang prosessen? Og velges det ut egg basert på deres utseende, eller er det helt tilfeldig?

• Liker 1
Skrevet

Vi valgte å dra til Riga for å møte legen og få informasjon fordi det føltes som en utrolig stor avgjørelse. Fikk da time raskt, var kanskje en uke eller to etter at jeg leste om Ava Riga. Legen snakket faktisk litt norsk, nettopp fordi de har mange norske kunder. Satt vel igang prosessen etter to måneder tror jeg. Legene valgte ut eggdonor basert på våre ønsker. Vi kunne velge høyde, øyenfarge, hårfarge og utdannelse. Måtte også sende inn flere bilder fra ulike perioder i livet mitt, slik at de finner en som ligner. Vi fikk tilslutt tre donorer å velge mellom. Blodtype er også en viktig faktor når de velger ut donor. Det er mange donorer der med veldig skandinavisk utseende og det var viktig for oss. 

Skrevet

Jeg har slitt i 7 år. Prøvd ivf med mine egg mange ganger. Problemet lå hos meg. Dårlig egg kvalitet. Vi bestemte å ta ED. Tok kontakt med Reprofit i Tsjekkia, Brno. Det var i september vi kontaktet dem. Det var en god del prøver de trengte av meg. Hadde første innsett 2 mnd eter at vi kontaktet dem. Ble gravid på første forsøk ☺ var 29 år gammel. Termin neste uke💙

Anonymkode: e2613...f58

Skrevet

Jeg er gravid med donoregg, men jeg har fått egg fra en slektning da.

Anonymkode: b713b...7c3

Skrevet

Jeg har donert egg på Kypros, men du må sikkert ikke så langt for å få tak i egg.

Anonymkode: 5adce...d2a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid med donoregg, men jeg har fått egg fra en slektning da.

Gratulerer med graviditet!

I hvilket land fikk du satt inn donoregget?

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi valgte å dra til Riga for å møte legen og få informasjon fordi det føltes som en utrolig stor avgjørelse. Fikk da time raskt, var kanskje en uke eller to etter at jeg leste om Ava Riga. Legen snakket faktisk litt norsk, nettopp fordi de har mange norske kunder. Satt vel igang prosessen etter to måneder tror jeg. Legene valgte ut eggdonor basert på våre ønsker. Vi kunne velge høyde, øyenfarge, hårfarge og utdannelse. Måtte også sende inn flere bilder fra ulike perioder i livet mitt, slik at de finner en som ligner. Vi fikk tilslutt tre donorer å velge mellom. Blodtype er også en viktig faktor når de velger ut donor. Det er mange donorer der med veldig skandinavisk utseende og det var viktig for oss. 

Jeg blir så glad for å lese om positive resultater. Gratulerer så mye!

Det gir meg litt tro på at vi også kan få det til.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt i 7 år. Prøvd ivf med mine egg mange ganger. Problemet lå hos meg. Dårlig egg kvalitet. Vi bestemte å ta ED. Tok kontakt med Reprofit i Tsjekkia, Brno. Det var i september vi kontaktet dem. Det var en god del prøver de trengte av meg. Hadde første innsett 2 mnd eter at vi kontaktet dem. Ble gravid på første forsøk ☺ var 29 år gammel. Termin neste uke💙

Anonymkode: e2613...f58

Gratulerer så mye og lykke til med alt det spennende som kommer!

Og tusen takk for at du deler!

Er dere fornøyd med klinikken (utover at du ble gravid)? Hvordan var det sammenliknet med norske sykehus/klinikk? Hva måtte du (og dere andre i tråden) ta av medisiner for å gjøre klar kroppen til innsett?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har donert egg på Kypros, men du må sikkert ikke så langt for å få tak i egg.

Anonymkode: 5adce...d2a

Har du selv donert egg eller mottatt donoregg?

Skrevet
20 timer siden, Semydfe skrev:

Gratulerer med graviditet!

I hvilket land fikk du satt inn donoregget?

Nord-Kypros

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...