AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #1 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg tenker at når et barn er gammel nok til å skjønne hvordan man får hull i ørene og de faktisk spør om det selv, da er det greit. Jeg fikk hull i ørene da jeg var fem år (men vi måtte ta dem ut fordi jeg ikke tålte det). Jeg kanskje litt ung, men jeg visste hva vi holdt på med og jeg gjorde valget selv. Jeg har en venninne som har foreldre fra utlandet, hun sier at hun fikk hull i ørene som baby og hun ville gjort det på sin egen baby. Altså... først og fremst... hva i helvete skal en baby med hull i ørene? De vet ikke hva det er en gang.En ting er å putte på rare accessories som et hodebånd med sløyfe (ja, fordi alle må vite at den skallete babyen er en jente), men å stikke hull i øret på barnet for dekorasjon? For å være helt ærlig så driter jeg i hva "kultur" en kommer fra, det er like dumt uansett. Jeg føler ikke man kan bruke det som unnskyldning. Burde ikke vi ha en slags lov mot dette? Anonymkode: 3d4b5...1dc 6
Forundret.. Skrevet 24. oktober 2018 #3 Skrevet 24. oktober 2018 Er det ikke en aldersgrense på 5 år?
BiancaWhite Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 er det vanlig å stikke hull i øret på babyer??? det har jeg aldri tenkt over tror jeg. Men det høres veldig teit ut. Tenk som den babyen skvetter når de skyter der med pistolen! de kan få allergi i tillegg...
Chablis Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 Ja det burde være samme lov som ved andre piercinger synes jeg. 6
Chablis Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 2 minutter siden, Forundret.. skrev: Er det ikke en aldersgrense på 5 år? Nei men de fleste seriøse aktører setter en viss aldersgrense hos deres bedrift.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #7 Skrevet 24. oktober 2018 Aldersgrense burde være den samme som ved andre piercinger. Er det fryktelig farlig med hull i øret? Nei. Men av prinsipp burde man ikke skyte hull i øra til unger som ikke vet bedre. Det er noe de burde bestemme selv når de er gamle nok, på samme måte som omskjæring for smågutter burde vært ulovlig. Anonymkode: aa99a...8b3 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #8 Skrevet 24. oktober 2018 Ja, burde vært lov mot det. Anonymkode: 38d28...bad 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #9 Skrevet 24. oktober 2018 Man påfører ikke små barn smerte pga foreldrenes forfengelighet! Å stikke hull i kroppen på barn, skjære i barn eller lignende er bare helt forkastelig! Ser faktisk ingen forskjell på å ta hull i ørene på en ettåring, og å stikke en ettåring med nål for moro skyld. Like ille, og hvem hadde egentlig stukket babyen sin med en nål sånn uten videre!? Barnemishandling kaller man slikt. Anonymkode: 1700b...68f 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #10 Skrevet 24. oktober 2018 12 minutter siden, BiancaWhite skrev: er det vanlig å stikke hull i øret på babyer??? det har jeg aldri tenkt over tror jeg. Men det høres veldig teit ut. Tenk som den babyen skvetter når de skyter der med pistolen! de kan få allergi i tillegg... Tone Damilis datter fikk hull i ørene da hun var baby. https://www.tv2.no/a/6344115/ Anonymkode: 3d4b5...1dc
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #11 Skrevet 24. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man påfører ikke små barn smerte pga foreldrenes forfengelighet! Å stikke hull i kroppen på barn, skjære i barn eller lignende er bare helt forkastelig! Ser faktisk ingen forskjell på å ta hull i ørene på en ettåring, og å stikke en ettåring med nål for moro skyld. Like ille, og hvem hadde egentlig stukket babyen sin med en nål sånn uten videre!? Barnemishandling kaller man slikt. Anonymkode: 1700b...68f Snakk om å dra den langt da! Anonymkode: a6d64...7ac 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #12 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg syns fem år er rimelig tidlig og. Du sier du tok valget selv, men femåringer er ikke i stand til å skjønne viktigheten av rensing, berøring, bakterier o.l. Litt som bloggere som legger ut masse bilder av femåringen sin og argumenterer med at de spurte barna først om det var greit. Anonymkode: 4131c...3e0 1
BiancaWhite Skrevet 24. oktober 2018 #13 Skrevet 24. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tone Damilis datter fikk hull i ørene da hun var baby. https://www.tv2.no/a/6344115/ Anonymkode: 3d4b5...1dc Og så? fordi en kjendis gjør det blir det automatisk moralsk og akseptert? jeg synes det er helt latterlig å påføre et barn smerte bare fordi det skal være pynt for foreldrene. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #14 Skrevet 24. oktober 2018 Skjer med at alle har blitt så hårsåre? Anonymkode: a6d64...7ac
Hentacruel Skrevet 24. oktober 2018 #15 Skrevet 24. oktober 2018 Hvis omskjæring av småbarn er lov så bør det å ta hull i ørene ihvertfall være lov. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #16 Skrevet 24. oktober 2018 5 minutter siden, BiancaWhite skrev: Og så? fordi en kjendis gjør det blir det automatisk moralsk og akseptert? jeg synes det er helt latterlig å påføre et barn smerte bare fordi det skal være pynt for foreldrene. Jeg prøvde ikke å si at det var moralskt og akseptert. Du spurte om det var vanlig, og jeg bare pekte ut at det er norske kjendiser som gjør det. Er nok ikke "vanlig", men det skjer. Anonymkode: 3d4b5...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #17 Skrevet 24. oktober 2018 1 minutt siden, Hentacruel skrev: Hvis omskjæring av småbarn er lov så bør det å ta hull i ørene ihvertfall være lov. Jeg er imot omskjæring. Det er bare helt unødvendig. Anonymkode: 3d4b5...1dc 1
heipådegsann Skrevet 24. oktober 2018 #18 Skrevet 24. oktober 2018 (endret) Jeg synes det burde være ulovlig. Stygt gjort mot barnet. Endret 24. oktober 2018 av heipådegsann 1
Chablis Skrevet 24. oktober 2018 #19 Skrevet 24. oktober 2018 2 minutter siden, Hentacruel skrev: Hvis omskjæring av småbarn er lov så bør det å ta hull i ørene ihvertfall være lov. Jeg er i mot det også såfremt det ikke er medisinsk nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #20 Skrevet 24. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjer med at alle har blitt så hårsåre? Anonymkode: a6d64...7ac Hårsår er en metafor man bruker når noen tar seg nær av noe uten grunn. Vi tar oss ikke nær av noe, vi kritiserer foreldre som stikker hull i barna sine ører. Anonymkode: 3d4b5...1dc 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå