Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg korttidsminne? Jeg går på et realfagsstudie og trives godt, får gode karakterer (A og B) og tar inn stoffet enkelt. Men nå som jeg har begynt på tredje året så husker jeg ingenting fra første og andre året? Om jeg går tilbake til notatene mine så kommer det tilbake igjen selvfølgelig, men om jeg havna i jobb i morgen ville jeg ikke klart å bruke det jeg har lært? 

Er dette normalt eller er hukommelsen min på bånn? Pleier dere å gå gjennom tidligere fag regelmessig for å "friske opp", eller sitter det bare? 

Anonymkode: 36ace...1c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er normalt å ikke huske fra tidligere år. Jeg går på 2.året av en bachelor, men husker minimalt fra pensum fra i fjor. Ligger på B og C i emnene. Lærer fort og lett - trenger ikke så mye repetisjon. Jeg jobber jevnt, og legger grunnlaget tidlig i semesteret - slik at jeg slipper å lese så mye i eksamensperioden. Men forskjellen fra meg til deg, er vel at du går et realfag studium og jeg et samfunnsvitenskapelig studium. Vi har gjerne ikke slik at pensum bygger på hverandre om du forstår hva jeg mener. Dere må jo ha det grunnleggende i bunn - for å kunne fortsette videre/forstå dybden videre i studie?

Anonymkode: c2dc3...c5b

Skrevet

Det er helt vanlig. 

Anonymkode: 03c90...362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...