Gå til innhold

Venninnegjeng glemte bursdagen min, bør jeg si noe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tirsdag hadde jeg bursdag, fylte 35. Samme dag skulle 4 venninner og jeg treffes til lunsj. Jeg var sikker på at det var for å feire meg, men ingenting skjedde! Vi pleier å gi liten gave på bursdager der alle spytter i 50-100 kr.

I dag skal jeg treffe dem til lunsj igjen. Bør jeg si noe? Late som ingenting? Jeg forventer ikke noen feiring egentlig men føler at hele greia ble klein nå!!

Skal jeg tilfeldigvis nevne at "disse øredobbene fikk jeg av sambo på tirsdag", eller er det teit?

Anonymkode: 3fcd0...5fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke si noe. Jeg opplevde det samme for noen år siden, min nærmeste venninne i byen glemte bursdagen min. Hun husket det ikke før to måneder seinere, var i ammetåka med unge nr en. Jeg synes likevel ikke det var god nok grunn må jeg si. 

Anonymkode: 2d58f...323

• Liker 1
Skrevet

Så rart og merkelig, spesielt hvis det er vanlig å feire slikt i venninnegjengen. Jeg ville kanskje nevnt det for dem, sånn som du foreslår. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror egentlig jeg hadde latt det gå. Når du ikke sa noe med en gang blir det gjerne kleint uansett. Spesielt om du hinter ved å si det om øredobbene. 

Anonymkode: 29357...8fe

• Liker 9
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det blir jo etterpåklokskap, men hvorfor sa du det ikke der og da?

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hvis du skal si noe, bør du si det rett ut ("jeg hadde bursdag på tirsdag, tror dere glemte det"), ikke hinte, det blir bare pinlig.

Skrevet

Det er ingen god følelse du sitter med nå og jeg vet ikke hva jeg selv ville ha gjort engang.. Sender deg heller en klem ❤️

Anonymkode: 11566...229

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev:

Hvis du skal si noe, bør du si det rett ut ("jeg hadde bursdag på tirsdag, tror dere glemte det"), ikke hinte, det blir bare pinlig.

Jeg hadde nok ikke klart dette. Jeg, som generelt aldri er passiv-aggressiv, hadde trolig endt dér i denne situasjonen. Sagt som noen ovenfor her nevnte. 

«Jeg og kjæresten/moren/søster/etc var ute og spiste da, på bursdagen min...» Og lagt på et lite skeivt smil. 🤷🏼‍♀️ Hadde derimot ikke sagt noe om vi ikke brukte å gjøre noe på hverandres bursdag.

Men må legge til; jeg er uhyre dårlig på å huske bursdager. Spesielt nå, som jeg ikke har facebook. Hadde du bursdagen din offentlig på fb eller snap, TS? Synd det har blitt sånn, men...

• Liker 1
Skrevet

Minner meg litt om en venninne av meg, men her ble ikke dagen glemt. Hun ble invitert ut på middag av to kollegaer for å feire dagen hennes. Da regninga kom måtte hun betale maten selv og det var heller ingen gaver.

Anonymkode: 796da...4ce

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tirsdag hadde jeg bursdag, fylte 35. Samme dag skulle 4 venninner og jeg treffes til lunsj. Jeg var sikker på at det var for å feire meg, men ingenting skjedde! Vi pleier å gi liten gave på bursdager der alle spytter i 50-100 kr.

I dag skal jeg treffe dem til lunsj igjen. Bør jeg si noe? Late som ingenting? Jeg forventer ikke noen feiring egentlig men føler at hele greia ble klein nå!!

Skal jeg tilfeldigvis nevne at "disse øredobbene fikk jeg av sambo på tirsdag", eller er det teit?

Er det virkelig mulig å glemme bursdager i vår tid når Facebook blinker av gratulasjoner på dagen...

forstår deg veldig godt. Det må føles utrolig sårt. De fikk deg jo til å ikke føle deg viktig. 

Men det er sikkert ikke gjort med vilje ❤️

Anonymkode: 5e67e...39f

• Liker 3
Skrevet

Synes det er utrolig merkelig at alle fire klarte å glemme dagen.

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, Diamant skrev:

Synes det er utrolig merkelig at alle fire klarte å glemme dagen.

Du sier noe der... Blir du inkludert ellers, TS? Føler du at de er nære venner av deg, foruren om at dere drar ut og spiser av og til?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, NancyDrew skrev:

Du sier noe der... Blir du inkludert ellers, TS? Føler du at de er nære venner av deg, foruren om at dere drar ut og spiser av og til?

