Vilje Skrevet 22. mars 2005 #1 Skrevet 22. mars 2005 jeg blir ofte litt lei meg når jeg hører om par som skiller seg, har venninner som går inn og ut av spennende forhold, hele tiden "utskiftning". har selv kanskje litt naiv tro på at et forhold kan vare leeenge, ja, gjerne en livstid.... vet jo at det er flere kvinneguiden brukere som lever i lange og stabile forhold, og vil gjerne ha litt "solskinnshistorier" fra dere; hva har styrket forholdet deres? hvorfor blir dere hos hverandre? og sist men ikke minst - har dere troen på at to stykker kan holde sammen livet ut - til tross for ulikheter i bakgrunn og personlighet?
Gjest GreenSky Skrevet 22. mars 2005 #2 Skrevet 22. mars 2005 Jeg har vel egentlig mistet troen på det. Lengste forhold jeg hatt varte i 5 år, foresten.
Gjest Bellatrix Skrevet 22. mars 2005 #3 Skrevet 22. mars 2005 Det er trist når man hører om par som skiller lag. Men, ja, jeg har tro på livslang kjærlighet.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #4 Skrevet 22. mars 2005 JAAA, livslange forhold er mulig! Tror en veldig viktig forutsetning er å tro på det - og det er kanskje lettere for oss som har opplevd at foreldre, besteforeldre, tanter & onkler hadde harmoniske, flotte ekteskap. Men også skilsmissebarn kan helt klart unngå skilsmissefella, altså Mannen min og jeg er bestevenner, det finnes ingenting vi ikke kan snakke om. Og så har vi sluppet unna Mars&Venus-fella, tror den tar knekken på mange forhold. Menn og kvinner er aldeles ikke så ulike som mange synes å tro, og man har det mye bedre sammen hvis man ser hverandre som mennesker med unike egenskaper og interesser (ikke marsboer og venusboer, liksom). Tja, kunne sagt masse, masse, men har vel egentlig bare vært utrolig heldig! Åja - vi har vært sammen i elleve år, gift i sju.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #5 Skrevet 22. mars 2005 Med hard jobbing, disiplin og lave forventninger er det mulig. Men alt har sin pris.......
Gjest seroxata Skrevet 22. mars 2005 #6 Skrevet 22. mars 2005 jeg har iallefall mistet motet på den saken...
Mona Skrevet 22. mars 2005 #8 Skrevet 22. mars 2005 Så klart har jeg troen! Men jeg er ikke "gammel" selv og kan komme med en solskinnshistorie. Jeg har vært sammen med min kjære i 3 år, klart vi skal gifte oss og være sammen alltid
Arwen Skrevet 22. mars 2005 #9 Skrevet 22. mars 2005 Jeg har troen (selvfølgelig ) 7 år nå og "still going strong" Hver gang jeg ser mamma og pappa tenker jeg at det er godt det er mulig
Siri Skrevet 22. mars 2005 #10 Skrevet 22. mars 2005 Jeg har vært gift i snart ti år og lever lykkelig med min ektemann. Folk i vår vennekrets har skilt seg for mindre enn vi har kranglet om, men vi gir ikke opp om det kommer en dump i veien. Altfor mange tåler ikke motstand, da er det jo bare å gå fra hverandre. Altfor lett etter min mening. Tror folk virkelig at det ikke koster å leve sammen med et annet menneske i mange år? Det betaler seg ja, men det er klart det koster. Og det må man være villig til å betale. Og det er verd hvert minutt i den store sammenhengen.
Gjest Sukkerert Skrevet 22. mars 2005 #11 Skrevet 22. mars 2005 Denne solskinnshistorien kan du få. J eg er forlovet. Vi har vært sammen i 4, 5 år og er 21 år gamle. I tillegg til å elske hverandre høyt er vi bestekompiser. Forteller hverandre alt, finner på ting sammen, ler og tøyser, flørter med hverandre. Han er fantastisk på alle slags måter. Jeg føler ikke at vi må jobbe for å få forholdet til å fungere. Vi er hverandres støtte og store kjærlighet. Derimot tror jeg vi måttet jobbet for å fungere uten hverandre.
Ciara Skrevet 22. mars 2005 #12 Skrevet 22. mars 2005 Det er dessverre lett å bli desillusjonert! Men jeg tror det er viktig å huske på at selv om det er vanlig at par går fra hverandre, så behøver ikke det å bety at det samme kommer til å skje en selv. Det er 50% som skiller seg, men også 50% som holder sammen. Og har man begge lyst til å jobbe for forholdet og respekt for hverandre, så ser jeg ikke noen grunn til at det ikke skulle være mulig å holde sammen. Stå på!
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2005 #13 Skrevet 22. mars 2005 Det er trist når man hører om par som skiller lag. Men' date=' ja, jeg har tro på livslang kjærlighet.[/quote'] Eg også.. Utan trua, har ein ingenting..
Allianca Skrevet 23. mars 2005 #14 Skrevet 23. mars 2005 Selfølgelig! Det går jo mye på innstilling også dette her. Hvis begge vil få det til å vare, så er forutsetningene for å holde sammen gode. Selv er gift med kjæresten min gjennom 5år. Vi har det fortsatt helt topp!!
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #15 Skrevet 23. mars 2005 Jeg er vel en av dem som hadde mistet fullstendig troen på et langt og lykkelig forhold. Har flere lange forhold bak meg, og etter noen år har alle endt opp på samme måten..Man går lei, man krangler og forstår ikke hverandre osv..Man sitter til slutt igjen med følelsen at man har det bedre alene.. Slik var alså min tankegang for knapt 3 år siden. Jeg var enslig med enherlig sønn og vi klarte oss utmerket alene. Men så dukket det alså opp en mann som forandret mitt syn. Vi er samboere i dag og jeg er gravid i 4 mnd. Min samboer har også en gutt som er like gammel som min sønn. Det har ikke alltid vært like rosenrødt..De to guttene var endel i tottene på hverandre og min sønn ville helst ha mamma helt for seg selv..Men vi har gitt det tid, og i dag har vi det utmerket. De to guttene er hos oss hallparten av tiden og er like avhengige av hverandre som tvillinger..De krangler nesten aldri og er kjempe gode mot hverandre..Min samboer og jeg har samme humor, samme interesser og samme mål i livet... For første gang føler jeg at jeg har truffet en mann som jeg er helt på bølgelengde med. Han aksepterer meg med de dårlige sidene jeg har og han får frem det beste i meg. Han drar meg opp hvis jeg er langt nede.. Så den dag i dag tror jeg faktisk det er mulig å være lykkelig i et langt forhold og leve sammen resten av livet.. Klem fra Kine.
Gjest Leola Skrevet 23. mars 2005 #16 Skrevet 23. mars 2005 Har vært sammen med mannen min i 15 år - vi er ikke bare elskere - vi er bestevenner - noe jeg tror er uhyre viktig i et forhold. Jeg vet at vi skal bli gamle sammen - vi har faktisk allerede lagt planer for pensjonist-tilværelsen vår
Gjest MrsL Skrevet 23. mars 2005 #17 Skrevet 23. mars 2005 Jeg ser på mien foreldre og min manns foreldre som er gifte etter 35 og 37 års ekteskap, og vet at vi også skal klare det
*Lene* Skrevet 23. mars 2005 #18 Skrevet 23. mars 2005 Jeg har troen på det, selv etter 2 mislykkede samboerskap som varte hhv 7 år og 3 år. Nå er jeg gift, og har vært det snart 1 år. (vært sammen i 2 1/2) Jeg har virkelig troen på at vi kommer til å holde sammen resten av livet, så lenge vi klarer å opprettholde respekten, tilliten, vise hverandre kjærlighet, finne på ting og snakke sammen. So fare, so good
Arkana Skrevet 23. mars 2005 #19 Skrevet 23. mars 2005 Jeg har tro på at et forhold kan vare livet ut ja. Vi har vært sammen snart 6 år, det er oss to resten av livet. Hva som holder oss sammen er nok mange ting, vi er for det første svært like (og alle undersøkelser tilsier at like barn leker best), det fører til at vi har samme interesser, vi er enige om det meste (og dermed ikke har behov for å krangle) osv. Det viktigste er vel at vi har samme syn på livet, samme grunnverdier og samme mål. Et livsvarig forhold kommer ikke av seg selv, man må jobbe for det og jeg tror visse elementære ting må være på plass.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #20 Skrevet 23. mars 2005 Til sukkerert Sånn hadde jeg også det når jeg var 21.. men han er min ex nå.. Ikke mange forhold som begynner så tidlig varer stort mer enn maks ti år. Man endrer seg utrolig mye til man blir noen og tjue, og da ofte i ulike retninger... dessverre... Så solskinnshistorien din vil nok få skyer den også etterhvert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå