Gå til innhold

Svigerfar driver med underslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig i at de bør skilles og dele boet, men til din svigerfars forsvar har det jo vært utgifter i forbindelse med leiligheten, så det er ikke urimelig at hun må betale sin del selv om hun har boutgifter på sykehjem. Dog ikke uten å vise til de faktiske utgifter. Slik er dessverre reglene.

Kan ikke fatte at han har gitt smykkene til sin nye samboer, dette hadde jeg krev tilbake. Det er tyveri.... 

Det er nok vondt å se han forlater sin kone slik, men det har nok heller ikke vært lett å leve med en syk kone i 30 år heller. Olav Thon var gift i alle år med sin demente kone, men lever likevel på 30 året med samboer. Han valgte ikke å skille seg, og de hadde heller ikke barn.

Jeg hadde nok unnet min far å finne lykken på ny, men hadde ikke akseptert en slik fremgangsmåte som Ts beskriver. Håper dere får ordnet opp og får tatt vare på din svigermors rettigheter. Jeg skjønner at fremgangsmåten er vond å svelge og hadde nok blitt sint og skuffet. 

Anonymkode: ada31...a35

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kommentar til dette med å kreve skilsmisse: For mange eldre er skilsmisse en utenkelig tanke. De lovte hverandre evig troskap den dagen de giftet seg, og ønsker ikke å bryte dette selv om samlivet på alle måter er over. Jeg kjenner personlig til flere par som lever helt separate liv - også med nye partnere - men som likevel forblir gift. Jeg kjenner også til flere tilfeller, der den ene ektefellen er dement eller tilsvarende, og hvor den andre parten har en ny "venn"/"venninne" (det kalles alltid det, når gamle får kjæreste 😊). Skilsmisse er likevel ikke et tema.

Poenget mitt er at jeg synes dere skal være helt sikre på at svigermor faktisk ville samtykket i skilsmissen, dersom hun var i stand til å samtykke. Det handler om å ha respekt for mennesket, selv om hun ikke lenger kan mene noe om det.

Skrevet

Når svigermoren din dør, kan svigerfaren din fritt bruke opp alle pengene (såfremt han sitter i uskiftet bo).

Han er utro etter definisjonen av utroskap. Men jeg synes ikke han skal fordømmes for det. Det virker som alt håp er ute for svigermoren din. Da skal han få leve litt. Han har tross alt holdt ut i 30 år med en dement partner. Tenk så mye han har forsaket. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...