Jeg pleier å være inkludert ja. De er kjempesøte venninner som virkelig har vært der i tøffe tider. Jeg har ikke fb forresten.

Den ene er gravid, den andre prøver å bli det, den tredje har nettopp kommet hjem fra utlandet. Så de har hatt andre ting å tenke på.

Ts.

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde det samme da jeg var student (før fb tiden). Bodde i kollektiv med fire venninner, der de andre fikk kake, ballonger, gave, suprise party og diverse. Da jeg hadde bursdag kom jeg ned om morgenen og ingen sa noen ting. Ingen kake, gave, blomster, absolutt ikke ett ord. Jeg studerte i hjembyen og dro for å spise middag og kake med familien, hørte ikke noe fra venninnene mine hele dagen. Fikk bl.a. en veske i gave av foreldrene mine som jeg tok i bruk med en gang, ingen som spurte om den heller. En uke seinere spurte hun ene om jeg hadde hatt bursdag uten at noen hadde husket det, jeg bekreftet at det var tilfellet, og fikk gratulerer med overstått tilbake fra henne. Skal nevnes at året etterpå fikk jeg både kake og gave på sengen om morgnen av de samme folkene, men det var en sær følelse å bli glemt. Vet ikke om jeg hadde nevnt det hvis det skjedde igjen.

Anonymkode: 34bd1...e4e

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å være inkludert ja. De er kjempesøte venninner som virkelig har vært der i tøffe tider. Jeg har ikke fb forresten.

Den ene er gravid, den andre prøver å bli det, den tredje har nettopp kommet hjem fra utlandet. Så de har hatt andre ting å tenke på.

Ts.

Kanskje de "glemte" det med vilje fordi de har tenkt til å overraske deg med suprise party i helgen?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de "glemte" det med vilje fordi de har tenkt til å overraske deg med suprise party i helgen?

Jeg tenkte det samme. Klassisk den, "glemme" bursdagen for så å ha surpriceparty :)

Anonymkode: 8b1f9...836

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke si noe med mindre de spør tenker jeg.
Blir kleint å ta opp bursdag. Men kunne funnet på å vise noe fint jeg fikk til bursdagen eller et bilde fra dagen.
"Se hva jeg gjorde på bursdagen" type bilde 😄 
Kan hende de rett og slett har hatt for mye å tenke på, så prøv med et smil :) 
For så vidt kan responsen avsløre en del om hvordan type venner du har... 😕 

Skrevet

Kleint å nevne noe eller hinte i ettertid. 

Er det tradisjon at dere feirer hverandre? Her hadde jeg aldri husket bursdagene til venninder om det ikke var for at de SELV gjorde et nummer ut av det og sa fra. For eksempel selv inviterte til bursdags lunsj neste uke,  eller selv skrev "ja koselig, da får jeg sett dere på bursdagen min også :)" når noen av de andre inviterte til vanlig lunsj. 

Jeg får sjeldent med meg hvem som har bursdag på facebook engang for det forsvinner i et hav av andre notifications. Men selvsagt husker jeg fødselsdatoen til min nærmeste banrdomsvenninde som har feiret i alle år, men er faktisk ikke alltid jeg husker at den datoen er den dagen.  

Anonymkode: 5d503...8d7

Skrevet
3 timer siden, SPOCA skrev:

Så rart og merkelig, spesielt hvis det er vanlig å feire slikt i venninnegjengen. Jeg ville kanskje nevnt det for dem, sånn som du foreslår. 

denne

Anonymkode: 764ed...89d

Skrevet

Hvorfor sa du ikke noe da? Jeg lar ikke bursdagen min gå mine nærmeste hus forbi. Det er ikke at det er så mye feiring og gaver, men jeg finner alltid på en måte å utnytte at jeg har bursdag 😜 

«siden jeg har bursdag synes jeg du kan hente en påfyll til meg.» «jeg må nesten unne meg en god dessert siden jeg har bursdag.» «skulle delt ei flaske champagne til lunsj i dag da, siden jeg har bursdag.» « jaja, så var vi blitt like gamle alle sammen.. skulle slått oss sammmen og feiret en skikkelig 35-årsdag.»  osv... 

Det er jo like ekkelt for venninnene dine å oppdage at de har glemt bursdagen og visst at du med vilje ikke har sagt noe.. 

Anonymkode: ec550...b37

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...