AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #1 Skrevet 24. oktober 2018 Har noen her gått veien fra 100% jobbe med hus, barn og hele pakken til å bli universitet student i 3 år. Jeg har rett på permisjon fra jobben i 3 år for å ta dette studiet. Og vil da gå fra rundt 26k netto til 9450 i studielån. Huslån er på 6700/mnd nå. Jeg kan vel også søke på bostøtte? Som er ca 3600/mnd. Planen er å begynne å ha en deltidsjobb nå (har begynt å søke) håper å få inn 5-6000 mnd på dette hver måned og bygge opp en buffer, samtidig som jeg fortsetter med deltidsjobb under studiene. Hvordan fikk dere det til å gå rundt i studietiden? Anonymkode: accf5...8f7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 Håper da inderlig at du har en buffer før du begynner studiene? Mtp at du allerede har huslån, hehe. Har du en partner som kan stille opp litt ekstra økonomisk? Siden dere allerede er ganske etablerte ville jo ikke det vært helt unaturlig. (Samboer og jeg er bare 22 år, og med mine 13500 utbetalt vs hans 9500 betaler jeg mer enn ham inn til felleskontoen. Det føles helt naturlig å hjelpe hverandre ved behov, selv om jeg ikke akkurat er noen krøsus selv) Men ellers er det ikke noe mer hokus-pokus enn studielån og deltidsjobb. Du får ikke bostøtte hvis du har en samboer, men det sier du ikke noe om. Det er også strengt med bostøtte når man er student, men tror kanskje det finnes noe tillegg til studielånet hvis du har barn? Ikke i nærheten av dine tidligere 26k, da. Du må nok forberede deg på minst halvert inntekt. Anonymkode: 25285...d9e
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 På 24.10.2018 den 20.35, AnonymBruker skrev: Har noen her gått veien fra 100% jobbe med hus, barn og hele pakken til å bli universitet student i 3 år. Jeg har rett på permisjon fra jobben i 3 år for å ta dette studiet. Og vil da gå fra rundt 26k netto til 9450 i studielån. Huslån er på 6700/mnd nå. Jeg kan vel også søke på bostøtte? Som er ca 3600/mnd. Planen er å begynne å ha en deltidsjobb nå (har begynt å søke) håper å få inn 5-6000 mnd på dette hver måned og bygge opp en buffer, samtidig som jeg fortsetter med deltidsjobb under studiene. Hvordan fikk dere det til å gå rundt i studietiden? Anonymkode: accf5...8f7 nei du får ikke bostøtte. du er student under vanlige regler. om du mener borteboerstøtte er det jo noe annet. men bostøtte? nope Anonymkode: 9aa9c...cb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå