Gå til innhold

Hvilken praksisplass skal jeg velge? Helsesekretær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal bli helsesekretær, og har søkt om praksis der det har gått an. Jeg har ikke hatt mye håp da jeg kun har fått avslag, men plutselig har jeg fått praksistilbud på to plasser! En på en fødeavdeling, og en på privat legeklinikk.

Hva ville dere valgt? :) 

Anonymkode: ad6be...f2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føden

Anonymkode: 098e5...a45

Skrevet

Fødeavdeling

Anonymkode: 9196c...daf

Skrevet

Du bør ta privat legekontor i første omgang, da det jo er der du vil få prøvd deg på det meste en legesekretær skal gjøre, som blodprøver, ekg, kontorarbeid mm.

Anonymkode: 058c4...30e

Skrevet

Privat legeklinikk. Er trolig mest relevant for det du skal drive med senere. Hva skal du gjøre på føden? Sitte i skranke og skrive inn de som kommer?

Anonymkode: 23fba...da5

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Privat legeklinikk. Er trolig mest relevant for det du skal drive med senere. Hva skal du gjøre på føden? Sitte i skranke og skrive inn de som kommer?

Det vet jeg ikke enda. Jeg har møte i neste uke, og kommer til å spørre om dette :) 

Skrevet

Hvordan er jobbmulihhetene som helsesekretær? Ser på det selv men leser bare om at det er umulig og få plass. Forsåvidt praksis også, men ser det ikke var det for deg så kanskje ikke det er så ille på jobbmarkedet heller?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er jobbmulihhetene som helsesekretær? Ser på det selv men leser bare om at det er umulig og få plass. Forsåvidt praksis også, men ser det ikke var det for deg så kanskje ikke det er så ille på jobbmarkedet heller?

Jeg vet ikke. Jeg har også lest mye at det er vanskelig å få seg jobb (og praksis) som helsesekretær, men jeg besto ikke VGS første gang og tenker at jeg ihvertfall vil få bedre muligheter med denne utdannelsen enn uten.

Skrevet

Jeg tror det kan være større muligheter for deg karrieremessig, men også mer «status» å jobbe på en fødeavdeling. Føler at de fleste helsesekretærene jobber på legekontor, og ikke klatrer i karrierestigen. Mulig det er mer varierende arbeidsoppgaver enn på fødeavdeling da. 

Du må nesten bare få mer informasjon, og bli kjent med arbeidsoppgavene på begge plassene - så får du ta et valg ut ifra det.

Anonymkode: 9196c...daf

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helsesekretær selv, og nei, det gir ikke status å jobbe på Fødeavdeling. Det gir ikke status å jobbe noe sted der hvor en ikke får brukt alt det en har lært. Kan vanskelig se for at du får ta prøver av pasientene på sykehus med mindre det er på prøvemottak.

Å klatre i karrierestigen forutsetter videreutdanning

Skrevet

Jeg vil tro du får prøvd mer av de praktiske ferdighetene på privatklinikken, som blodprøver, urinprøver, ekg, assistereing ved enkle ting som suturering o.l., samt telefon, data og skrivearbeid. På føden er det nok færre, mest sannsynlig ingen, kliniske oppgaver, men kun registrere i data, skrive journalnotat og epikriser, bestille transport, o.l. Det med status er bare tull, ikke tenkt på det.

Anonymkode: 8f69b...85b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...