AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Fikk feber tirsdag ettermiddag. Var hjemme i går. Ikke feber nå, men litt sløv på øynene og hoster veldig. Han sitter og spiller nå og slapper av, men hoster veldig. Anonymkode: 3a163...f2e
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #2 Skrevet 25. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fikk feber tirsdag ettermiddag. Var hjemme i går. Ikke feber nå, men litt sløv på øynene og hoster veldig. Han sitter og spiller nå og slapper av, men hoster veldig. Anonymkode: 3a163...f2e Ville absolutt holdt han hjemme ja. Anonymkode: dd083...f9d 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #3 Skrevet 25. oktober 2018 Det kommer an på barnets allmenntilstand og diverse. Jeg har ett barn som helt font kan reise på skolen med stygg hoste, uten at allmenntilstanden foruten hoste er dårlig. Men mitt andre barn er slik at sender jeg barnet på skole med stygg hoste, vet jeg at han er relativt dårligere dagen etter. Se an barnet, du kjenner barnet ditt best. Anonymkode: b764b...e30
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #4 Skrevet 25. oktober 2018 Om du kan (!) holde han hjemme...? Det var vel et dumt spørsmål for hvem skal nekte deg det, men håper det skyldes at du formulerte deg feil. Spørsmålet burde vel være; -bør jeg holde han hjemme? Og ja, det syns jeg du bør. Anonymkode: e4fa3...cc9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #5 Skrevet 25. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du kan (!) holde han hjemme...? Det var vel et dumt spørsmål for hvem skal nekte deg det, men håper det skyldes at du formulerte deg feil. Spørsmålet burde vel være; -bør jeg holde han hjemme? Og ja, det syns jeg du bør. Anonymkode: e4fa3...cc9 Jeg var usikker fordi jeg vil ikke holde barnet unødvendig hjemme. Barnet skal jo møte på skole så langt som det er mulig, i mangel på bedre ord. Anonymkode: 3a163...f2e
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #6 Skrevet 25. oktober 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var usikker fordi jeg vil ikke holde barnet unødvendig hjemme. Barnet skal jo møte på skole så langt som det er mulig, i mangel på bedre ord. Anonymkode: 3a163...f2e Forstår deg veldig godt. Lettere å ta fri i bhg. Men skolen har andre krav. Og høyere terskel før man holder barna hjemme. Og da er det ikke alltid like lett for oss foreldre og vite hva som er ok. Ville holdt han hjemme idag og se utover dagen hvirdan formen er og sendt på skolen imorgen om han blir bedre Anonymkode: 9fabd...b5b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #7 Skrevet 25. oktober 2018 Ja, synes du skal holde barnet hjemme. Hoste blir som regel forverret ved aktivitet også. Anonymkode: 55539...867
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #8 Skrevet 25. oktober 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var usikker fordi jeg vil ikke holde barnet unødvendig hjemme. Barnet skal jo møte på skole så langt som det er mulig, i mangel på bedre ord. Anonymkode: 3a163...f2e 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår deg veldig godt. Lettere å ta fri i bhg. Men skolen har andre krav. Og høyere terskel før man holder barna hjemme. Og da er det ikke alltid like lett for oss foreldre og vite hva som er ok. Ville holdt han hjemme idag og se utover dagen hvirdan formen er og sendt på skolen imorgen om han blir bedre Anonymkode: 9fabd...b5b På skolen skal de prestere, lære og bruke hodet. Hold da heller barnet hjemme fra skolen, enn det man ville gjort i barnehagen. Burde være lavere terskel på skolen, siden man vet barnet må være mer oppegående der, enn i barnehagen hvor barnet heller kunne sette seg ned og slappe av. Anonymkode: a4ae8...5e1
Hactar Skrevet 25. oktober 2018 #9 Skrevet 25. oktober 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: På skolen skal de prestere, lære og bruke hodet. Hold da heller barnet hjemme fra skolen, enn det man ville gjort i barnehagen. Burde være lavere terskel på skolen, siden man vet barnet må være mer oppegående der, enn i barnehagen hvor barnet heller kunne sette seg ned og slappe av. Anonymkode: a4ae8...5e1 Akkurat det er vel nokså individuelt. Ikke alle smårollinger som har evne til å roe ned ved behov, og det er gjerne lagt opp til mer utetid og fysisk aktivitet. Forutsetningen for at de kan være der, er at de er friske nok til å følge opplegget. På skolen kan du derimot eventuelt be barnet fritatt for gym ved behov, og det er lettere å avtale med barnet at han dropper de helt store fysiske utfoldelsene i friminuttene. I TS sin situasjon ville jeg holdt både skole- og barnehagebarn hjemme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå