AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 De siste årene har det begynt mange ikke vestlige leger på mitt legesenter og noen av de er muslimer og jeg ønsker ikke en muslimsk mannlig lege når jeg er etnisk norsk kvinne, er jeg rasist ? Anonymkode: 24e76...84b 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #3 Skrevet 25. oktober 2018 Glemte å skrive, at de norske legene ikke har ledig plass. Anonymkode: 24e76...84b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #4 Skrevet 25. oktober 2018 Akkurat nå, Vanlig fyr skrev: Ja. Ja, vel men jeg hadde ikke hatt noe problem om det var en muslimsk kvinnelig lege. Er jeg forsatt rasist ? Anonymkode: 24e76...84b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #5 Skrevet 25. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, vel men jeg hadde ikke hatt noe problem om det var en muslimsk kvinnelig lege. Er jeg forsatt rasist ? Anonymkode: 24e76...84b Å ønske kvinnelig lege er nok rasistisk det også i 2018. Sorry. Anonymkode: b0c3a...1bc 2
Gjest Vanlig fyr Skrevet 25. oktober 2018 #6 Skrevet 25. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, vel men jeg hadde ikke hatt noe problem om det var en muslimsk kvinnelig lege. Er jeg forsatt rasist ? Anonymkode: 24e76...84b Fordomsfull i alle fall. Du går til legen, ikke til en muslim. Legen min er homo (tror jeg) og han er først og fremst lege.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #7 Skrevet 25. oktober 2018 Du får prøve. Kan hende du blir positivt overrasket. Anonymkode: 49852...858
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #8 Skrevet 25. oktober 2018 2 minutter siden, Vanlig fyr skrev: Fordomsfull i alle fall. Du går til legen, ikke til en muslim. Legen min er homo (tror jeg) og han er først og fremst lege. Her sier du indirekte at homofili er noe å reagere på. Anonymkode: b0c3a...1bc 1
Gjest Vanlig fyr Skrevet 25. oktober 2018 #9 Skrevet 25. oktober 2018 Just now, AnonymBruker said: Her sier du indirekte at homofili er noe å reagere på. Anonymkode: b0c3a...1bc Nei.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #10 Skrevet 25. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her sier du indirekte at homofili er noe å reagere på. Anonymkode: b0c3a...1bc Anonymkode: 230b3...f9b 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #11 Skrevet 25. oktober 2018 5 minutter siden, Vanlig fyr skrev: Fordomsfull i alle fall. Du går til legen, ikke til en muslim. Legen min er homo (tror jeg) og han er først og fremst lege. Dårlig sammenligning, ingen kan noe for at de er homo men man kan selv velge å være muslim eller ikke, Anonymkode: 24e76...84b 6
Daria Skrevet 25. oktober 2018 #12 Skrevet 25. oktober 2018 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vel men jeg hadde ikke hatt noe problem om det var en muslimsk kvinnelig lege. Er jeg forsatt rasist ? Anonymkode: 24e76...84b Ville du synes det var greit med en mannlig lege hvis han var etnisk norsk? Så lenge vegringen din er primært knyttet til legens etnisitet (religionen hans vet du vel strengt tatt ikke noe om, du bare antar) er svaret fortsatt ja. Endret 25. oktober 2018 av Daria 1
Oppgitt78 Skrevet 25. oktober 2018 #13 Skrevet 25. oktober 2018 6 minutter siden, Vanlig fyr skrev: Legen min er homo (tror jeg) og han er først og fremst lege. Hvordan vet du dette? Hvisket han deg kjærlige/kinky hint i øret, når han gav deg en prostataundersøkelse...? Ts: du er ikke rasist, men bittelitt diskriminerende.
Horten Market Skrevet 25. oktober 2018 #14 Skrevet 25. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: De siste årene har det begynt mange ikke vestlige leger på mitt legesenter og noen av de er muslimer og jeg ønsker ikke en muslimsk mannlig lege når jeg er etnisk norsk kvinne, er jeg rasist ? Anonymkode: 24e76...84b Det kommer an på begrunnelsen din. Er du kvinnehater om du ønsker en mannlig lege? Hva er du om du ønsker en ung fremfor en eldre lege? Eller omvendt. Vi har preferanser og vi diskriminerer hele tiden, og det er legitimt. Personlig foretrekker jeg en kvinnelig samlivspartner, og da er altså menn helt utelukket. Det er også diskriminering. Så du må bare reflektere over hvorfor du mener som du gjør, og vurdere om holdningene dine er OK.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #15 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg er selv litt skeptisk til utenlandske navn, men det er fordi jeg har sittet i telefonen, og slitt med å forstå hva utenlandsk helsepersonell på sykehuset sa, i en kjempealvorlig situasjon. Anonymkode: 748da...b7d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #16 Skrevet 25. oktober 2018 Hvis legen forstår og prater norsk godt, og da mener jeg godt. Så er det helt greit. Jeg har jobbet så mye med utenlandske helsepersonell og det er bare slitsomt, og farlig. Så min lege må prate norsk veldig bra. Jeg ønsker ikke menn jeg heller. Har en mannlig lege nå, fikk ikke velge dengang. Men jeg er egentlig fornøyd med han. Man vet hva man har, men ikke hva man får. Derfor bytter jeg ikke. Jeg tenker det er helt greit å ha preferanser. Du er ikke rasist om det egentlig er mannen du ikke ønsker, når en kvinnelig muslim er greit. Anonymkode: f836b...b6f
Million Skrevet 25. oktober 2018 #17 Skrevet 25. oktober 2018 (endret) Legen min er asiatisk og snakker med aksent. Noen ganger litt vanskelig å forstå legen for enkelte steder er aksenten sterkere. Men det går som regel greit. Jeg liker legen veldig godt, og har ingenting i mot å gå til en ikke-etnisk norsk lege. Er veldig grei. Vanskelig å si om du er rasist. Jeg kan nemlig forstå hva du er litt motvillig til. Muslimske menn er jo kjent for å ha et kvinnesyn som ikke akkurat er positivt (kvinner skal dekke seg til, holde seg hjemme og føde barn, ikke snakke med andre menn etc) og det er litt ekkelt å sitte der fremfor en mann som med stor sannsynlighet har dette synet på deg som kvinne når du har et delikat problem å ta opp..... Endret 25. oktober 2018 av Million 8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #18 Skrevet 25. oktober 2018 Hadde ikke hatt en muslimsk lege. Anonymkode: b15f6...330 3
Gjest Vanlig fyr Skrevet 25. oktober 2018 #19 Skrevet 25. oktober 2018 8 minutter siden, Oppgitt78 said: Hvordan vet du dette? Hvisket han deg kjærlige/kinky hint i øret, når han gav deg en prostataundersøkelse...? Ts: du er ikke rasist, men bittelitt diskriminerende. Han ga meg en rimjob
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #20 Skrevet 25. oktober 2018 Du vet at muslim, altså islam, er en religion og ikke en etnisitet sant? Anonymkode: 230b3...f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå