Gå til innhold

Fremdeles ikke fått resept

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. På tirsdag var jeg hos legen, som sa at jeg har fått betennelse i hælen, og at jeg skulle ta betennelsesdempende som han skulle skrive ut resept på. Nesten to døgn senere har jeg fremdeles ikke fått resepten, til tross for at jeg har ringt legekontoret to ganger.

Legen var ikke fastlegen min, da jeg for tiden står uten siden min plutselig sluttet. Forøvrig var han nesten en time forsinket og jeg skjønner jo at han derfor kan være stresset og har mye å gjøre, men jeg har så vondt i foten og klarer nesten ikke legge vekt på den ☹️

Skal jeg bare ringe igjen klokken 8 i morgen?

Anonymkode: f7df4...b3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det må du gjøre 

Anonymkode: 9c3ca...225

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke E-resept som kommer direkte til apoteket? Har du sjekket på apotek?

Anonymkode: 67961...2af

• Liker 6
Skrevet

Du kan midlertidig kjøpe en ibux gel.
Vil kanskje dempe smertene litt 

• Liker 2
Skrevet

Har du sjekket helsenorge ("legemidler")? Hvis du ikke allerede vet det, så kommer ikke nødvendigvis den nyeste medisinen øverst, så du må bla gjennom hele listen for å sjekke om resepten er kommet. Hvis ikke, ring kl. 8 i morgen :) 

Anonymkode: 65785...b2e

• Liker 2
Skrevet

PS: Føler med deg. Har hatt det selv! Måtte få kortisonsprøyter og trykkbølgebehandling da jeg fortsatt ikke kunne gå etter 4 mnd 😕

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dro på apoteket på tirsdags ettermiddag, og de hadde ikke fått inn noen resept. Så ringte jeg både på morgenen og formiddagen i går, og da sa helsesekretæren at resepten ikke var sendt til apoteket.

Har du sjekket helsenorge ("legemidler")? Hvis du ikke allerede vet det, så kommer ikke nødvendigvis den nyeste medisinen øverst, så du må bla gjennom hele listen for å sjekke om resepten er kommet. Hvis ikke, ring kl. 8 i morgen :) 

Jeg sjekket nå, og den ligger plutselig der. Skulle få SMS når den var sendt, men det fikk jeg ikke. Da skal jeg få hentet den så fort som mulig i morgen tidlig.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PS: Føler med deg. Har hatt det selv! Måtte få kortisonsprøyter og trykkbølgebehandling da jeg fortsatt ikke kunne gå etter 4 mnd 😕

Ånei, kortisonsprøyte er nettopp det jeg prøver å unngå 😅 har tatt det før, og det er det vondeste jeg noen gang har vært med på! Får håpe det fungerer med den betennelsesdempende (Arthrotec) 😅

Skrevet

Jeg sjekket nå, og den ligger plutselig der. Skulle få SMS når den var sendt, men det fikk jeg ikke. Da skal jeg få hentet den så fort som mulig i morgen tidlig.

Så bra at du har fått klarhet i det. Jeg har hatt samme problem med hælen to ganger, og andre gangen fikk jeg anbefalt øvelser av fysioterapeut. De hjalp veldig godt!

Jeg brukte den Tåhev-øvelsen som er vist her  

Den er anbefalt hvis man har plantar fasciit / hælspore, nå vet jeg ikke om det er det du har. :) 

God bedring!

• Liker 1
Skrevet

Ring på nytt, og så kan du ev. kjøpe selv, mens du venter.

Det legen skulle skrive ut var vel sikkert Vimovo (Naproxen og Esomeprazol), Naproxen/Proxan, Ibux, eller Voltaren. 

Uten resept får du kjøpt Voltarol/ Voltarol Forte gel (lokalbehandling eller tabletter) Ibux (lokal og tab.) og Naproxen/Proxan (Proxan har nå fått markedsføring til å selge reseptfritt til andre smerter enn menstruasjonssmerter, så det får du også kjøpt).

Bare vær obs på at ved ev. astma, magesår, blodfortynnende medisiner eller enkelte blodtrykksmedisiner, så skal en være forsiktig med NSAID's. 

Anonymkode: dc58d...b3e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring på nytt, og så kan du ev. kjøpe selv, mens du venter.

Det legen skulle skrive ut var vel sikkert Vimovo (Naproxen og Esomeprazol), Naproxen/Proxan, Ibux, eller Voltaren. 

Uten resept får du kjøpt Voltarol/ Voltarol Forte gel (lokalbehandling eller tabletter) Ibux (lokal og tab.) og Naproxen/Proxan (Proxan har nå fått markedsføring til å selge reseptfritt til andre smerter enn menstruasjonssmerter, så det får du også kjøpt).

Bare vær obs på at ved ev. astma, magesår, blodfortynnende medisiner eller enkelte blodtrykksmedisiner, så skal en være forsiktig med NSAID's. 

Nei, noe som heter Arthrotec :) 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eresepter går ikke direkte til apoteket. De blir lagt inn i reseptformidleren, og finnes tilgjengelig for både apotek, leger og pasient på helsenorge.no 

Denne legen må da være over evne sløv som ikke har klart å legge inn resepten som avtalt. 

Anonymkode: 73d08...1b2

Skrevet

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, noe som heter Arthrotec :) 

Så det nå. :) Lik Voltaren. En medisin som brukes mot gikt stort sett. Den funker nok greit mot betennelsen over litt tid, men hvis du har sterke smerter, så tror jeg ikke du skal ha for store forhåpninger til bedring med en gang, men du har fått flere gode råd her som du kan følge. God bedring! 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eresepter går ikke direkte til apoteket. De blir lagt inn i reseptformidleren, og finnes tilgjengelig for både apotek, leger og pasient på helsenorge.no 

Denne legen må da være over evne sløv som ikke har klart å legge inn resepten som avtalt. 

Så de går en omvei altså. Jeg henter på apotek rett ved siden av legekontoret rett etter legetimen. Rask og effektiv lege jeg har antakelig :) 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller travel legevakt, hvor ting kan skje.... Leger er mennesker, og ting kan glemmes... De fleste er født mennesker og er ikke feilfrie. I tillegg kan systemet henge, men legen ser ikke det før pasienten purrer, eller de er ferdig med andre pas. 

De fleste pasienter, som klarer å lage innlegg på diverse forum, klarer også å tenke seg frem til at de må ringe hvis resept ikke har gått gjennom, så blir det løst med en gang...

Man MÅ IKKE gjøre ting vanskeligere enn de er....

Anonymkode: 74420...286

Skrevet

Så de går en omvei altså. Jeg henter på apotek rett ved siden av legekontoret rett etter legetimen. Rask og effektiv lege jeg har antakelig :) 

Det blir lagt direkte inn til reseptformidler, og vil da være tilgjengelig hos alle apotek og være synlig på HelseNorge. Vil ikke kalle det en omvei akkurat. 😁 Den skal være tilgjengelig så og si med en gang etter legen har godkjent og skrevet under på den. 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rask og rask... i noen tilfeller bruker systemet opp mot 20 minutter å kjøre gjennom en resept. Det har ingenting å sinat legekontoret er rett ved siden av..... det er data som blir sendt, ikke brev med bud til naboen..

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du har fått klarhet i det. Jeg har hatt samme problem med hælen to ganger, og andre gangen fikk jeg anbefalt øvelser av fysioterapeut. De hjalp veldig godt!

Jeg brukte den Tåhev-øvelsen som er vist her  

Den er anbefalt hvis man har plantar fasciit / hælspore, nå vet jeg ikke om det er det du har. :) 

God bedring!

Takk for svar og tips! Jeg vet ikke om det er plantar fascitt jeg har. Ifølge google sitter det under hælen, mens jeg har smerter og hevelse på siden av ankelen, akkurat ved kulen på yttersiden. Jeg skal ta det opp med fysioterapeuten min allikevel :)

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sløv tror jeg nok ikke han var, bare at han hadde sinnssykt mye å gjøre, og det er jo forståelig. Han er jo også et helt vanlig menneske.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det nå. :) Lik Voltaren. En medisin som brukes mot gikt stort sett. Den funker nok greit mot betennelsen over litt tid, men hvis du har sterke smerter, så tror jeg ikke du skal ha for store forhåpninger til bedring med en gang, men du har fått flere gode råd her som du kan følge. God bedring! 

Takk :) Jeg skulle ta den i ti dager og ta kontakt hvis det ikke virker.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller travel legevakt, hvor ting kan skje.... Leger er mennesker, og ting kan glemmes... De fleste er født mennesker og er ikke feilfrie. I tillegg kan systemet henge, men legen ser ikke det før pasienten purrer, eller de er ferdig med andre pas. 

De fleste pasienter, som klarer å lage innlegg på diverse forum, klarer også å tenke seg frem til at de må ringe hvis resept ikke har gått gjennom, så blir det løst med en gang...

Man MÅ IKKE gjøre ting vanskeligere enn de er....

Jeg er veldig enig i det første avsnittet! Men i det andre, er det meg du sikter til? Jeg har som sagt forståelse for at legen har mye å gjøre og at man kan glemme, og det er HELT greit. Jeg ringte jo to ganger for å purre på.

Vanligvis hadde jeg smurt meg med mer tålmodighet, men jeg vil jo selvfølgelig ha medisinen jeg skal ha når jeg har så sterke smerter at å stå å smøre meg brødskive gjør at jeg har smerter resten av dagen..

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rask og rask... i noen tilfeller bruker systemet opp mot 20 minutter å kjøre gjennom en resept. Det har ingenting å sinat legekontoret er rett ved siden av..... det er data som blir sendt, ikke brev med bud til naboen..

Hehe, jeg tror du misforstod litt her. At legekontoret er rett ved siden av apoteket illustrerer kun at det går kort tid mellom time hos legen og henting av resept. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og tips! Jeg vet ikke om det er plantar fascitt jeg har. Ifølge google sitter det under hælen, mens jeg har smerter og hevelse på siden av ankelen, akkurat ved kulen på yttersiden. Jeg skal ta det opp med fysioterapeuten min allikevel :)

Sløv tror jeg nok ikke han var, bare at han hadde sinnssykt mye å gjøre, og det er jo forståelig. Han er jo også et helt vanlig menneske.

Takk :) Jeg skulle ta den i ti dager og ta kontakt hvis det ikke virker.

Jeg er veldig enig i det første avsnittet! Men i det andre, er det meg du sikter til? Jeg har som sagt forståelse for at legen har mye å gjøre og at man kan glemme, og det er HELT greit. Jeg ringte jo to ganger for å purre på.

Vanligvis hadde jeg smurt meg med mer tålmodighet, men jeg vil jo selvfølgelig ha medisinen jeg skal ha når jeg har så sterke smerter at å stå å smøre meg brødskive gjør at jeg har smerter resten av dagen..

Hele svaret var egentlig ment til personen som skrev at legen var sløv... Ikke ta det personlig TS :) . Beklager litt klønete svar. 😕  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...