AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #1 Skrevet 24. oktober 2018 Har kjøpt Gulliver sprinkelseng fra IKEA, og satt den opp med tre sider istedenfor fire slik at jeg slipper å stå opp om natten. Men det blir en liten sprekk mellom min madrass og babyen sin madrass. Og hvis min madrass flytter på seg i løpet av natta så blir sprekken større. Hva skal jeg gjøre? Er vanskelig å feste sprinkelsengen til min seng, men den står mellom veggen og min seng. Er redd for at babyen skal falle i sprekken når den blir født. Anonymkode: 57d6f...c2f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #2 Skrevet 24. oktober 2018 Bedre med bedsidecrib som kan festes eller å ha 4 vegger på å bare løfte baby fra seng til seng. Anonymkode: 43892...51e 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #3 Skrevet 24. oktober 2018 Vi hadde og har også Gulliver med 3 vagger som vi bare presset mellom veggen og vår seng. Fungerte utmerket, det er gull verd å ikke måtte opp om natten og en Gulliver med 3 vegger varer mye lenger enn en beddidecrib. Anonymkode: 51fdd...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde og har også Gulliver med 3 vagger som vi bare presset mellom veggen og vår seng. Fungerte utmerket, det er gull verd å ikke måtte opp om natten og en Gulliver med 3 vegger varer mye lenger enn en beddidecrib. Anonymkode: 51fdd...c9d Men ble det ikke noe glippe mellom babyen sin madrass og deres madrass? Min seng er tung så den står stødig, men det blir uansett et glippe mellom madrassen... Anonymkode: 57d6f...c2f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ble det ikke noe glippe mellom babyen sin madrass og deres madrass? Min seng er tung så den står stødig, men det blir uansett et glippe mellom madrassen... Anonymkode: 57d6f...c2f Hva mener du med glippe?. Altså sengene var like høye, men vår overmadrass lå ikke helt statisk hele natten, så det hendte set ble en glippe mellom over- og undermadrassen vår, men aldri glippe mellom vår og babys seng. Vår seng var for tung til at den ble flyttet på i løpet av EN natt. Anonymkode: 51fdd...c9d
Ayesh Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kjøpt Gulliver sprinkelseng fra IKEA, og satt den opp med tre sider istedenfor fire slik at jeg slipper å stå opp om natten. Men det blir en liten sprekk mellom min madrass og babyen sin madrass. Og hvis min madrass flytter på seg i løpet av natta så blir sprekken større. Hva skal jeg gjøre? Er vanskelig å feste sprinkelsengen til min seng, men den står mellom veggen og min seng. Er redd for at babyen skal falle i sprekken når den blir født. Anonymkode: 57d6f...c2f Jeg har godnatt seng fra ikea. Tatt av den ene veggen for å bruke som bedside crib. Sliter litt med samme problem som deg. Men vi har babynest også. Han kommer til å ligge oppi den 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #7 Skrevet 24. oktober 2018 Vi har babyen i bedside crib ved siden av vår seng. Det hender det blir en glipp, men babyen faller jo ikke nedi der. Når de er nyfødte klarer de ikke bevege seg så langt på egenhånd, og når de blir større er de jo altfor store til å passe nedi en liten sprekk. Babyen vår har fått hånda nedi en gang han turnet voldsomt i sengen, men sprekken er ikke stor nok til at han kunne falt nedi om han så hadde prøvd. Anonymkode: a0fe3...958 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #8 Skrevet 24. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med glippe?. Altså sengene var like høye, men vår overmadrass lå ikke helt statisk hele natten, så det hendte set ble en glippe mellom over- og undermadrassen vår, men aldri glippe mellom vår og babys seng. Vår seng var for tung til at den ble flyttet på i løpet av EN natt. Anonymkode: 51fdd...c9d At det blir en sprekk mellom min madrass og babyen sin madrass. Anonymkode: 57d6f...c2f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #9 Skrevet 24. oktober 2018 https://m2.ikea.com/no/no/p/siggerud-madrasskile-40272353/ Du kan jo evt kjøpe en sånn og klippe til? Anonymkode: 9c7aa...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #10 Skrevet 24. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://m2.ikea.com/no/no/p/siggerud-madrasskile-40272353/ Du kan jo evt kjøpe en sånn og klippe til? Anonymkode: 9c7aa...c9e Smart!👍 Anonymkode: 3f464...381 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #11 Skrevet 24. oktober 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kjøpt Gulliver sprinkelseng fra IKEA, og satt den opp med tre sider istedenfor fire slik at jeg slipper å stå opp om natten. Men det blir en liten sprekk mellom min madrass og babyen sin madrass. Og hvis min madrass flytter på seg i løpet av natta så blir sprekken større. Hva skal jeg gjøre? Er vanskelig å feste sprinkelsengen til min seng, men den står mellom veggen og min seng. Er redd for at babyen skal falle i sprekken når den blir født. Anonymkode: 57d6f...c2f Er det vanskelig å ofre nattsøvnen for babyen din? Du risikerer at babyen faller i sprekken kun fordi du er lat! Sett opp 4 sider og slutt å vær så egoistisk! Anonymkode: d98d2...795
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #12 Skrevet 24. oktober 2018 Babynest skal ikke brukes uten oppsyn! Les litt om det hos foreningen for uventet barnedød. Anonymkode: 76a23...397 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #13 Skrevet 24. oktober 2018 Sett noe tungt inntil bena på babysengen, så holder den seg på plass. Vi har også denne løsningen med samme sprinkelseng. Anonymkode: 32058...c74 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #14 Skrevet 24. oktober 2018 Vi fikk også en åpning mellom vår seng og sprinkelsenga (festa sprinkelsenga med strips). Vi har rulla opp badehåndklær og lagt på borterste langside av sprinkelsenga, med lakenet over. Da holder madrassene seg sammen. Kan også klippe til en slik madrasskile, som foreslått over, hvis du får lakenet over. Anonymkode: 4dfaf...969 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #15 Skrevet 24. oktober 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://m2.ikea.com/no/no/p/siggerud-madrasskile-40272353/ Du kan jo evt kjøpe en sånn og klippe til? Anonymkode: 9c7aa...c9e Så utrolig lurt! Tusen takk for tips! TS Anonymkode: 57d6f...c2f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #16 Skrevet 24. oktober 2018 Vi har også Gulliver. Har ikke forsøkt å ta vekk ene siden. Er det trygt å ta den vekk eller er det fare for at senge ikke holder seg "oppe"? Anonymkode: f0d9a...a2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå