AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Hei! Jeg har lyst til å søke om ekstrastipendet for funksjonsnedsettelse for vårsemesteret. Jeg har nå en deltidsjobb hvor jeg merker at denne går sterkt utover mitt studie, men jeg må ha ekstra inntekt for å få hverdagen til å gå rundt. Har en kronisk sykdom, så det å få stipendet burde gå greit. Dette er mitt første semester med deltidsjobb, ettersom jeg trodde det var noe jeg var i stand til å ha ved siden av studiet. Mitt spørsmål handler om de endelige datoene for arbeid, som er 16. jan for vårsemesteret. Ettersom jeg har oppsigelsestid på jobben, må jeg i alle fall jobbe ut desember, og muligens inn i januar. Kan jeg jobbe fram til 15. jan uten at dette går utover ekstrastipendet? Anonymkode: adf9e...1f0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Noen som vet? Er litt skummelt å si opp jobben hvis jeg ikke får noe ekstra inn i mnd etter jul. TS Anonymkode: adf9e...1f0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 På 25.10.2018 den 9.13, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har lyst til å søke om ekstrastipendet for funksjonsnedsettelse for vårsemesteret. Jeg har nå en deltidsjobb hvor jeg merker at denne går sterkt utover mitt studie, men jeg må ha ekstra inntekt for å få hverdagen til å gå rundt. Har en kronisk sykdom, så det å få stipendet burde gå greit. Dette er mitt første semester med deltidsjobb, ettersom jeg trodde det var noe jeg var i stand til å ha ved siden av studiet. Mitt spørsmål handler om de endelige datoene for arbeid, som er 16. jan for vårsemesteret. Ettersom jeg har oppsigelsestid på jobben, må jeg i alle fall jobbe ut desember, og muligens inn i januar. Kan jeg jobbe fram til 15. jan uten at dette går utover ekstrastipendet? Anonymkode: adf9e...1f0 Kan du legge ut linker til dette stipendet? Kan du søke sykestipend også? Anonymkode: 7ca7b...1e3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 Ja, du kan jobbe frem til 15. januar. Hvis du jobber senere enn det faller stipendet bort for hele semesteret. Anonymkode: 9c275...4b1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du legge ut linker til dette stipendet? Kan du søke sykestipend også? Anonymkode: 7ca7b...1e3 Ekstrastipend: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Hvor-mye-kan-du-fa/Nye-stotteordninger-for-elever-og-studenter-med-nedsatt-funksjonsevne/Ekstra-stipend-/ Sykestipend: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Sykdom/ Ekstrastipendet er et stipend for de som kan studere, men ikke ha en jobb ved siden av. Sykestipendet gjelder aktiv sykdom som gjør deg studieufør. Anonymkode: adf9e...1f0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, du kan jobbe frem til 15. januar. Hvis du jobber senere enn det faller stipendet bort for hele semesteret. Anonymkode: 9c275...4b1 Tusen takk! Hvis jeg jobber i januar vil jeg få utbetalt lønn i februar. Vil ikke dette heller påvirke stipendet? Anonymkode: adf9e...1f0
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #7 Skrevet 27. oktober 2018 Ring Lånekassen, så får du vite helt sikkert. Anonymkode: 6425b...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå