Gå til innhold

Er 10 000kr mye for en vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller passe pris? 2 voksne og 2 små barn. 

Anonymkode: 90f3a...579

Skrevet

Hvis det er en god maskin så gjør ikke prisen mye. :) 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er mye.

• Liker 4
Skrevet

Altfor mye

Anonymkode: ba42e...02d

• Liker 4
Skrevet

Det er mye. 3-4000 er en helt grei maskin. 6-7000 da får du veldig bra kvalitet. Alt over det er merkenavn og tekniske finesser man aldri bruker likevel. 

Anonymkode: 50d51...64f

• Liker 8
Skrevet

kr. 10.000,- er selvsagt mye for en vaskemaskin. Du får vaskemaskiner langt under den prisen. Spørsmålet er heller om vaskemaskinen er verdt pengene? Det blir jo en helt annen diskuajon. Kan du legge ut link til hvilken vaskemaskin det er snakk om? Har selv en Miele som ble kjøpt for 15 år siden som kostet skjorta, men som også er kvalitet av en annen verden. Over tid har den vist seg å være en langt billigere investering enn de 4-5 billigmodellene til bestevenninnen gjennom samme perioden 😉

Anonymkode: 92752...a16

• Liker 4
Skrevet

Kjøp en fra Miele. Det er kongen av vaskemaskiner.

Anonymkode: c7e6a...a39

• Liker 3
Skrevet

Hvor lenge tenker du at den skal vare? Da finner du ut pris per år. Min mor har kjøpt vaskemaskin til ca 3000, og har byttet ofte. Fikk min for 4500 for 7 år siden. Så pris har kanskje av og til noe å si for hvor lenge de holder. Masse ekstra funksjoner som kanskje ikke trengs på dyre maskiner. Så tenk over hva du trenger og hvor lenge du tenker den skal holde. Noen merker er også kjent for å ha produkter som jevnt over holder bra. 

Skrevet

Jeg synes det er mye. 

Anonymkode: b8d10...d34

• Liker 2
Skrevet

Den har 12 kg kapasitet

Skrevet

Om den holder i 20 år... Nei. 

Jeg kjøpte vår i 2013 til 4000. Da var jeg og barnet mitt alene. Siden 2015 har maskinen vasket for 2 voksne og 4 barn. Den går non stop. Er kun 6 kg, og holder plenti. 

Merker det går akkurat når det kommer til dyner, men det er såpass sjeldent at vi klarer oss. 

Faktisk ikke tenkt tanken på at vi trenger ny maskin siden vi vasker i grupperinger og hadde ikke klart å fylle opp stort mer enn de 6 kiloene vi har. 

Liker ikke at tøy ligger lenge slik at flekker og merker setter seg. 

Barn 30 grader farget 

Voksen 30 grader farget 

Begge voksne og barn 30 grader hvit 

Alle 30 grader ull

Yttertøy og sko 30 garder 

Arbeidsklær voksne 40 grader

Farget 60 grader alle 

Farget håndkler 60 grader alle 

Hvit 60 grader alle 

Sengetøy ca. Hver 14 dag. 

Anonymkode: d5a25...b56

Skrevet

Ja, det er dyrt.

Anonymkode: 170b2...a32

Skrevet

Jeg tenker det er unødvendig å betale så mye når man får mer enn nok bra maskiner til halve prisen.

12 kg tøy krever stor plass å tørke på, evt. så må du ha tørketrommel med tilsvarende kapasitet. Regner med at du hadde skrevet det om det var vask og tørk i ett maskin. 

Dessuten er det greit å dele vasken etter om det er 40 eller 60, og også om det er finklær eller arbeidsklær. Da kan det ta litt tid før du får full maskin.

Anonymkode: b954d...347

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den har 12 kg kapasitet

12 kg??? Virkelig? Selv med 2 barn trenger dere ikke den kapasiteten. Jeg har 3 barn og har en vaskemaskin som tar 6 kg, og den har holdt greit, men ser at den kunne vært bitte litt større. Men det er sjelden man trenger over 7-8 kg kapasitet. Da må man ha enorme mengder med klær og vaske veldig sjeldent, ellers vil du vaske med halvfull maskin hele tiden. Og om du fyller maskinen helt så trenger su enorm kapasitet til å tørke tøy også.

Anonymkode: 59abe...060

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

12 kg??? Virkelig? Selv med 2 barn trenger dere ikke den kapasiteten. Jeg har 3 barn og har en vaskemaskin som tar 6 kg, og den har holdt greit, men ser at den kunne vært bitte litt større. Men det er sjelden man trenger over 7-8 kg kapasitet. Da må man ha enorme mengder med klær og vaske veldig sjeldent, ellers vil du vaske med halvfull maskin hele tiden. Og om du fyller maskinen helt så trenger su enorm kapasitet til å tørke tøy også.

Kan legge til at maskinen min ble kjøpt for 6000 kr for 15 år siden. husker jeg syns den var rådyr. Men så har den holdt utrolig bra da. Asko.

Skrevet

Vi kjøpte akkurat en Mile kombimaskin til 26 000, mye ja, men for oss var det verd det.

Anonymkode: aae10...26f

• Liker 3
Skrevet

I 2006 koster vår AEG 12000. Det er fortsatt verdt hver eneste krone.

Anonymkode: 40106...fd6

• Liker 2
Skrevet

Det er omtrent dobbelt så mye som jeg er villig til å betale for en vaskemaskin.

Har en Bosch som tar 8 kilo, og det er veldig sjelden den fylles til maks. Har hatt den i 8 år, og det er ingentong som tyder på at den kommer til å ryke med det første.

Anonymkode: 56e6f...46b

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:
12 kg??? Virkelig? Selv med 2 barn trenger dere ikke den kapasiteten. Anonymkode: 59abe...060

Da har en kanskje mulighet til å vaske dyner også? Det kan ikke jeg i min "vanlige".

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Vi kjøpte akkurat en Mile kombimaskin til 26 000, mye ja, men for oss var det verd det. Anonymkode: aae10...26f

Hva skjer når den ene delen går i stykker? Da har du ikke den andre heller hvis den må på rep? 

Anonymkode: e7d80...705

Skrevet (endret)

Vår kostet over 10`og tar 8 kilo vått tøy - 12 kilo tørt, har stor dør og 1600rpm på sentrifugen, jeg kan vaske enkeldyner uten problem og elsker maskinen for alle dens funksjoner. Jeg bruker for eksempel dampfunksjonen daglig, vasker jeans sjelden men på program for jeans, skjorter til oppfrisking på eget program - den er helt fantastisk! Vi er en stor familie og maskinen takler alt fra silke til kjeledressene uten problem. Den har vi nå hatt i snart tre år, den har aldri hikket! Garantiordningene er gode og ryker den blir den fikset hjemme hos oss.

Men, man Må ikke ha en miele maskin til 25`+ altså for å få rent tøy - og Miele har ikke (så vidt jeg vet) damp etc på sine maskiner - så for oss ble det avgjørende for å velge annet merke når min 17 år gamle miele skulle byttes ut.

Min første vaskemaskin var en AEG, den arvet jeg fra mine foreldre - den virket fortsatt når jeg kjøpte min miele når eldstemann var liten.. Da var den 26 år gammel.. :D

Endret av Carrot
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...