Diamant Skrevet 25. oktober 2018 #21 Skrevet 25. oktober 2018 Fikk en ikkevestlig lege som vikar til min fastlege en gang. I motsetning til mange leger idag tok han seg god tid, var veldig grundig og han snakket flytende Norsk. Hadde ikke hatt noe imot og hatt han som fastlege. 1
Oppgitt78 Skrevet 25. oktober 2018 #22 Skrevet 25. oktober 2018 1 minutt siden, Vanlig fyr skrev: Han ga meg en rimjob Nice! Rene rumpehviskeren dette, da..
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #23 Skrevet 25. oktober 2018 Alle har preferanser, bare se hvor mange på KG som nekter å ta celleprøve hos en mannlig lege. For meg personlig er det ikke så viktig om legen har norsk eller utenlandsk navn, så lenge vedkommende snakker godt norsk. Mange med utenlandsk navn er både født og oppvokst i Norge. At noen har et utenlandsk, f.eks arabrisk, navn er jo ikke ensbetydende med at de er muslim heller. Så lenge de gjør jobben skikkelig og ikke misjonerer er det ett fett for meg. Derimot hadde jeg ikke gått til en lege med hijab. Det er et tydelig tegn på at personen har holdninger og idealer jeg ikke vil identifisere meg med, og finner problematisk hos en person som skal inneha en nøytral stilling og være uhildet i sitt syn. Anonymkode: 0df3f...ba2 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #24 Skrevet 25. oktober 2018 Legen min har et muslimsk navn og mørk hud. Aldri falt meg inn å spekulere i hans livssyn eller religion. Jeg har da ingenting med det! For øvrig er han den første som har tatt min endometriose på alvor og gitt meg den beste behandlingen hittil. Anonymkode: e1e21...346
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #25 Skrevet 25. oktober 2018 Det er ikke rasistisk i det hele tatt! Dere hønsehjerner altså! Anonymkode: 90308...61c 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 25. oktober 2018 #26 Skrevet 25. oktober 2018 For meg er det samme fra hvor legen er, så lenge han snakker godt norsk. Er vanskelig med helsepersonell (har hatt noen slike tannleger) som er språklig dårlige.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #27 Skrevet 25. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ønske kvinnelig lege er nok rasistisk det også i 2018. Sorry. Anonymkode: b0c3a...1bc Du bruker rasisme feil. Vi er bare en menneskerase. Kjønn er ingen rase Anonymkode: 25f1b...8a6 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #28 Skrevet 25. oktober 2018 Anbefaler dere å se denne lokalnyheten. Ha sexleketøy og privatliv klart. https://hnytt.no/2018/09/19/tror-mange-velger-ham-vekk-pa-grunn-av-navnet/ Anonymkode: a5cc2...342
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #29 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg ville ikke bekymra meg så mye om troen til legen. Mer om han gjør jobben sin godt. Hvis han ikke tilfredsstiller behovene fine, så bytter du. Bytta nettopp selv fra sør amerikansk lege til en annen. Fordi denne ikke tok meg på alvor da jeg kom med et alvorlig sykt barn. Det er fordi denne er en dårlig lege, ikke fordi legen er fra sør amerika. Anonymkode: 73eb2...f91
Mari Y Skrevet 25. oktober 2018 #30 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg foretrekker kvinnelig lege uansett religion eller etnisitet
Million Skrevet 25. oktober 2018 #31 Skrevet 25. oktober 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler dere å se denne lokalnyheten. Ha sexleketøy og privatliv klart. https://hnytt.no/2018/09/19/tror-mange-velger-ham-vekk-pa-grunn-av-navnet/ Anonymkode: a5cc2...342 Ja, han var jo litt av en kjekkas! Hadde det stått et profilbilde av den gjeldende legen ved siden av hvert legenavn på legelisten, så er jeg temmelig sikker på at denne kjekkasens pasientliste hadde vært smekkfull på null komma niks Et pluss fordi han snakket flytende norsk. Mange utenlandske leger kan snakke med ganske sterk aksent. Dette gjør at det lettere oppstår misforståelser, noe som er lite ønskelig når det kommer til folks liv og helse. 1
Muskath Skrevet 25. oktober 2018 #32 Skrevet 25. oktober 2018 (endret) Det handler for meg ikke om etnisitet eller religion. Det handler om språk. Samme hvor legen er fra, bare vedkommende snakker godt norsk og forstår alt jeg sier. Har dessverre vært ute for leger i Norge som det ikke går an å kommunisere med pga dårlig norsk fra deres side . Endret 25. oktober 2018 av Muskath 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #33 Skrevet 25. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler dere å se denne lokalnyheten. Ha sexleketøy og privatliv klart. https://hnytt.no/2018/09/19/tror-mange-velger-ham-vekk-pa-grunn-av-navnet/ Anonymkode: a5cc2...342 Et godt eksempel på det jeg skrev om at leger med utenlandsk navn kan være født og oppvokst her, snakke flytene norsk og ikke være ekstrem islamist. Synd at ikke flere velger flinke, unge leger bare pga navnet. Anonymkode: 0df3f...ba2
herremann Skrevet 25. oktober 2018 #34 Skrevet 25. oktober 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: De siste årene har det begynt mange ikke vestlige leger på mitt legesenter og noen av de er muslimer og jeg ønsker ikke en muslimsk mannlig lege når jeg er etnisk norsk kvinne, er jeg rasist ? Anonymkode: 24e76...84b er viktig å huske at mannlige muslimer ikke kan/vil ha en en norsk kvinnelig lege, og de er ikke rasister. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #35 Skrevet 25. oktober 2018 Hvordan vet du at han er muslim? Og er problemet at han er mann eller mulig muslim? Anonymkode: c2f21...c2d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #36 Skrevet 25. oktober 2018 Altså, jeg vil ikke ha en sterkt religiøs person som lege uansett hudfarge og nasjonalitet. Vil overhodet ikke diskutere prevensjon og lignende med en tradisjonell katolikk eller muslim. Anonymkode: b4cd6...16a 1
Gjest Krampus Skrevet 25. oktober 2018 #37 Skrevet 25. oktober 2018 Min drømmelege er en gammel skrukkete mann med mange års erfaring som ikke vil snakke om hvordan jeg har det ellers og skape relasjon. Jeg liker leger som er rett på sak, ikke snakker unødvendig og som er skikkelig hyssingfarget og kjedelig. Gidder ikke søte jenter som er yngre enn meg og duller og bruker unødvendig mye tid på tomsnakk. Ikke spør meg hvordan hunden min har det når jeg kommer inn fordi rumpa mi blør liksom. Religion betyr ingenting om de ikke tar med seg religiøse fordommer på jobb.
TrekStar Skrevet 28. oktober 2018 #38 Skrevet 28. oktober 2018 On 10/25/2018 at 2:04 PM, AnonymBruker said: Du bruker rasisme feil. Vi er bare en menneskerase. Kjønn er ingen rase Anonymkode: 25f1b...8a6 Feil. Vi er ikke en menneskerase. Vi er ARTEN menneske, hvor det er flere RASER innenfor ARTEN menneske. At vi liksom menneske skal være en rase, er nonsense, og det er hva venstresiden, skolesystemet, og FN osv, vil ha en til å tro. Det er som å si at det bare finnes en rase med fugler, hvor dem skal kalles flyvende vesener. Eller at det bare finnes en hunderase, nemlig hunden. Hva er husky, hva er en bulldogg, hva er en labrador. Dem er RASER, ikke en egen ART, men dem stammer fra ARTEN vi kaller hund.
Bag Skrevet 28. oktober 2018 #39 Skrevet 28. oktober 2018 On 10/25/2018 at 10:29 AM, Million said: Legen min er asiatisk og snakker med aksent. Noen ganger litt vanskelig å forstå legen for enkelte steder er aksenten sterkere. Men det går som regel greit. Jeg liker legen veldig godt, og har ingenting i mot å gå til en ikke-etnisk norsk lege. Er veldig grei. Vanskelig å si om du er rasist. Jeg kan nemlig forstå hva du er litt motvillig til. Muslimske menn er jo kjent for å ha et kvinnesyn som ikke akkurat er positivt (kvinner skal dekke seg til, holde seg hjemme og føde barn, ikke snakke med andre menn etc) og det er litt ekkelt å sitte der fremfor en mann som med stor sannsynlighet har dette synet på deg som kvinne når du har et delikat problem å ta opp..... Du skriver "muslimske menn er kjent for". Veldig mye av dette er nok holdninger som fordomsfulle nordmenn plasserer på de uten at de har hevdet det selv. Jeg tror nok at du finner ganske lite av slike holdninger blant muslimske menn som er født og oppvokst i Norge og har gått gjennom et langt medisinstudie hvor flertallet av medstudentene var hunkjønn.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #40 Skrevet 28. oktober 2018 Langt de fleste leger har et profesjonelt forhold til jobben og blander ikke inn eget kjønn, religion, etikk og livsyn o.s.v. Så lenge legen gjør en god jobb synes jeg dermed dette er uvesentlig. Å ikke ville ha en muslimsk lege forteller mer om en selv enn om legen. Det samme med at en ikke vil ha en mannlig lege hvis man skal ha en GU. Begge deler er like tåpelig. Anonymkode: d373f...2a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå