Gå til innhold

Hjelp, skal ha barnebursdag..

Nøtteliten

Anbefalte innlegg

Noen som har noen forslag til kaker ol som jeg kan servere til 24 barn i 4 årsalderen? Pølser og gele står på menyen men er litt usikker på hva annet jeg skal servere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

sjokoladekake!

Vi hadde barneselskap for 12 4-6 åringer i sommer - de fikk først pølser i børd/lompe, så kake eller gele; og det ble ikke spist gele i det hele tatt!

Ikke stress med mange kaker - ungene synes stort sett at sjokoladekake er det beste uansett!

lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne slo sammen bursdagene våre i fjor og feiret på samme måte som da vi var 4-5 :)

Menyen var som følger:

Pølser med lomper/brød

Vafler

Sjokoladekake (gjerne formet på en gøyal måte...bil, sommerfugl...)

Gelé er jo et must, men det hadde ikke vi da :roll:

Det viktigste av alt er selvfølgelig godteposene! Deles som regel ut like før barna skal gå, enten ved "tampen-brenner-metoden" eller "fiskestang-metoden".

Og et supertips er hvit papirduk som barna kan tegne på etter at de har spist! Hvis de ikke søler alt for mye kan det være morsomt å ta vare på duken også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosbollekake (skumkake) er alltid en slager.

Muffins med nonstop.

Is med masse dill og dall på. Nonstop, sjokoladesaus osv.

Hva med å bytte ut pølse m/lompe med pølser i slåbrok. La ungene grille sine egne pølser m/deig rundt.. bruk gjerne grillen på komfyren. Ha heller lompene som reserve.

Og hvis du går for vanlige pølser m/lompe: Bruk grillpølser, i hver ende kutter du frynser. Hvis du griller disse i stekeovn vil de "utvide" seg og se ut som smell-bon-boner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest florence

Muffins er som regel poppis! Ha melisglasur med konditorfarge i + non stop, gelefrukter eller lignende til pynt. Kjøp pakker i butikken som blandes med væske, enkelt og greit. Ellers er kjeks også ok. Lag for guds skyld ikke bløtkake, med mindre du har tenkt å spise den selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir sjokoladekake, gele og pølser jeg. Og selvfølgelig godteposene. Nå må jeg bare finne ut en morsom måte å lage kaka på..

Er det vanlig med leker, sånn som bro bro brille og sånn eller var det før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det blir sjokoladekake, gele og pølser jeg. Og selvfølgelig godteposene. Nå må jeg bare finne ut en morsom måte å lage kaka på..

Er det vanlig med leker, sånn som bro bro brille og sånn eller var det før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor vanlig det er å ha leker i barnebursdager lenger, men at det er lurt er det ingen tvil om :ler:

Brodern hadde et bursdagsselskap en gang hvor vi ikke organiserte noen leker for barna, og det tok bare helt av...de veltet stoler og sprutet brus på hverandre og overalt ellers - alle sammen løp rundt som gale, bortsett fra to vettskremte jenter som gjemte seg i en krok.

Neste bursdag var det skikkelig opplegg med hale på grisen, flasketuten peker på osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er allerede nevnt, men risboller er godt! Pynt med seigmenn.

Forslag til leker:

- Blindebukk

- Flasketuten peker på

- Halen på grisen

- Mimelek

- Skattejakt

- Tampen brenner

- Stol-leken

Kom for øvrig over en kjempefin bursdagsside. Kanskje du finner noen tips her...?

http://www.bursdagshuset.no/

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli noen år siden, men jeg husker fremdeles mammas sommerfugl-kake:

Hun lagde bunnen i vanlig rund form, men delte den i to tvers over og satte de to halv-delene mot hverandre slik at den blir en sommerfugl. Deretter ble den pyntet med glasur og nonstop slik at den fikk prikker, og så fikk den saltstenger til følehorn. -Den var bare helt utrolig fin (og tar jo bare to minutter ekstra å lage).

Syntes forøvrig det var innmari gøy med pølsebod, der alle gjestene stilte seg i kø for å få sin favoritt-pølse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...