AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #1 Skrevet 24. oktober 2018 Hei, jeg vet ikke helt hvilket forum dette går innunder, men jeg skriver det her. Jeg ble tatt av politiet i går. Jeg gikk ute om natten og klokka var 4 på natten. Jeg har flyttet inn i en ny leilighet og er husredd. Så jeg ble redd og løp ut. Nå bor jeg rett i nårheten av byen. Jeg ble redd og løpp ute, og det e rjo ingenting åpent om natten annet en bensinstasjonen så jeg bestemte meg for å gå til den og kjøpe meg noe å spise. Når jeg er på vi hjem går jeg gjenno byen og da møter jeg på politiet. De stopper og spør meg om hva jeg heter og hvor gammel jeg er. De spørom de kan få se legitimasjon. Jeg er redd for politiet så da sier jeg bare nei og går min vei. Da kommer de etter meg. Jeg må legge til at jeg er veldig redd for politiet så jeg virker redd og de legger merke til det. De lurer på hvorfor jeg ikke vil snakke med dem og hvorfor jeg er redd og hvorfor jeg er ute så sent. Jeg sier bare at jeg er husredd og noen ganger går jeg ute om natta og de tror ikke på det. Jeg må vise alt jeg har i lommene mine og der nede i jakka så finner de en pose med noe hvit i. Jeg sier at jeg vet ikke hva som er i posen, for det gjør jeg ikke. Jeg hadde på meg vinterjakka mi og jeg har ikke hatt den på på et år. Jeg synes selv at det så ut som kokos og tror dte er rester etter skoelbrød... de tror jo ikke på dette og står å ser på dette i eevigheter,. De ser også på øyenene mine og jeg hadde visst store pupiller og det hvekket mistanke. Men, jeg har ikke sovet på evigheter fordi jeg er husredd og jeg har rare øyne på grunn av det. Det trodde de jo ihelle rikke på. De lott meg gå siden de ikke fant noe på navnet mitt. Men til morgen i dag, rundt klokken 6 så hørte jeg noen som banket på. Det var et par timer i etterkant. Da sov jeg, så jeg åpnet ikke. Jeg har sett på nattpatruljen på tv og der så kan de la folk gå hvis ikke de finner noe på dem i registeret, men at de legger inn et notat i navnet. Er det en mulighet at de kan ha gjort det på meg? En mistanka om narkotika ?? Jeg ble veldig redd jeg. Jeg bruker jo ingen ting. Så ringte jeg mamma og fortalte om dette, og hu bare "Ja, men bruker du narkotika`? Jeg gjør jo ikke det, og på den måten vekket jeg en mistanke der og. Fuck. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 56709...0b1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #2 Skrevet 24. oktober 2018 Men ble du redd? Syns ikke det kommer skikkelig fram i innlegget... Anonymkode: 42914...712 31
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #3 Skrevet 24. oktober 2018 Du har plikt å oppgi navn og adresse til politiet om de spør om det. Neste gang så gjør du det. Det skjer ikke noe med deg om du ikke hadde narkotika på deg. Anonymkode: 252c9...cd7 38
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 Du har jo ikke gjort noe galt og trenger ikke være redd politiet. Anonymkode: aee44...b58 4
BiancaWhite Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 hvordan kan du bli redd om du ikke har gjort noe galt? Det er kanskje bare ikke så normalt å gå ute på denne tiden, kanskje noen var etterlyst og du lignet beskrivelsen 😛 Politiet kan noen ganger mistenke mye rart, om de har for lite å gjøre. En gang ble jeg tatt med på et bakrom fordi de syntes jeg så påvirka ut! store pupiller og de trodde jeg var narkotikapåvrirket :S haha. de fant ut jeg ikke var det selvfølgelig. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #7 Skrevet 24. oktober 2018 Slapp av, det skjer ingenting. Du oppføre deg merkelig, det får såklart politiet til å stussa. Det er oppførselen din her som er problemet. Kvifor er du redd for politiet? Anonymkode: 70982...1b5 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #8 Skrevet 24. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har plikt å oppgi navn og adresse til politiet om de spør om det. Neste gang så gjør du det. Det skjer ikke noe med deg om du ikke hadde narkotika på deg. Anonymkode: 252c9...cd7 Ts: de tok ikke med seg posen, så jeg lurter på om de skriver mistanke om i navnet mitt, også blir det som en advarsel? .. jeg tar ingenting, og da blir jeg jo så sur! Jeg visste ikke at jeg hadde plikt til å vise fram id bare fordi jeg går ute om natta.. Anonymkode: 56709...0b1
FrodeF Skrevet 24. oktober 2018 #9 Skrevet 24. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: de tok ikke med seg posen, så jeg lurter på om de skriver mistanke om i navnet mitt, også blir det som en advarsel? .. jeg tar ingenting, og da blir jeg jo så sur! Jeg visste ikke at jeg hadde plikt til å vise fram id bare fordi jeg går ute om natta.. Anonymkode: 56709...0b1 Det har ikke noe med natta å gjøre. Når du gidder å kverulere med politiet så får du som fortjent. 19
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #10 Skrevet 24. oktober 2018 2 minutter siden, BiancaWhite skrev: hvordan kan du bli redd om du ikke har gjort noe galt? Det er kanskje bare ikke så normalt å gå ute på denne tiden, kanskje noen var etterlyst og du lignet beskrivelsen 😛 Politiet kan noen ganger mistenke mye rart, om de har for lite å gjøre. En gang ble jeg tatt med på et bakrom fordi de syntes jeg så påvirka ut! store pupiller og de trodde jeg var narkotikapåvrirket :S haha. de fant ut jeg ikke var det selvfølgelig. Ts: Jeg ble redd for dem, ja. Fordi jeg er synes at han ene lo av meg når han så meg. Mest sannsynligvis fordi han har sett meg mange ganger før, ogsynes det var morsomt å se meg igjen.. Jeg har skrevet noen andre tråder her før. Om meg, og at alle kjenner meg igjen fordi jeg er overalt hele tiden og at alle synes jeg er rar på grunn av det, og da ble jeg redd når han politimannen lo av meg. Siden jeg tror han gjenkjente meg. Og fordi jeg er redd for polititet, Anonymkode: 56709...0b1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #11 Skrevet 24. oktober 2018 Just now, AnonymBruker said: Ts: de tok ikke med seg posen, så jeg lurter på om de skriver mistanke om i navnet mitt, også blir det som en advarsel? .. jeg tar ingenting, og da blir jeg jo så sur! Jeg visste ikke at jeg hadde plikt til å vise fram id bare fordi jeg går ute om natta.. Anonymkode: 56709...0b1 Du veit ikkje at du har plikt til å gjera det som politiet ber deg om? Det kan væra ein ide å høyra på lovas lange arm. Anonymkode: 70982...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #12 Skrevet 24. oktober 2018 Akkurat nå, FrodeF skrev: Det har ikke noe med natta å gjøre. Når du gidder å kverulere med politiet så får du som fortjent. Ts:jeg kverulerte ikke med politiet. Grunnen til at jeg snakka med de så lenge var fordi at de ikke lot meg gå. Anonymkode: 56709...0b1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #13 Skrevet 24. oktober 2018 1 minutt siden, FrodeF skrev: Det har ikke noe med natta å gjøre. Når du gidder å kverulere med politiet så får du som fortjent. Du blir bare gladere og gladere for hver dag som går du, FrodeF. Anonymkode: 815c7...5da 6
lupid Skrevet 24. oktober 2018 #14 Skrevet 24. oktober 2018 Det er vanlig at politiet kan stoppe og snakke med folk for å sjekke at alt er i orden. Det høres ikke ut som om de hadde lov til å sjekke lommene dine, men det er jo ikke noe stress for folk flest. De har ikke logget noe på deg fordi det var ikke noe å logge og politiet har langt viktigere ting å gjøre enn å følge opp dette.
BiancaWhite Skrevet 24. oktober 2018 #15 Skrevet 24. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du veit ikkje at du har plikt til å gjera det som politiet ber deg om? Det kan væra ein ide å høyra på lovas lange arm. Anonymkode: 70982...1b5 nynorsk 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #16 Skrevet 24. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du veit ikkje at du har plikt til å gjera det som politiet ber deg om? Det kan væra ein ide å høyra på lovas lange arm. Anonymkode: 70982...1b5 Man har også rettigheter. Hvis ikke du er under etterforskning og det ikke er utlyst arrestordre eller noe annet relevant så kan man stå bom stille og for eksempel be om en advokat. Jeg hadde sagt at de måtte tatt en eventuell anmeldelse til retten hvis jeg skulle løftet så mye som en finger. Jeg vet ikke hvordan det er med legitimasjon. Hvor er det lovfestet at man må identifisere seg? Anonymkode: 815c7...5da 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #17 Skrevet 24. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man har også rettigheter. Hvis ikke du er under etterforskning og det ikke er utlyst arrestordre eller noe annet relevant så kan man stå bom stille og for eksempel be om en advokat. Jeg hadde sagt at de måtte tatt en eventuell anmeldelse til retten hvis jeg skulle løftet så mye som en finger. Jeg vet ikke hvordan det er med legitimasjon. Hvor er det lovfestet at man må identifisere seg? Anonymkode: 815c7...5da Ja, det er lovfestet at man må dokumentere sin identitet overfor politiet om de spør. Anonymkode: 252c9...cd7 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #18 Skrevet 24. oktober 2018 Politiet stopper ofte folk som er ute å kjører eller går om natten, hvor det normalt ikke er flust av folk. Og man må legitimere seg om de spør. Men de kan ikke visitere deg om du nekter å vise hva som er i lommene. Da må de ha skjellig grunn først. Anonymkode: 236cf...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #19 Skrevet 24. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Politiet stopper ofte folk som er ute å kjører eller går om natten, hvor det normalt ikke er flust av folk. Og man må legitimere seg om de spør. Men de kan ikke visitere deg om du nekter å vise hva som er i lommene. Da må de ha skjellig grunn først. Anonymkode: 236cf...d8e Ts: Men de hadde ingen grunn til å se i lommene mine! Og jeg viser jo såklart hva som er i lommene mine siden jeg er joen dame mot to store menn her..og de virka sure. Anonymkode: 56709...0b1
Gjest Kendall Skrevet 24. oktober 2018 #20 Skrevet 24. oktober 2018 Du har ikke gjort noe galt, ts. Hvis du hadde narkotika eller noe lignende hadde politiet sendt deg brev om innkalling til politistasjonen. Du trenger ikke være redd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå