AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #1 Skrevet 24. oktober 2018 Finnes det en form for fobi mot fedme? At jeg som person er mer skeptiske til veldig overvektige personer enn andre personer? Ala islamofobi, bare fedmefobi? At jeg ikke misliker alle fete, men generelt sett er skeptiske til fete mennesker? For jeg vet det er skammelig (og derfor jeg bruker AB) men jeg skjønner ikke hvordan normalt voksne mennesker kan la seg selv forfalle på en slik måte at de veier dobbelt så mye som de burde. Er det bare jeg som mangler kunnskap eller er det en faktisk fobi? Anonymkode: d1a1c...3ff
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #2 Skrevet 24. oktober 2018 Nei det finnes ikke. Du mangler kunnskap, innsikt og har et douchebag menneskesyn bare Anonymkode: 137ef...877 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #3 Skrevet 24. oktober 2018 En fobi er en lammende angst. Så nei, du har nok ikke en fobi. Anonymkode: 3d662...d62 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 Ingen fobi, bare idioti. Anonymkode: 81181...579 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: At jeg ikke misliker alle fete, men generelt sett er skeptiske til fete mennesker? Hvordan er dette fobi? Anonymkode: 0b427...ccf 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det en form for fobi mot fedme? At jeg som person er mer skeptiske til veldig overvektige personer enn andre personer? Ala islamofobi, bare fedmefobi? At jeg ikke misliker alle fete, men generelt sett er skeptiske til fete mennesker? For jeg vet det er skammelig (og derfor jeg bruker AB) men jeg skjønner ikke hvordan normalt voksne mennesker kan la seg selv forfalle på en slik måte at de veier dobbelt så mye som de burde. Er det bare jeg som mangler kunnskap eller er det en faktisk fobi? Anonymkode: d1a1c...3ff Om det ikke er det, blir det det sikkert. I 2018 er alt mulig, så det er nok snart en fobi. Anonymkode: de1b9...4db
Chablis Skrevet 24. oktober 2018 #7 Skrevet 24. oktober 2018 Det finnes en anerkjent fobi for tallet fire, og når det skal være en "godkjent" fobi så synes jeg det er rart at ikke dette skal godkjennes også. Et raskt Googlesøk gir begrepet fettfobi men i 2012 som artikkelen var skrevet så var det ikke noen konkret fobi, ennå. Dere andre som skriver piss, har dere fobi mot folkeskikk og respekt? Hun spør er legitimt spørsmål, og sier ingenting om at hun går ned å rakker ned på andre pga denne fobien!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #8 Skrevet 24. oktober 2018 3 minutter siden, Tipptoppi skrev: Dere andre som skriver piss, har dere fobi mot folkeskikk og respekt? Nei, tvert i mot. Men virker som at ts har dét. Anonymkode: 137ef...877
Chablis Skrevet 24. oktober 2018 #9 Skrevet 24. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, tvert i mot. Men virker som at ts har dét. Anonymkode: 137ef...877 Hvordan da? Etter hva jeg kan se sier ikke ts noe som helst om at hen viser denne fobien til andre. Og ts er faktisk såpass reflektert at hen anerkjenner at dette er ts sitt problem og ikke den overvektige.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #10 Skrevet 24. oktober 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det en form for fobi mot fedme? At jeg som person er mer skeptiske til veldig overvektige personer enn andre personer? Ala islamofobi, bare fedmefobi? At jeg ikke misliker alle fete, men generelt sett er skeptiske til fete mennesker? For jeg vet det er skammelig (og derfor jeg bruker AB) men jeg skjønner ikke hvordan normalt voksne mennesker kan la seg selv forfalle på en slik måte at de veier dobbelt så mye som de burde. Er det bare jeg som mangler kunnskap eller er det en faktisk fobi? Anonymkode: d1a1c...3ff Kan du forklare nærmere? Hvordan skeptisk er du? Føler du deg utrygg når du er sammen med overvektige mennesker? Anonymkode: 6ddda...c64
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #11 Skrevet 24. oktober 2018 Du har ikke fobi for overvektige, men fordommer. Anonymkode: 7ff48...c77 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #12 Skrevet 24. oktober 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det en form for fobi mot fedme? At jeg som person er mer skeptiske til veldig overvektige personer enn andre personer? Ala islamofobi, bare fedmefobi? At jeg ikke misliker alle fete, men generelt sett er skeptiske til fete mennesker? For jeg vet det er skammelig (og derfor jeg bruker AB) men jeg skjønner ikke hvordan normalt voksne mennesker kan la seg selv forfalle på en slik måte at de veier dobbelt så mye som de burde. Er det bare jeg som mangler kunnskap eller er det en faktisk fobi? Anonymkode: d1a1c...3ff Du vet at noen legger kraftig på seg grunnet spiseforstyrrelser, medisiner, sykdommer og annet? Anonymkode: 6ddda...c64 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #13 Skrevet 24. oktober 2018 Angst for mat og fedme er jo anoreksi, så kanskje fobi for fedme er en kvasi-anorektiker da. Anonymkode: 2f0dd...87b 1
Oddy Skrevet 25. oktober 2018 #14 Skrevet 25. oktober 2018 Dette er vel ikke en fobi men mer fordommer?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #15 Skrevet 26. oktober 2018 Det finnes forskning som viser at mange reagerer likt på mennesker som er kraftig overvektige og mennesker som er syke. Man prøver instinktivt å ikke komme for nær dem. Siden noen sykdommer fører til kraftig overvekt er det kanskje ikke så irrasjonelt som det kan synes. Anonymkode: fefed...482
herzeleid Skrevet 27. oktober 2018 #16 Skrevet 27. oktober 2018 Det er nok ingen fobi, og det meste "fobier" som slenges rundt i dagligtalen og i diskusjoner er nok ikke fobier, men heller hendige merkelapper en kan bruke for å diskreditere en meningsmotstander. I stede for å forholde seg til motstanderens argumenter kan en påstå denne sitter med "fobier", som per definisjon er irrasjonelle, og dermed slipper man argumentene. Dette har blitt brukt lenge, men har nok i stadig større grad mistet effekten.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #17 Skrevet 29. oktober 2018 På 25.10.2018 den 0.57, AnonymBruker skrev: jeg skjønner ikke hvordan normalt voksne mennesker kan la seg selv forfalle på en slik måte at de veier dobbelt så mye som de burde. Nei, enkle personer klarer nok ikke å skjønne at det kan skyldes gener eller funksjonshemminger, ikke bare egne valg Anonymkode: cebc4...473
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå