Wilma89 Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Inspirert av tråden «hva mener du er verdens enkleste jobb?». Så hva mener du er den vanskeligste jobben?🤪
Arktis Skrevet 25. oktober 2018 #2 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg tenker thoraxkirurgi og nevrokirurgi befinner seg helt der oppe blant de mest krevende utdannelsene og yrkene. 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #4 Skrevet 25. oktober 2018 Hva som er enkelt og vanskelig kommer jo an på hva slags talenter man har, først og fremst. Jeg personlig tenker at yrker hvor man har stort ansvar og må være skjerpet hele tiden for å unngå fatale feil må være de vanskeligste. Kiruger, spesialsoldater, brannmenn, dommere og piloter for eksempel. Små feil kan få store konsekvenser og ødelegge mange liv. Ellers synes jeg at alt som handler om avansert kjemi, fysikk og den slags er kjempevanskelig. Kjernefysiker høres jo helt håpløst vanskelig ut! Det er nok også vanskelig å være politiker, fordi du må ta vanskelige avgjørelser og få så mye hat uansett hva du gjør. Jeg har med vilje ikke svart i den andre tråden (om enkleste yrke), for jeg tenker at alle yrker har sine utfordringer. Selv er jeg journalist. Der skal jeg levere mye på kort tid, og noen ganger er jobben kjempevanskelig og andre dager er det kjempelett. Det «vanskeligste» i min jobb er som regel etiske vurderinger når man jobber med sensitive saker. Det er også vanskelig å skrive saker som du MÅ skrive, men som du vet er belastende for noen. Anonymkode: a100b...af8 8
Rucula Skrevet 25. oktober 2018 #5 Skrevet 25. oktober 2018 Politiker ja.... det blir liksom ikke bra uansett hva de gjør. Og lege som må ta avgjørelser i akutte situasjoner
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #6 Skrevet 25. oktober 2018 Slenger meg også på at kirurg, det tror jeg er vanskelig. Der må du vite hva du driver med. Så kan jeg tenke meg at det er vanskelig og krevende å jobbe med visse saker i barnevernet. Anonymkode: 54611...cb8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #7 Skrevet 25. oktober 2018 kirurgi, med presset fra å ikke drepe, men samtidig å faktisk skulle operere ulike kropper(som har ulike livsstiler, går på ulike medisiner(cocktail av medisiner) osv.) Ha ansvar over dette, ta i mot folk som er utrolig skadde, eller utsatt for noe fryktelig og skulle kunne legge fra seg jobben når de kommer hjem. Det står mye respekt til disse! Anonymkode: 252d9...a77
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #8 Skrevet 25. oktober 2018 Kirurger som andre nevner. Jeg synes ikke leger har en vanskelig jobb, men kirurger må virkelig kunne det de gjør. Drapsetterforskere ol eller folk som må hanskes med grusomme drap,overgrep mot barn osv. Også alle sånne "skitne"jobber som de aller fleste aldri ville taklet å gjøre. Anonymkode: 28b8d...44b 5
NancyDrew Skrevet 25. oktober 2018 #9 Skrevet 25. oktober 2018 Nevrokirurg. Første som traff meg. All ære og respekt. Jeg som så vidt kan klare å skrive noe leselig for hånd.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #10 Skrevet 25. oktober 2018 Alle jobber i krigsområder Anonymkode: e39c2...fcd 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #12 Skrevet 25. oktober 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kirurger som andre nevner. Jeg synes ikke leger har en vanskelig jobb, men kirurger må virkelig kunne det de gjør. Drapsetterforskere ol eller folk som må hanskes med grusomme drap,overgrep mot barn osv. Også alle sånne "skitne"jobber som de aller fleste aldri ville taklet å gjøre. Anonymkode: 28b8d...44b Dette er en ganske typisk oppfatning blant ikke-medisinere og bygger egentlig på lite innsikt i både de kirurgiske og medisinske fagfeltene. Man kan vel egentlig ikke forvente noe annet fra den vanlige mannen i gata, men fortsatt. Jeg synes uansett at det er rart, og det gjelder alle yrker, å hevde at en hel yrkesgruppe ikke har en vanskelig jobb uten å i det hele tatt ha vært i nærheten av å jobbe som det. Man vet jo ikke hvordan det er å jobbe som helsepersonell bare fordi man har vært pasient, samme som at man ikke vet hvordan det er å jobbe som lærer bare fordi man har vært elev. Anonymkode: 3404c...e64 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #13 Skrevet 25. oktober 2018 I kassa på rema 1000. Anonymkode: 5cc11...045 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #15 Skrevet 25. oktober 2018 Fallskjermjeger tenker jeg må være sykt vanskelig Anonymkode: cf802...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #16 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg tror at mange faktisk undervurderer flere yrker som er meget krevende, men som ikke trenger universitetsutdannelse og har lav status. Anonymkode: 3c42e...0b9 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #17 Skrevet 25. oktober 2018 Telefonselger.....😂😂😂😂 det må vel snart dø ut??? Anonymkode: 119c1...591 9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #18 Skrevet 25. oktober 2018 De som har et yrke med stort ansvar men lite makt. Å konstant måtte føle at man ikke strekker til. Feks. de som jobber med å avdekke overgrep på barn, dyremishandling, krigsforbrytelser og krigsofre. Anonymkode: cae89...da1 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #19 Skrevet 25. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lærer Anonymkode: e7e17...46b Dette. Jeg har forsøkt meg som både forsker innen nanoteknologi og som lærer. Det er ingen tvil om hva som er vanskeligst. Forskerjobb krever først og fremst at man har litt ståpåvilje og er systematisk og tåler å gjøre nesten det samme veldig mange ganger. Du kan styre arbeidsdagen selv, ta pauser når det passer deg og jobbe lengre når det passer. Selv de gangene man må jobbe mye kveld og helger er det sjeldent hard jobbing der man må være "på" hele tida. En lærerjobb krever mye større faglig bredde, evne til å forklare alt innen faget ditt på minst 10 ulike måter, du må være engasjerende og "på" hele dagen, selv om du ikke har sovet fordi du har rettet prøver, du må kunne formidle masse ting du aldri har studert (fagene er brede) uten å ha mye tid til øving, du må vite hvordan du skal håndtere alt av sosiale og emosjonelle problemer og må ha flere hundre elevers sosiale og faglige fremgang i bakhodet hver gang noe planlegges, Men du må ikke la det gå for mye innover deg selv om du stadig møter elever med helt tragiske skjebner. Det er også fantastisk givende og variert, men jeg ler litt når folk tror det er et lett yrke, Og at forsker er så vanskelig. Anonymkode: 6e80e...1d8 2
Neket Skrevet 25. oktober 2018 #20 Skrevet 25. oktober 2018 Oppsøkende selger/telefonselger, om man ikke har klokketro på produktet man skal selge. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå