AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #1 Skrevet 24. oktober 2018 Hei, håper noen kan svare meg på dette. 😊 Jeg har nylig tatt en bachelor i barnevern, og jobber som assistent på SFO. Kan jeg nå kreve høyere lønn? Hvis ikke, hvordan kan jeg ta det opp med sjefen for å forhandle om lønn? mvh kvinne 25. Anonymkode: d0ddd...7ce
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #2 Skrevet 24. oktober 2018 Du får lønn tilsvarende den stilling du er ansatt som. Anonymkode: 27823...07f 5
Bondenisse Skrevet 24. oktober 2018 #3 Skrevet 24. oktober 2018 Vil tro nei. Jeg jobber som tilkallingsvikar på en skole. Har master så lærertimene har jeg lønn som lektor, men sfo-timene har jeg asistentlønn
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, håper noen kan svare meg på dette. 😊 Jeg har nylig tatt en bachelor i barnevern, og jobber som assistent på SFO. Kan jeg nå kreve høyere lønn? Hvis ikke, hvordan kan jeg ta det opp med sjefen for å forhandle om lønn? mvh kvinne 25. Anonymkode: d0ddd...7ce Ja, det kan du tro. Da trenger jo ingen med høyere utdannelse tenke på å få seg jobb andre steder enn i kassa på Rema, lønnen er jo den samme. Du får lønn etter stillingsbenevnelsen, ansinitet og lønnsstigen for stillingen du er ansatt i. Kommunene har knapt med penger og kan ikke lønne eller ansette folk som tror de skal få topplønn på sfo. Hva lærer folk på 25. år om samfunnet og samfunnsøkonomi i dag? Ingenting, eller? Anonymkode: d4a73...ea8 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 Du får lønn etter stillingstittel ++, ikke utdannelse. Basic kunnskap. Anonymkode: 45d6b...134
vaarinn Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det kan du tro. Da trenger jo ingen med høyere utdannelse tenke på å få seg jobb andre steder enn i kassa på Rema, lønnen er jo den samme. Du får lønn etter stillingsbenevnelsen, ansinitet og lønnsstigen for stillingen du er ansatt i. Kommunene har knapt med penger og kan ikke lønne eller ansette folk som tror de skal få topplønn på sfo. Hva lærer folk på 25. år om samfunnet og samfunnsøkonomi i dag? Ingenting, eller? Anonymkode: d4a73...ea8 Skjønner selvfølgelig det, men SFO er da ikke det samme som en butikkjobb, og jeg synes det er bra at det jobber flere med høyere - om i det hele tatt, utdanning på SFO (og forsåvidt skole) da vi omgås barn like mye som f.eks lærere. Synes kommentaren din var unødvendig. Jeg spurte bare om jeg faktisk KAN kreve høyere lønn, og om ikke, hvordan jeg kan snakke med sjefen om det. Ansiennitet har jeg også. TS 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #7 Skrevet 24. oktober 2018 Kan få høyere lønn ved relevant utdannelse jo. Også normalt å få høyere lønn i det offentlige ved f.eks fagbrev selv om fagbrevet ikke er relevant for stillingen. Hør med sjefen. Ikke noe galt med å gå i lønnsforhandlinger. Menn er gjerne flinkere til slikt. Tror ikke du kan forvente deg noe bachelorlønn, men litt høyere er det sikkert rom for. Anonymkode: be64b...14c 3
vaarinn Skrevet 24. oktober 2018 #8 Skrevet 24. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan få høyere lønn ved relevant utdannelse jo. Også normalt å få høyere lønn i det offentlige ved f.eks fagbrev selv om fagbrevet ikke er relevant for stillingen. Hør med sjefen. Ikke noe galt med å gå i lønnsforhandlinger. Menn er gjerne flinkere til slikt. Tror ikke du kan forvente deg noe bachelorlønn, men litt høyere er det sikkert rom for. Anonymkode: be64b...14c Takk for svar, skal snakke med sjefen og evt tillitsvalgt, så får jeg håpe på det beste. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #9 Skrevet 24. oktober 2018 Litt morsomt at det eneste svaret du takket for er det svaret du ønsket 🤣 Anonymkode: 27823...07f 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #10 Skrevet 25. oktober 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt morsomt at det eneste svaret du takket for er det svaret du ønsket 🤣 Anonymkode: 27823...07f Takker jo for svar man synes er hjelpsomme. Ikke overdramatiser nå... Anonymkode: cec3a...7eb 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #11 Skrevet 25. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, håper noen kan svare meg på dette. 😊 Jeg har nylig tatt en bachelor i barnevern, og jobber som assistent på SFO. Kan jeg nå kreve høyere lønn? Hvis ikke, hvordan kan jeg ta det opp med sjefen for å forhandle om lønn? mvh kvinne 25. Anonymkode: d0ddd...7ce Hvorfor i all verden jobber du som assistent på SFO med en treårig høyskoleutdanning? Anonymkode: c6fdd...c97 1
vaarinn Skrevet 25. oktober 2018 #12 Skrevet 25. oktober 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor i all verden jobber du som assistent på SFO med en treårig høyskoleutdanning? Anonymkode: c6fdd...c97 Jeg har nettopp blitt ferdig med bachelor, har jobbet i butikk under studie, og søker nå mer relevante jobber. Til nå har jeg kun fått denne jobben på SFO, og er glad jeg får mer erfaring med barn.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #13 Skrevet 25. oktober 2018 På skolen jeg jobber på, får man mer lønn etter utdanning, så lenge den er noenlunde relevant (noe din utdanning absolutt er!) Anonymkode: dd72a...594
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #14 Skrevet 25. oktober 2018 Det du kan gjøre i forhandlinger er å sannsynliggjøre at utdanningen din gir et ekstra bidrag til arbeidsplassen. En relevant utdanning vil i så tilfelle nesten bestandig være et godt forhandlingskort. Jeg har selv gjort det i en kommunal ingeniørstilling. Jeg har master, mens stillingen i utgangspunktet krevde en bachelor. Fordi min master var relevant, og jeg brukte denne kompetansen i stillingen, gikk jeg opp i lønn. I mitt tilfelle kunne jeg også argumentere med at jeg hadde kompetanse innen et område hvor kommunen ellers måtte kjøpt tjenester, så det innebar også en viss besparing. Det er kanskje ikke så aktuelt for deg, men du vil trolig kunne brukes i innledende vurderinger dersom det er snakk om bekymring omkring enkelte barn? Trolig vil du dessuten kunne kommunisere bedre overfor barnevernet enn andre på jobben din, slik at de vil ha nytte av kompetansen din hvis noe skal meldes inn. Anonymkode: 17cdc...235
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #15 Skrevet 25. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det du kan gjøre i forhandlinger er å sannsynliggjøre at utdanningen din gir et ekstra bidrag til arbeidsplassen. En relevant utdanning vil i så tilfelle nesten bestandig være et godt forhandlingskort. Jeg har selv gjort det i en kommunal ingeniørstilling. Jeg har master, mens stillingen i utgangspunktet krevde en bachelor. Fordi min master var relevant, og jeg brukte denne kompetansen i stillingen, gikk jeg opp i lønn. I mitt tilfelle kunne jeg også argumentere med at jeg hadde kompetanse innen et område hvor kommunen ellers måtte kjøpt tjenester, så det innebar også en viss besparing. Det er kanskje ikke så aktuelt for deg, men du vil trolig kunne brukes i innledende vurderinger dersom det er snakk om bekymring omkring enkelte barn? Trolig vil du dessuten kunne kommunisere bedre overfor barnevernet enn andre på jobben din, slik at de vil ha nytte av kompetansen din hvis noe skal meldes inn. Anonymkode: 17cdc...235 Jeg leste nettopp «kommunal interiørstilling» 😂 Anonymkode: 66332...21a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #16 Skrevet 25. oktober 2018 Som assistent eller tilkalingsvikar har du lite å stille opp med desverre. Du kan oftest ikke kreve noen ting, med mindre du har fast ansettelse. Da kan du begynne å kreve lønn etter utdannelse. Men det er litt forskjell på hvor, ettersom kommuner har forskjellige avtaler. Har selv vært ansatt som barne og ungdomsarbeider, og fått lønn deretter. Selv om jeg også er barnevernspedagog. Helt greit for meg, da det ikke er snakk om mange kronene i forskjell og med tanke på at det kreves en god del mer av pedagog. Hvis de har stort behov for folk, kan du altids spørre ja. Noen ganger får du nei og andre ja. Har selv fått lønn som pedagog når jeg var vikar et par steder fordi dem rekna med jeg fant noe annet hvis ikke. Anonymkode: 8ae2c...c2e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #17 Skrevet 26. oktober 2018 På 25.10.2018 den 0.14, AnonymBruker skrev: Hei, håper noen kan svare meg på dette. 😊 Jeg har nylig tatt en bachelor i barnevern, og jobber som assistent på SFO. Kan jeg nå kreve høyere lønn? Hvis ikke, hvordan kan jeg ta det opp med sjefen for å forhandle om lønn? mvh kvinne 25. Anonymkode: d0ddd...7ce Mannen min er utdannet faglærer og jobber som assistent i skole og SFO. Han får lønn som barne- og ungdomsarbeider. Det er vanlig praksis i vår kommune. Anonymkode: 41b46...f3c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå