Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er faktisk den 24. oktober i dag. Bare SEKSTI små dager igjen til selveste julaften. 

Noen som har begynt med noen juleforbredelser, innkjøp av enkelte julegaver eller gjort andre ting? :nisse:

Anonymkode: 51e62...667

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har registrert at pepperkaker, kakemenn, pepperkakedeig, marsipan og mandariner er kommet inn i butikkene de siste ukene👍

Anonymkode: a2fa0...ead

Skrevet

Har kjøpt noen julegaver, ja❤️ Tenker å dra på søstrene grene i morgen og shoppe litt julepynt🎄

Anonymkode: b12c4...13b

Skrevet

Kjøpt inn 3×24 kalendergaver og 8 julegaver😀👏🏻 

Skrevet

Jeg har så lyst til å starte på julegavene nå, men fant nylig ut at jeg blir arbeidsledig rett før jul så jeg tør ikke helt å bruke penger :( Håper bare på at mannen min får seg en jobb før jul, slik at jeg kan gjøre litt innkjøp. Elsker julen, men den kommer til å bli litt vanskelig for oss i år. 

Anonymkode: 8e338...a31

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har så lyst til å starte på julegavene nå, men fant nylig ut at jeg blir arbeidsledig rett før jul så jeg tør ikke helt å bruke penger :( Håper bare på at mannen min får seg en jobb før jul, slik at jeg kan gjøre litt innkjøp. Elsker julen, men den kommer til å bli litt vanskelig for oss i år. 

For å elske julen, trenger du ikke å kjøpe gaver. Mitt råd er å lage en plan for hva dere skal gjøre fremover, begynn allerede i dag å søke jobb, begge to. Rydd hjemme og legg alt dere ikke lengre bruker eller trenger ut til salgs. Selg bilen og benytt dere heller av kollektivtransport tiden fremover inntil økonomien blir bra igjen. Og si ifra til venner og familie at økonomien i år blir litt stram, så derfor kan ikke de forvente seg gave. Lykke til! 

Anonymkode: 7f942...7b2

• Liker 3
Skrevet

Jeg så faktisk på min første julefilm i dag. Har også lagt merke til at masse julegodt har ankommet butikkene, men siden jeg slanker meg skal jeg prøve å holde meg til det faktisk er desember 

Skrevet

Har aldri vært noen bakedronning, men har begynt å trene i de helgene ungen er hos far. Barnet baker mye hos begge bestemødre(+ meg på kaker og søt gjerbakst), men hadde vært artig å få igang pepperkakehus og diverse her også :P Heldigvis er Halloween før dette.

Trenger bare noen dager til så er julekalenderen ferdig brodert 😄

Anonymkode: 40a08...e0e

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å elske julen, trenger du ikke å kjøpe gaver. Mitt råd er å lage en plan for hva dere skal gjøre fremover, begynn allerede i dag å søke jobb, begge to. Rydd hjemme og legg alt dere ikke lengre bruker eller trenger ut til salgs. Selg bilen og benytt dere heller av kollektivtransport tiden fremover inntil økonomien blir bra igjen. Og si ifra til venner og familie at økonomien i år blir litt stram, så derfor kan ikke de forvente seg gave. Lykke til! 

Dette handler ikke bare om gaver, men også det at vi skal ha råd til å kjøpe mat eller noe annet til jul. Jeg drømmer meg bort i det å kunne gi gaver fordi det ville betydd at vi hadde vært så heldige at vi hadde hatt jobber og grei økonomi. Vi søker begge to, så håpet er ikke helt ute enda. Men det er vondt, det å ikke vite om man kommer til å ha råd til julemiddagen engang. Har ikke bil, og heller ikke tv for den saks skyld. Så sånn sett er vi på en måte heldige, at vi er vant til å leve uten disse tingene. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette handler ikke bare om gaver, men også det at vi skal ha råd til å kjøpe mat eller noe annet til jul. Jeg drømmer meg bort i det å kunne gi gaver fordi det ville betydd at vi hadde vært så heldige at vi hadde hatt jobber og grei økonomi. Vi søker begge to, så håpet er ikke helt ute enda. Men det er vondt, det å ikke vite om man kommer til å ha råd til julemiddagen engang. Har ikke bil, og heller ikke tv for den saks skyld. Så sånn sett er vi på en måte heldige, at vi er vant til å leve uten disse tingene. 

Utifra det første innlegget ditt så virket det ut som at gaver faktisk hadde en stor betydning for deg. Men uansett, man MÅ ikke pynte hjemmet, kjøpe julekalender eller spise pinnekjøtt. Det viktigste er hva dere gjør ut av det. Det fins flere familier der ute som NOK har det MYE verre enn dere to, men som fortsatt kanskje feirer bedre jul en selv Røkke. Vil anbefale deg å tenke litt mer positivt. En god økonomi betyr ikke alltid en god jul. Gjør det beste ut av det dere har og om dere så ikke får spist pinnekjøtt i år så er det ikke verdens undergang. Det kommer flere jul. Lag noe annen mat, men ikke gå rundt og vær deppa og nedenfor pga det. Folk har sykdom som dreper dem, om de klarer å se positivt på livet, så må selv du og du skriver at du mister jobb rett før desember. Så litt råd har du vel og regner med at mannen din også har noe penger 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en grandis jul med champagne til frokost👍😎 håper dere får bedre økonomi snart. Du kan jo kanskje få dagpenger om ikke annet?

Anonymkode: 347a1...547

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utifra det første innlegget ditt så virket det ut som at gaver faktisk hadde en stor betydning for deg. Men uansett, man MÅ ikke pynte hjemmet, kjøpe julekalender eller spise pinnekjøtt. Det viktigste er hva dere gjør ut av det. Det fins flere familier der ute som NOK har det MYE verre enn dere to, men som fortsatt kanskje feirer bedre jul en selv Røkke. Vil anbefale deg å tenke litt mer positivt. En god økonomi betyr ikke alltid en god jul. Gjør det beste ut av det dere har og om dere så ikke får spist pinnekjøtt i år så er det ikke verdens undergang. Det kommer flere jul. Lag noe annen mat, men ikke gå rundt og vær deppa og nedenfor pga det. Folk har sykdom som dreper dem, om de klarer å se positivt på livet, så må selv du og du skriver at du mister jobb rett før desember. Så litt råd har du vel og regner med at mannen din også har noe penger 

Som sagt, jeg drømmer meg bort i gaver fordi det ville betydd at vi satt bedre i det. Vi er/var begge lavlønnede fra før så vi har aldri veltet oss i noe luksus. Det er flere momenter i situasjonen vår som jeg ikke har skrevet om her, og som gjør livene våre ekstra vanskelig. Men du har rett, vi er heldige som er fysisk friske og vi kan jobbe. Så nå håper jeg på at søknader og intervjuer vil lede til fast og helst full jobb. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en grandis jul med champagne til frokost👍😎 håper dere får bedre økonomi snart. Du kan jo kanskje få dagpenger om ikke annet?

Anonymkode: 347a1...547

Dagpenger får jeg etter jul siden bedriften legger ned, men det blir ikke nok til å leve av. Skal foreslå grandisjul til mannen, det tipset ditt tror jeg faktisk han kommer til å like ;) Selv hadde jeg ikke hatt noe imot den sjampanjen! 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville anbefalt å gå igjennom alt dere har og spare opp en liten jule buffer. 
Pinnekjøtt koster under hundrelappen om dere går for den rimelige, pose kolerabi som man kan mikse med vann, potet kjøper man jo til vanlig så bare spar et par poteter spesielt til jul :) 
Julemiddagen burde lege seg på rundt 250 kr maks, om dere kjøper dyrere pinnekjøtt vil det kanskje ligge på 550 kr. 
Om det er ribbe, så er det i alle fall lys i enden av tunnelen da det er mye rimeligere en pinnekjøtt. ^_^
For pynt kan dere lage slike dorull niser 😄

Regner med dere har litt fra før av i pynt. :)
Om dere har et lite pynt juletre, så trenger dere heler ikke kjøpe et større og ekte tre, eller... se i skogen om dere finner et lite tre gratis. :) 

Jeg har gitt opp gaver da det førte til at jeg har levd uten penger hver jul, så i år regner jeg med storfest alene. :) 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, jeg drømmer meg bort i gaver fordi det ville betydd at vi satt bedre i det. Vi er/var begge lavlønnede fra før så vi har aldri veltet oss i noe luksus. Det er flere momenter i situasjonen vår som jeg ikke har skrevet om her, og som gjør livene våre ekstra vanskelig. Men du har rett, vi er heldige som er fysisk friske og vi kan jobbe. Så nå håper jeg på at søknader og intervjuer vil lede til fast og helst full jobb. 

Dagpenger får jeg etter jul siden bedriften legger ned, men det blir ikke nok til å leve av. Skal foreslå grandisjul til mannen, det tipset ditt tror jeg faktisk han kommer til å like ;) Selv hadde jeg ikke hatt noe imot den sjampanjen! 

Bruktbutikker har ofte billig julepynt, kanskje dere finner noe på Finn.no også

Skrevet

58 dager 

Skrevet

55 dager igjen

Anonymkode: c6195...4e0

• 4 uker senere...
Skrevet

24. november i dag. Bare en liten måned igjen til selveste julaften.    

:nissevink:         

Anonymkode: 51e62...667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...