Gå til innhold

Cipralex og alkohol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat begynt på cipralex for en stund siden, og jeg har hørt veldig mye forskjellig om å drikke alkohol mens man går fast på denne medisinen. Jeg tar 20mg om dagen hvis det har noe å si. 

Regner med at jeg må gå på det en ganske god stund, så derfor jeg vil høre andres erfaring eller kunnskap om dette. 

Anonymkode: 28d76...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egen erfaring er at mitt alkoholforbruk gikk ned etter og ha startet på Cipralex, så skjønner jo nå at mitt forbruk var relatert til den depresjonen og angsten jeg har, typisk tok en Cognac på kvelden før jeg skulle legge meg for og slippe tankespinn, det behovet er ikke der lenger   

Anonymkode: eda9f...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør være veldig forsiktig med alkohol når du går på cipralex, spesielt i begynnelsen. Det er ganske vanlig at man reagerer annerledes på alkohol enn før man begynte med medisin, feks at man tåler mye mindre. Men tenker at det bare er å prøve seg litt fram, bare vær forsiktig med mengdene. 

Anonymkode: 456f1...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tålte ingenting og ble litt gal. Ekstrem emosjonell, hisset meg opp over ting, «hoppet» på mannfolk for sex..( Og pleier å kun sitte stille og småprate litt når jeg drikker ellers..,)

Jeg droppet heller alkoholen. Vær forsiktig med mengden ihvetfall..

Anonymkode: b92ee...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen med en alvorlig psykisk lidelse bør drikke alkohol, medisiner eller ikke. Det er sykdommen som er hovedproblemet.

Men hvis man trenger vedlikeholdsbehandling resten av livet skjønner jeg at det er trist å aldri kunne drikke. For å sitere utallig helsepersonell jeg har diskutert dette med, vær forsiktig, ikke drikk deg drita og prøv deg eventuelt rolig fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tålte ingenting og ble litt gal. Ekstrem emosjonell, hisset meg opp over ting, «hoppet» på mannfolk for sex..( Og pleier å kun sitte stille og småprate litt når jeg drikker ellers..,)

Jeg droppet heller alkoholen. Vær forsiktig med mengden ihvetfall..

Har du vært utredet for bipolar lidelse? Dette er hypomani/mani, legemiddel/substansutløst.

Endret av isw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, isw skrev:

Har du vært utredet for bipolar lidelse? Dette er hypomani/mani, legemiddel/substansutløst.

Nei, psykologen mente jeg hadde moderat depresjon. Gikk kun på antidepressiva i noen måneder, hadde en vanskelig fase av diverse grunner. Men nå går jo alt bra uten hjelp så tror ikke jeg er bipolar, er hverken depressiv eller manisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS.

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller apotek.

Vennlig hilsen

Edie, adm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...